informatii auto
Modelul este lider în segmentul său, fiind conceput pentru familiile cu copii şi pentru persoanele de peste 50 de ani care duc o viaţă activă.  
Singurul autovehicul din lume care a primit certificarea AGR pentru întreg conceptul de ergonomie.
Sistemul inovator FlexDoors facilitează urcarea şi coborârea în mod confortabil, fără să afecteze spatele.

Rüsselsheim. Încă de la debutul său, în 2010, a doua generaţie a Opel Meriva este liderul segmentului său în Europa. Per total, peste 230.000 de clienţi din Europa au ales a doua generaţie a autovehiculului cu cele mai mari vânzări. Designul atrăgător, calitatea ridicată, împreună cu flexibilitatea unică la bord şi ergonomia excelentă contribuie la povestea de succes a Meriva. Acesta este un factor-cheie pentru un autovehicul care este proiectat în special pentru familiile tinere cu copii şi pentru persoanele de peste 50 de ani cu o viaţă activă şi cu suflet tânăr. Experţii germani în sănătatea spatelui („Aktion Gesunder Rücken e.V.”) au acordat prestigiosul sigiliu al calităţii AGR modelului Meriva, acesta devenind astfel primul şi singurul autovehicul de serie care a primit această certificare pentru întregul concept de ergonomie. Această certificare pentru ergonomie şi pentru funcţiile de protejare a spatelui acoperă conceptul de scaune FlexSpace, sistemul FlexDoors, scaunele ergonomice disponibile opţional, consola centrală FlexRail şi suportul pentru biciclete opţional FlexFix, care este complet integrat în bara de protecţie spate şi poate fi glisat ca un sertar atunci când nu este utilizat.  

Sistemul FlexDoors facilitează urcarea şi coborârea din autovehicul
Sistemul revoluţionar şi brevetat FlexDoors este o componentă esenţială a conceptului de ergonomie recunoscut al modelului Meriva, cu portierele spate unice cu balamale posterioare. Pentru facilitarea accesului, sistemul FlexDoors asigură o deschidere de până la 84 de grade – mult mai largă decât deschiderea la 68 de grade a uşilor convenţionale. Sistemul FlexDoors este avantajos în special pentru părinţii care vor putea monta mai uşor scaunele Isofix pentru copii pe scaunele laterale din spate sau le vor putea fixa mai simplu centurile. Atunci când portierele din faţă şi din spate sunt deschise în acelaşi timp, este creată, de asemenea, o zonă de siguranţă.  

Un alt avantaj: sistemul exclusivist FlexDoors facilitează urcarea şi coborârea, fără să fie nevoie de întoarceri sau aplecări, chiar şi în spaţii înguste, fiind, prin urmare, benefic pentru spate. Mânerele solide din partea dreaptă şi stângă de pe montantul B, care permit o utilizare intuitivă, facilitează mişcarea în interior. Baza scaunelor din spate se află lângă deschiderile largi ale portierelor, ceea ce reprezintă un alt aspect avantajos. Datorită plafonului înălţat, pasagerii nu vor fi nevoiţi să se aplece la urcarea şi coborârea din autovehicul.  

Cu toate acestea, accesul uşor şi confortabil nu se limitează la partea din spate a habitaclului Meriva. Pasagerii beneficiază, de asemenea, de unghiuri de deschidere de 84 de grade şi de o înălţime adecvată a scaunelor din punct de vedere ergonomic. Poziţia mai înaltă în scaun asigură o mai bună vizibilitate în partea din faţă. În spate, atât pasagerii supli, cât şi cei corpolenţi beneficiază de poziţia de şedere înaltă. Geamurile laterale fixe cu formă curbată, care prelungesc geamurile din spate cu 5 centimetri, asigurând un plus de vizibilitate. 

De ce nu s-au folosit uşile glisante?
„Uşile glisante, în special fără montanţii B, sunt bune şi frumoase, mai ales la saloanele auto. Totuşi, acestea prezintă puţine avantaje în utilizarea zilnică”, spune Helmut Ruff, inginer-şef pentru modelul Meriva. „În timpul dezvoltării celei de-a doua generaţii a Meriva, ne-am concentrat pe găsirea celui mai bun sistem de uşi pentru acest tip de autovehicul. Pentru aceasta, am colaborat îndeaproape cu specialiştii noştri în ergonomie şi am realizat numeroase studii ce au vizat cumpărătorii potenţiali. Luând în calcul toate opţiunile posibile, sistemul FlexDoors ni s-a părut cea mai bună şi cea mai ergonomică soluţie pentru modelul Meriva, care se adresează în special familiilor tinere şi oamenilor de peste 50 de ani cu un stil de viaţă activ.”

Inginerul-şef pentru Meriva adaugă: „Bineînţeles, uşile glisante s-au regăsit pe listă. Totuşi, am renunţat la această opţiune în final, deoarece ar fi sporit greutatea Meriva, în special în absenţa montantului B. De asemenea, utilizarea uşilor glisante grele ar fi ridicat centrul de greutate şi ar fi afectat astfel dinamica de conducere a autovehiculului. În plus, trebuie să ne punem problema rezistenţei în timp a acestui sistem de uşi grele. În absenţa montanţilor B, n-am fi putut monta mânerele de susţinere. Din punctul de vedere al designului, uşile glisante nu s-ar fi potrivit cu dimensiunile Meriva şi nici cu consolele sale scurte.”

Combinarea ergonomiei cu flexibilitatea
Pe lângă urcarea şi coborârea din autovehiculul Meriva într-un mod ergonomic şi confortabil, datorită sistemului FlexDoors, specialiştii în sănătatea spatelui AGR sunt, de asemenea, convinşi că autovehiculele prezintă şi alte funcţii inteligente la bord, ceea ce înseamnă că asigură o combinaţie perfectă între ergonomie şi flexibilitate. Conceptul inteligent de scaune FlexSpace face parte din aceste funcţii, alături de scaunele ergonomice certificate de AGR pentru şofer şi pasagerul din faţă, consola centrală FlexRail şi suportul pentru biciclete FlexFix, care este complet integrat în bara de protecţie spate. Niciun alt competitor din acest segment nu poate oferi această gamă de dotări ergonomice şi flexibile.  

Sistemul FlexSpace, care este dotare standard pentru modelul Meriva, vă permite să transformaţi rapid şi fără dificultăţi autovehiculul cu cinci locuri într-unul cu patru, cu trei sau cu două locuri. Scaunele nu trebuie demontate. Ambele scaune laterale din spate pot fi deplasate cu 190 de milimetri pe lungime (140 de milimetri în faţă şi 50 în spate), precum şi cu 50 de milimetri în lateral, asigurând mai mult spaţiu pentru picioare în partea din spate. Deplasarea scaunelor din spate şi schimbarea configuraţiei pot fi realizate acum prin mişcări mai puţine şi mai intuitive.

În plus, opţional sunt disponibile scaunele ergonomice complet reglabile certificate de AGR, care prezintă o funcţie de înclinare suplimentară, suportul lombar suplimentar, extensia pentru zona coapselor şi tetierele reglabile în patru direcţii. Niciun alt producător nu mai oferă o astfel de gamă de setări pentru scaune în acest segment de autovehicule.

Consola centrală multifuncţională FlexRail, constând în unităţi de depozitare interschimbabile, care pot fi glisate pe şine din aluminiu, amplasată între scaunele din faţă, sporeşte, de asemenea, ergonomia noului Meriva şi asigură o cotieră confortabilă ce poate fi glisată. Sistemul FlexRail a putut fi implementat datorită poziţiei înalte a schimbătorului de viteze şi a frânei de parcare electrice, dotări standard. Pe de altă parte, acestea sporesc şi nivelul de confort. În total, Meriva oferă peste 30 de posibilităţi de depozitare, de la buzunarele portierelor din faţă până la sertarul de sub scaunul pasagerului din faţă. Portbagajul Meriva asigură un spaţiu generos – în funcţie de configuraţia scaunelor, acesta oferă un volum cuprins între 400 şi maxim 1.500 de litri.  

Mai mult, Meriva se remarcă şi printr-o altă soluţie de transport practică: bicicliştii apreciază sistemul FlexFix brevetat de către Opel, care a primit certificarea AGR pentru sănătatea spatelui. Sistemul FlexFix extinde flexibilitatea de la bordul Meriva către exterior. Suportul pentru biciclete, care poate transporta până la două biciclete, este complet integrat în autovehiculul Meriva şi este disponibil în permanenţă. Atunci când nu este utilizat, acesta este mascat în bara de protecţie spate. Un alt avantaj major este că sistemul Opel FlexFix este extraordinar de ergonomic: spre deosebire de alte sisteme, precum suporturile de acoperiş, unde trebuie să ridicaţi bicicleta deasupra capului, sistemul FlexFix este amplasat aproape de sol, astfel că nu mai este nevoie să ridicaţi bicicleta. Un alt avantaj: sistemul FlexFix vă ajută să economisiţi spaţiu în garaj şi este un factor motivaţional pentru activităţile de fitness, fiind întotdeauna disponibil la bord şi încurajând posesorul să meargă la o plimbare cu bicicleta, activitate benefică pentru sănătate.  

Persoanele de peste 50 de ani – un segment de clienţi exigenţi în creştere
Cei care investesc din ce în ce mai mult în activităţi de recreere, precum vacanţe şi călătorii, fac parte, cu preponderenţă, din segmentul demografic într-o continuă creştere al persoanelor de peste 50 de ani. Prin urmare, persoanele din acest segment sunt din ce în ce mai interesate de mobilitatea personală. Din cei 53,5 milioane de posesori de autoturisme din Germania, s-a estimat că aproximativ 10 milioane au peste 60 de ani, conform statisticilor guvernamentale.  

În 2011, vârsta medie a celor care au achiziţionat un autovehicul nou a fost de 51,3 ani, în timp ce în anul 1995 această medie era de 46,1 ani. Anul trecut, o treime din clienţi aveau peste 60 de ani, conform cercetătorilor din cadrul Centrului de Cercetare Auto CAR de la Universitatea din Duisburg-Essen.  

Vârsta clienţilor nu are nimic de-a face cu percepţia stereotipă în ceea ce priveşte pensionarii cu vârste înaintate şi obiceiurile lor pe carosabil. Într-adevăr, analizele şi prognozele de marketing realizate pentru industria auto au demonstrat că persoanele de peste 60 de ani s-au orientat din ce în ce mai mult către un autovehicul care exercită pur şi simplu o atracţie emoţională şi care asigură cel mai înalt nivel de confort, de siguranţă, de design şi de ergonomie şi cea mai bună configuraţie pentru habitaclu.

Opel Meriva oferă toate aceste calităţi. Persoanele tinere şi familiile tinere cu copii apreciază, de asemenea, aceste caracteristici oferite de campionul flexibilităţii şi ergonomiei. Pe scurt, cel mai bine vândut autovehicul impresionează prin ergonomia sa excelentă, prin flexibilitatea practică de la bord, prin accentul pe care îl pune pe recreere şi prin designul său expresiv, care nu ţine cont de vârstă.

Gamă largă de motoare
Modelul Opel Meriva nu ţine cont de vârstă şi impresionează prin ergonomia sa excelentă, prin flexibilitatea practică de la bord, prin accentul pe care îl pune pe recreere şi prin designul său expresiv.  

În plus, clienţii beneficiază de un portofoliu extins de motoare eficiente. Sunt disponibile trei motoare pe benzină, precum şi transmisii manuale şi automate.  

Versiunea de bază pe benzină are o cilindree de 1,4 litri şi o putere de 74 kW/100 cp. Sunt disponibile şi două variante cu supraalimentare mai puternice, cu cilindree de 1,4 litri şi puteri de 88 kW/120 cp, respectiv 103 kW/140 cp. În ceea ce priveşte gama diesel, sunt disponibile unitatea 1.3 CDTI (de 55 kW/75 cp şi 70 kW/95 cp) şi trei variante 1.7 CDTI, cu puteri de 74 kW/100 cp, 81 kW/110 cp şi 96 kW/130 cp. Clienţii care preferă o transmisie automată pot opta între un motor pe benzină de 1,4 litri cu supraalimentare (88 kW/120 cp) şi unitatea diesel 1.7 CDTI (81 kW/110 cp), ambele fiind disponibile cu o transmisie automată cu şase trepte de viteză.

Sursa: Opel Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii