3 curse câştigate, 3 plecări din pole-position şi 52 de tururi în fruntea clasamentului în 2011.
Sporturile cu motor, o experienţă valoroasă.
Cursele de maşini - o parte integrantă a mărcii Chevrolet.

Modelul Cruze a înregistrat succese în două domenii diferite, devenind în anul 2010 cel mai bine vândut autoturism la nivel internaţional, dar şi modelul care i-a asigurat mărcii triumful la Campionatul Mondial de Turisme (WTTC) prin obţinerea trofeului de cel mai bun pilot şi cel mai bun producător.

Organizat pentru prima dată în 2005, WTTC este unul dintre cele trei turnee internaţionale organizate de Federaţia Internaţională de Automobilism din Paris (FIA), alături de Formula 1 şi Campionatul Mondial de Raliuri. Faptul că marca Chevrolet a repurtat ultimul succes în cadrul acestui campionat înseamnă că WTTC reprezintă o ocazie ideală de prezentare şi comercializare a modelului Cruze, dar şi a gamei complete de autovehicule. 

Profitând de iniţiativă
Având o vechime de 6 ani în această competiţie, Chevrolet se poate lăuda cu un palmares impresionant. În afară de trofeul de Campion Mondial din 2010, marca are în palmares 32 de curse câştigate, 18 plecări din pole-position şi 381 de tururi în fruntea clasamentului. Un număr de 430 de milioane de telespectatori din peste 150 de ţări au fost martori la asaltul dramatic şi plin de glorie al modelelor Chevrolet din timpul curselor WTTC.

 „Noul motor 1.6 turbo pe benzină a înregistrat rezultatele aşteptate, prin urmare ne aflăm în postura de a fructifica din plin avantajele de care dispunem." a declarat Eric Nève, Managerul Chevrolet Europe Motorsport.

Mai mult decât un design atrăgător
Chiar dacă anumite tehnologii integrate în autovehiculele de serie sunt interzise, designul autovehiculelor de curse aprobate de FIA trebuie să fie cât mai apropiat de specificaţiile de producţie. Şasiurile celor două modele, de exemplu, trebuie să fie identice. Prin urmare, modelul de serie Cruze şi modelul de curse au aceleaşi proporţii, acelaşi ecartament extins şi aceeaşi structură rezistentă a caroseriei, toate acestea asigurând o ţinută de drum optimă.

În timp ce greutatea scăzută a sistemului de şasiu integral este esenţială pentru performanţele excelente de accelerare ale autoturismului, acesta facilitează încadrarea consumului de carburant în limitele stricte. În mod similar, suspensia faţă a modelului de curse se bazează pe geometria punţii faţă a autoturismului.

Totuşi, „transferul de tehnologie nu este unidirecţional” subliniază Nève. Inginerii auto care proiectează autoturismele au primit sugestii importante din partea celor care se ocupă de modelele de curse pentru optimizarea butucilor roţilor şi pompelor de ulei. „Participarea la WTTC ne permite să testăm rezistenţa autovehiculelor noastre în condiţii extreme. Mai mult decât atât, Campionatul Mondial de Turisme reprezintă o reală oportunitate în ceea ce priveşte eforturile mărcii Chevrolet de a comercializa modelul Cruze la nivel internaţional.”

Moştenitorii unei tradiţii impresionante
Un nou design exterior, lansat în luna martie, asigură continuitatea şi la exterior a personalităţii dinamice. În plus, pentru a sărbători împlinirea a 100 de ani de la apariţia mărcii, autovehiculul lui Alain Menu va figura în acest sezon cu numărul 8 – numărul norocos al lui Louis Chevrolet.

Încă de la înfiinţarea companiei, cursele şi sportul cu motor au făcut parte din identitatea şi succesul acesteia. În afară de WTCC, Chevrolet mai participă şi la BTCC, Nascar, Le Mans, ALMS şi la cursa de 500 de mile de la Indianapolis.

Modelul Cruze WTCC a fost proiectat şi fabricat şi este dezvoltat în continuare de către Ray Mallock Limited (RML), care este partenerul Chevrolet în domeniul maşinilor de curse încă din 2005. RML se ocupă de aspectele tehnice şi sportive ale modelului.

Sursa: Chevrolet Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii