Primul Mercedes-Benz Actros nou părăseşte linia de
asamblare.
Noul Actros „made in Wörth”.
Flexibilitate şi calitate
la fabrica din Wörth.
„Noul Mercedes-Benz Actros
stabileşte nivelul de referinţă printre competitorii săi şi este cel mai
important camion Mercedes-Benz al deceniului”, spune Dieter Zetsche, CEO a
Daimler AG şi Preşedinte al diviziei Mercedes-Benz Cars.
Wörth – 30.09.2011, fabrica Mercedes-Benz din Wörth a început
producţia în serie a noului camion Actros. Pentru a marca evenimentul, Dr.
Dieter Zetsche, CEO al Daimler, a stat la volanul primei unităţi abia ieşite de
pe linia de asamblare a fabricii. Noul Actros a fost reproiectat în întregime şi
deja îndeplineşte limitele stricte de emisii, impuse de Euro VI. În comparaţie cu
vechiul Actros, noul model consumă cu 6-7 procente mai puţin combustibil în
varianta Euro V, şi cu 3-4 procente mai puţin combustibil în varianta Euro VI.
Camionul este rezultatul a mai mult de zece ani de muncă asiduă, al peste 20 de
milioane de kilometri parcurşi în teste şi al mai mult de 2 miliarde de euro investite
în dezvoltare şi tehnologie de producţie. Iar pentru că o lansare în industria autovehiculelor
comerciale la această scară are loc numai o dată la 15 ani, fabrica şi
angajaţii săi au început pregătirile pentru acest eveniment cu ani în urmă.
„Cu divizia Daimler Trucks
vrem să creştem mai repede decât întreaga piaţă şi să vindem mai mult de 500.000
de camioane în 2013”, a spus Dr. Dieter Zetsche, CEO al Daimler şi Preşedinte al
Diviziei Mercedes-Benz Cars din Wörth. „Noul Mercedes-Benz Actros stabileşte
nivelul de referinţă printre competitorii săi şi este cel mai important camion Mercedes-Benz
al deceniului.”
Fabrica din Wörth produce fiecare camion conform specificaţiilor
clienţilor. Acestea au determinat crearea unei varietăţi mari de camioane astfel
încât, conform statisticilor, nu există două camioane produse într-un an care
să fie identice. Ce este neobişnuit la producţia din Wörth este că toate cele
trei modele de serie Mercedes-Benz (Actros, Axor şi Atego) sunt făcute pe
aceeaşi linie de asamblare. Acestor modele li se va alătura şi noul Actros,
care va fi integrat în procesul actual de producţie în serie şi va fi asamblat
pe aceeaşi linie de producţie ca şi modelele de serie curente.
Înaltă calitate de la
fabrica Mercedes-Benz din Wörth
Mai mult de 2 miliarde de euro au fost cheltuite în scopul
dezvoltării noului camion şi pentru pregătirea fabricii din Wörth şi a
echipamentului pentru lansarea producţiei. Compania a construit un depozit
automatizat pentru piesele de dimensiuni mici, care constituie baza unui nou
concept logistic. De asemenea, aceasta a stabilit şi un Centru de Dezvoltare şi
Cercetare, o pistă de testare pentru noile generaţii de camioane, care aduce şi
mai aproape aria de dezvoltare de cea de producţie. Angajaţii au trecut printr-un
program intensiv de pregătire care i-a familiarizat cu sistemul noului Actros.
„Fabrica noastră va rămâne căminul Actros-ului”, spune Yaris
Pürsün, Preşedintele fabricii Mercedes-Benz din Wörth. „Ne-am pregătit temeinic
pentru lansarea producţiei noului Actros. Pentru noi, calitatea marca Wörth reprezintă
calitate superlativă, încă de la primul nou Actros, răspunzând întotdeauna
motto-ului „Trucks you can trust”.
Mercedes-Benz are aproximativ 12.000 de angajaţi la fabrica sa din
Wörth. Primul Mercedes-Benz Actros a ieşit de pe linia de producţie în 1996 şi
acum este cel mai bine vândut model de serie, alături de Mercedes-Benz Atego şi
Mercedes-Benz Axor. Peste 700.000 de camioane Actros au părăsit fabrica până la
această dată, iar înregistrările contabile pentru camioane reprezintă două
treimi din profitul anual al fabricii din Wörth.
Sursa: Mercedes-Benz Romania
0 comentarii