Ford
Europa îşi va tripla producţia anuală de autovehicule echipate cu motoare pe
benzină EcoBoost, eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil,
de la 141.000 în 2011 la aproximativ 480.000 până în 2015; peste 300.000 din
totalul proiectat vor fi dotate cu noul motor EcoBoost de 1,0 litri.
Ford
începe astăzi în mod oficial producţia motorului EcoBoost de 1,0 litri la
Craiova, România.
Ford va
produce peste 1,3 milioane de motoare EcoBoost cu emisii scăzute de CO2 pentru
autovehiculele din Europa în perioada 2012-2015: se estimează că peste 800.000
dintre acestea vor fi echipate cu noul motor EcoBoost de 1,0 litri.
Ford
Europa se aşteaptă să dubleze numărul de modele echipate cu motoare EcoBoost în
aceeaşi perioadă 2012-2015.
KÖLN, Germania, mai 2012 – Ford Europa intenţionează să tripleze
producţia de autovehicule echipate cu motoare EcoBoost pe benzină, puternice şi
eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil, de la 141.000 anul
trecut la aproximativ 480.000 în 2015. Peste 300.000 de unităţi din producţia
anuală proiectată vor fi autovehicule echipate cu noul motor EcoBoost de 1,0
litri.
Anunţul vine odată cu demararea producţiei motorului EcoBoost de
1,0 litri în noua fabrică Ford de la Craiova, România. Între 2012-2015 Ford
intenţionează să producă pentru continentul european 800.000 de motoare
avansate EcoBoost de 1,0 litri în România şi la Köln, Germania. În acest
interval, vor fi fabricate 1,3 milioane de motoare EcoBoost de toate
capacităţile cilindrice pentru maşinile din Europa.
Extinderea producţiei este însoţită de o creştere a
disponibilităţii motoar elor EcoBoost în linia de modele din gama europeană
Ford. Numărul modelelor Ford disponibile cu motoarele EcoBoost se va dubla de
la 5 la 10 până în 2015 când motoarele EcoBoost vor propulsa peste jumătate din
totalul maşinilor cu motor pe benzină produse de Ford în Europa.
“Planurile noastre pentru EcoBoost sunt agresive, dar credem că
odată ce oamenii experimentează această familie de motoare, vor înţelege de
ce”, a afirmat Sherif Marakby, director Divizia Grupuri Motopropulsoare, Ford
Europa, faptul că “suntem în linia întâi a inovării, iar motorul de 1,0 litri
nu poate fi egalat în ceea ce priveşte echilibrul între eficienţă, putere şi
rafinament.”
Familia globală high-tech de motoare EcoBoost de la Ford profită
de avantajele turbocompresorului, ale injecţiei directe de combustibil şi ale
supapei cu distribuţie variabilă atât la admisie, cât şi la evacuare pentru a
oferi puterea unui motor mai mare cu eficienţa consumului de combustibil
speficifice unei unităţi mai mici.
EcoBoost a fost introdus în Europa la sfârşitul anului 2010 cu o
capacitate cilindrică de 1,6 litri pentru C-MAX, precum şi capacităţi
cilindrice de 1,6 litri şi 2 litri pentru S-MAX, Galaxy şi Mondeo. În 2011,
gama europeană a fost extinsă pentru a include modelul Focus cu motor EcoBoost.
În acest an, noul motor EcoBoost de 1,0 litri, în trei cilindri, a
fost introdus pe modelul Focus, fiind foarte apreciat de mass-media ca cel mai
bun în clasa sa pentru eficienţa consumului de combustibil, alături de
performanţa şi rafinamentul surprinzătoare. În cursul acestui an, noul motor va
fi disponibil pentru C-MAX şi noul B-MAX, urmând ca, în viitor să echipeze mai
multe modele Ford.
Se preconizează că popularitatea şi extinderea gamei EcoBoost vor
duce la o creştere a producţiei acestor motoare la 330.000 anul viitor,
reprezentând 44 % din totalul motoarelor pe benzină produse de Ford Europa,
crescând la 57 % în 2015.
De asemenea, Ford Europa plănuieşte să producă alte 800.000 de
motoare EcoBoost pentru pieţele din afara Europei în cursul anului 2015, în
urcare de la 90.000 în 2011. În prezent, doar pe şoselele din America de Nord
sunt peste 180.000 de autovehicule cu motoare EcoBoost.
“Fie că este vorba de varianta de 1,0 litri cu 125 CP de la Focus
sau de varianta de înaltă performanţă de 2,0 litri cu 250 CP de la viitorul
Focus ST, EcoBoost oferă o combinaţie între eficienţa consumului de combustibil
şi performanţă care ar fi părut imposibilă la un motor pe benzină acum câţiva
ani”, a declarat Barb Samardzich, vicepreşedinte Dezvoltare Produse, Ford Europa. “Oferă întreaga performanţă,
rafinamentul şi cuplul pe care clienţii le doresc împreună cu consumul de
combustibil al motoarelor mici.”
Pe lângă dublarea potenţialului capacităţii totale de producţie a
motorului de 1,0 litri pentru Europa, unitatea de producţie Ford de la Craiova
va produce în curând şi noul model B-MAX, ce va fi pus în vânzare în cursul
acestui an.
“Prezentul aduce un nivel al producţiei de tehnologie înaltă care
nu a mai fost văzut până acum în această parte a Europei”, a afirmat Dirk
Heller, director Producţie şi Operaţiuni Grupuri Motopropulsoare , Ford Europa.
“Cu produse esenţiale precum motorul EcoBoost de 1,0 litri şi noul B-MAX
produse aici, Craiova este foarte importantă pentru succesul viitor al
companiei Ford în Europa.”
Producţia motoarelor EcoBoost de 1,0 litri a început la fabrica de
motoare Ford de la Köln în noiembrie 2011. Varianta de 1,6 litri este produsă
la Bridgend, în Ţara Galilor, în timp ce motoarele EcoBoost de 2,0 litri sunt
fabricate în Valencia, Spania.
Sursa: Ford Romania
0 comentarii