New York/München, 28 octombrie 2011. La închiderea ediţiei inaugurale BMW Guggenheim Lab din New York City ce a avut loc la 16 octombrie, Richard Armstrong, directorul Muzeului Solomon R. Guggenheim şi al fundaţiei omonime, şi Frank-Peter Arndt, membru în Consiliul Director BMW AG, au anunţat că laboratorul a atras 54.000 de vizitatori din 60 de ţări de-a lungul celor două luni şi jumătate cât a fost deschis (3 august - 16 octombrie 2011), şi 329.000 de utilizatori din peste 150 de ţări au vizitat website-ul bmwguggenheimlab.org. Laboratorul BMW Guggenheim New York a fost localizat la First Park | Houston at 2nd Avenue. A reprezentat o structură mobilă inovatoare al cărei design a fost realizat de arhitecţii originari din Tokyo, Atelier Bow-Wow. De-a lungul celor 53 de zile, Laboratorul BMW Guggenheim inaugural - o combinaţie de spaţiu urban de cercetare, forum public şi centru comunitar - a fost un spaţiu pentru 58 de dezbateri, 48 de ateliere, 28 de proiecţii, 24 de evenimente speciale, 21 de tururi şi nouă sesiuni aplicative, toate fiind dezvoltate de echipa New York Lab, alături de curatorii Guggenheim, pentru a explora problemele urbane şi strategiile cu privire la tema Confruntarea Confortului.

Pe lângă vizitatorii website-ului, BMW Guggenheim Lab a primit 45.000 fani pe Facebook şi a fost vizionat de peste 40.000 de ori pe YouTube. Jocul online interactiv al laboratorului, Urbanology, a fost jucat de peste 26.000 de ori, şi aproape 3.000 de persoane şi-au exprimat ideile pentru logo- ul interactiv al BMW Guggenheim Lab.

"Niciodată nu ne-am fi imaginat nivelul uriaş de interes şi schimbul entuziast de idei pe care BMW Guggenheim Lab şi programele sale le-au generat în New York City, atât la faţa locului, cât şi în mediul online. Chiar şi în cazul unui cutremur, al unui uragan şi al unei ploi torenţiale, laboratorul a stârnit nenumărate discuţii în jurul lumii şi chiar a fost sursă de inspiraţie pentru o cerere în căsătorie", a declarat Richard Armstrong. "Nu am fi reuşit să atingem acest succes fără grija, susţinerea şi încrederea comunităţii din East Village, a oraşului New York şi a fantasticului colaborator care este BMW."

"Suntem încântaţi de reacţia şi entuziasmul fantastice pe care BMW Guggenheim Lab le-a generat în New York", a spus Frank-Peter Arndt, membru al Consiliului Director BMW AG. "Acesta a fost startul perfect pentru turneul pe care acest laborator mobil îl va face, de-a lungul a şase ani, prin nouă metropole de pe mapamond."

De-a lungul celor şase ani, perioadă care se va încheia spre finalul anului 2016, BMW Guggenheim Lab va călători prin nouă oraşe în trei cicluri succesive, fiecare având propria temă şi structură arhitecturală, pentru a ajuta la mărirea gradului de conştientizare a provocărilor urbane importante şi pentru a produce beneficii durabile pentru oraşele din jurul lumii. Berlin este următoarea etapă a laboratorului, în partea a doua a primăverii 2012, după care va urma Mumbai spre finalul anului 2012.

BMW Guggenheim Lab îi are drept curatori pe David van der Leer, curator asistent pentru arhitectură şi studii urbane, şi pe Maria Nicanor, curator asistent pentru arhitectură.

Despre BMW Guggenheim Lab Online
Website-ul BMW Guggenheim Lab (bmwguggenheimlab.org), blogul (blog.bmwguggenheimlab.org) şi comunităţile online extind şi mai mult ocazia de a participa la acest experiment urban multidisciplinar desfăşurat la nivel mondial. Vizitatorii sunt invitaţi să devină membri ai comunităţilor sociale dedicate BMW Guggenheim Lab la:

twitter.com/bmwgugglab şi #BGLab
facebook.com/bmwguggenheimlab
youtube.com/bmwguggenheimlab
flickr.com/bmwguggenheimlab
foursquare.com/bmwgugglab

Despre implicarea culturală BMW
În 2011, BMW Group sărbătoreşte 40 de ani de implicare culturală la nivel internaţional. De-a lungul ultimilor 40 de ani, BMW Group a iniţiat şi s-a implicat în peste 100 de proiecte culturale la nivel mondial. Compania pune accentul principal pe implicarea de durată în arta modernă şi contemporană, pe muzica jazz şi cea clasică, precum şi pe arhitectură şi design. De asemenea, BMW Group a fost desemnat, de-a lungul ultimilor şapte ani, lider al industriei în Dow Jones Sustainability Indexes. În 1972, trei picturi de mari dimensiuni au fost create de artistul Gerhard Richter special pentru foaierul sediului central al BMW Group din München. De atunci, artişti precum Andy Warhol, Roy Lichtenstein, Olafur Eliasson, Thomas Demand şi Jeff Koons au colaborat cu BMW. De asemenea, compania a mandatat arhitecţi faimoşi precum Karl Schwanzer, Zaha Hadid şi Coop Himmelb(l)au să creeze designul unor importante clădiri şi uzine ale concernului. În 2011, BMW Guggenheim Lab - o iniţiativă globală a Fundaţiei Solomon R. Guggenheim, a Muzeului Guggenheim şi a BMW Group - a fost deschis la New York. Structură mobilă care va călători pe parcursul a şase ani, din oraş în oraş - din America de Nord până în Asia -, BMW Guggenheim Lab va reuni artişti şi savanţi internaţionali şi va fi un spaţiu public pentru împărtăşirea ideilor cu privire la problemele majore care afectează viaţa urbană.

BMW Group garantează libertatea absolută de creaţie în toate activităţile culturale în care se implică - aspect esenţial pentru lucrările artistice revoluţionare, ca şi pentru inovaţiile majore într-o afacere de succes. Mai multe informaţii cu privire la implicarea culturală BMW puteţi găsi la bmwgroup.com/culture şi bmw.com/bmwguggenheimlab.

Sursa: BMW Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii