Opel Mokka
Mokka introduce tehnologiile Opel exclusiviste în segmentul autovehiculelor SUV subcompacte.
Printre sisteme se numără camera Opel Eye şi sistemul de asistenţă la pornirea în rampă, pentru un nivel sporit de siguranţă şi confort.
Opel se dovedeşte din nou lider în materie de tehnologie germană. 

Rüsselsheim. Odată cu lansarea noului SUV, Mokka, Opel introduce numeroasele sale sisteme unice de asistenţă pentru şofer, cu tehnologie germană, în segmentul autovehiculelor SUV subcompacte. Acum, un număr mai mare de clienţi beneficiază de tehnologiile Opel exclusiviste, care sporesc nivelul de siguranţă şi confort. Acestea includ camera video frontală unică Opel Eye, ce a câştigat numeroase premii, precum şi Controlul electronic al stabilităţii (ESC), un sistem sofisticat montat pe modelul Mokka, cu asistentul la pornirea în rampă şisistemul de control la deplasarea în pantă

„Încă o dată, Opel îşi dovedeşte poziţia de lider în industria auto, oferind tehnologii care sporesc nivelul de confort şi siguranţă. Acestea reprezintă tehnologii germane de ultimă generaţie, disponibile la preţuri accesibile, de care posesorii de autovehicule SUV pot beneficia imediat”, a declarat Michael F. Ableson, Vicepreşedinte Opel. „Suntem mândri de faptul că modelul Mokka este primul autovehicul care introduce în acest segment de autovehicule cu creştere rapidă sistemele de asistenţă pentru şofer exclusiviste de la Opel, precum camera video frontală Opel Eye.”

Camera video frontală Opel Eye, amplasată între parbriz şi oglinda retrovizoare, ajută şoferul în două moduri diferite. Deoarece recunoaşte indicatoarele rutiere şi marcajele de pe carosabil, camera video reprezintă baza Sistemului de recunoaştere a indicatoarelor rutiere (TSR), funcţiei de Avertizare la depăşirea benzii de circulaţie (LDW) şi a celei de Avertizare privind o coliziune frontală (FCA). Sistemul de recunoaştere a indicatoarelor rutiere citeşte indicatoarele cu limite de viteză, de interzicere a depăşirii şi multe altele, afişându-le pe panoul de instrumente. În funcţie de condiţiile de luminozitate, versiunea actuală a sistemului (TSRII) poate recunoaşte şi citi indicatoarele de la o distanţă de 60 de metri.

Avertizarea la depăşirea benzii de circulaţie alertează şoferul atunci când autovehiculul părăseşte neintenţionat banda de circulaţie pe care se deplasează. Această funcţie previne apariţia situaţiilor periculoase, cum ar fi adormirea şoferului la volan.  Funcţia de avertizarea la depăşirea benzii de circulaţie poate fi activată sau dezactivată prin apăsarea unui buton. Atunci când este activată, această funcţie avertizează şoferul printr-un semnal sonor şi un simbol ce se aprinde intermitent pe panoul de instrumente. Sistemul de avertizare privind o coliziune frontală (FCA) avertizează şoferul printr-o alarmă puternică şi un semnal vizual pe panoul de instrumente în cazul în care autovehiculul se află într-o situaţie critică, coliziunea cu autovehiculul din faţă fiind iminentă. În cazul în care detectează obiecte imobile sau în mişcare, sistemul emite un semnal de avertizare. Şoferul poate regla sensibilitatea sistemului FCA prin intermediul unei comenzi amplasate pe volan.

În plus, Opel Mokka este unul dintre puţinele autovehicule din segmentul său care include în dotarea standard Sistemul de asistenţă la pornirea în rampă (HSA) şi Sistemul de control la deplasarea în pantă (HDC), părţi componente ale ESC, atât pentru varianta cu tracţiune integrală, cât şi pentru cea cu tracţiune pe puntea faţă. Sistemul HSA sporeşte confortul în timpul conducerii, asistând şoferul în timpul manevrelor de pornire în rampă. Acesta previne deplasarea în spate a autovehiculului chiar şi după ce frâna de serviciu a fost eliberată. Sistemul HDC este extrem de util atunci când autovehiculul se deplasează pe o pantă cu grad mare de înclinare. Acesta poate fi acţionat prin simpla apăsare a unui buton. Apoi, şoferul poate stabili şi limita viteza de coborâre a autovehiculului. Datorită controlului automat al vitezei, nu mai este necesară acţionarea frânei de către şofer în timpul coborârii. Acest lucru se dovedeşte a fi extrem de util în condiţii de aderenţă scăzută, precum suprafeţe acoperite cu gheaţă sau drumuri pietruite, unde menţinerea unei viteze constante este importantă. Viteza dorită poate fi reglată de şofer, fie prin accelerarea până la viteza dorită, fie prin frânare – sistemul de asistenţă urmând să menţină viteza respectivă.

Un alt sistem de asistenţă pentru şofer deosebit de important inclus în dotarea modelului Mokka este sistemul de iluminare frontală adaptivă (AFL+) cu faruri Bi-xenon, pentru care Opel a câştigat numeroase premii; acesta adaptează intensitatea şi raza de acţiune a fasciculului luminos la condiţiile de conducere şi de drum, cu ajutorul a unsprezece funcţii de iluminare diferite. Funcţiile sistemului AFL+ sunt: lumina pentru drum extraurban, lumina de autostradă, lumina de oraş, lumina pentru condiţii meteo nefavorabile, fază lungă cu rază de acţiune extinsă, iluminare statică în viraje, iluminare dinamică în viraje, lumini de zi cu tehnologie LED şi asistentul pentru faza lungă. Acesta din urmă dezactivează automat faza lungă pentru a evita orbirea şoferilor care se deplasează în spate sau din sens opus. În comparaţie cu farurile convenţionale, luminile de zi cu tehnologie LED reduc consumul de carburant având un consum energetic cu mult redus faţă de acestea. Ledurile au o durată de viaţă extraordinară, de până la 30 de ori mai mare decât becurile cu halogen H7.

Mokka este primul dintre cele trei modele cu care marca Opel pătrunde pe segmente noi de piaţă. În prima jumătate a anului 2013, modelul ADAM urban, modern, de dimensiuni mici şi noul model decapotabil Cascada îşi vor face debutul pe piaţă.

Sursa: Opel Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii