Noul Mercedes-Benz Citan este autovehiculul eficient pentru livrarea mărfurilor în mediul urban, cu performanţe uimitoare şi un consum foarte mic.

Noul Mercedes-Benz Citan
Mercedes-Benz Vans: gamă completă datorită modelului Citan.
Un spaţiu de lucru confortabil şi de o calitate incontestabilă.
Patru tipuri de motoare care satisfac toate cerinţele.
Cel mai redus consum de combustibil din clasa sa.
Pachetul BlueEFFICIENCY reduce considerabil consumul de combustibil.
Beneficiile mărcii – siguranţă în conducerea maşinii, dinamism şi confort.
Siguranţă fără compromisuri: ADAPTIVE  ESP®, până la şase airbag-uri.
O gamă care cuprinde trei variante de lungimi şi trei modele diferite.

Noul Mercedes-Benz Citan este autovehiculul eficient pentru livrarea mărfurilor în mediul urban, cu performanţe uimitoare şi un consum foarte mic. Noul Citan combină confortul din habitaclu cu beneficiul diminuării emisiilor de dioxid de carbon, oferind performanţe notabile la costuri minime, ca niciun alt autovehicul existent pe piaţă. Consumul standard al modelului Citan cu BlueEFFICIENCY este de 4,3 litri/100 km – niciun alt vehicul urban de livrare cu combustie internă nu consumă mai puţin carburant sau nu produce mai puţine emisii. Interiorul de până la 3,8 m³ şi sarcina maximă de 800 kg sunt şi ele remarcabile. Calitatea deosebită, dinamica modului de conducere, siguranţa impresionantă, caracterul economic, mobilitatea şi supleţea transformă Mercedes-Benz Citan într-un reper printre autovehiculele de livrare în mediul urban.

Mercedes-Benz Vans: gamă completă datorită modelului Citan
Graţie noului Citan, Mercedes-Benz Vans are acum o ofertă completă în clasa autovehiculelor comerciale uşoare. Cu noul Citan şi cu modelele consacrate Vito, Sprinter şi Vario, Mercedes-Benz Vans oferă o gamă completă: de la autovehiculul de livrare în mediul urban până la autovehiculul de mare capacitate şi de la autovehiculul de 1,8 tone la cel cu 7,5 tone masă maximă admisă. Modelul confortabil Viano completează gama din sectorul vast al autovehiculelor de transport. Noul Citan poate fi personalizat după cerinţele variate ale clienţilor săi. 

Un spaţiu de lucru confortabil, robust şi de o calitate incontestabilă
Echipamentul de calitate superioară din interiorul noului Citan este realizat, la fel ca şi exteriorul, după cele mai înalte standarde specifice Mercedes-Benz. Astfel, Citan se aseamănă cu alte autovehicule Mercedes-Benz din mai multe puncte de vedere. De exemplu, tapiţeria şi materialele sunt la acelaşi nivel de calitate cu cea a modelului Mercedes-Benz Vito. 

Atât şoferul cât şi pasagerul din dreapta beneficiază de scaune robuste, capitonate şi confortabile. Tapiţeria a fost realizată special pentru Citan. Forma ergonomică a spătarului oferă suport lateral, asigurând un confort sporit şi siguranţă. Tapiţeria este realizată astfel încât să lase pielea să respire, fiind totodată durabilă şi uşor de întreţinut, două caracteristici definitorii ale mărcii.

Patru tipuri de motoare realizate pentru toate cerinţele
Noul Citan dispune de o gamă variată de motorizări. Motorul puternic şi silenţios turbodiesel Mercedes-Benz OM 607, cu injecţie directă şi cu un cilindru de 1,5 l este completat la trei niveluri diferite:
• Citan 108 CDI, cu o capacitate de 55 kW (75 hp), cuplu motor de 180 Nm
• Citan 109 CDI, cu o capacitate de 66 kW (90 hp), cuplu motor de 200 Nm
• Citan 111 CDI, cu o capacitate de 81 kW (110 hp), cuplu motor de 240 Nm

Gama este completată de un motor turbo supraalimentat pe benzină, M 200,71 cu o capacitate de 1,2 l:
• Citan 112, cu o capacitate de 84 kW (114 hp), cuplu motor de 190 Nm.

Momentan sunt disponibile modelele Citan 108 CDI şi 109 CDI; variantele modelelor Citan 111 CDI şi Citan 112 vor întregi gama în vara anului viitor.

Motor diesel extrem de economic cu trei niveluri diferite de putere
Motoarele diesel cu 4 cilindri şi cu o capacitate de 1461 cm³  sunt recunoscute pentru un consum extrem de mic de carburant, aspect care contribuie la economia de ansamblu şi care asigură o călătorie uşoară şi plăcută. Motorul are diametrul cilindrului de 76 mm şi 80.5 mm cursă a pistonului.Un arbore cu came asigură controlul supapelor.

Combustibilul este condus în camerele de ardere la o presiune maximă de 1600 bari prin injecţie directă controlată electronic common-rail sau cu piezo-injectoare. Motoarele sunt supraalimentate, cu turbosuflantă şi răcire intermediară, iar varianta cea mai puternică este echipată cu turbină cu geometrie variabilă. O pompă de ulei controlată electric reduce consumul de combustibil. Această proprietate se aplică de asemenea la funcţia ECO start/stop, disponibilă opţional.
Motoarele diesel asigură o putere maximă la 4000 rpm şi un cuplu maxim la 1750 rpm. Cuplul maxim este disponibil pentru o plajă mare de turaţie. Prin urmare, modelul Citan oferă o manevrabilitate excelentă la diferite viteze.

Sistemul de injecţie common-rail asigură o funcţionare silenţioasă şi fără vibraţii a motoarelor diesel compacte, iar cureaua de distribuţie are o durată estimată de funcţionare de 240.000 km/10 ani, iar intervalele de întreţinere sunt extrem de mari, 40.000 km.

Consumul scăzut de carburant corespunde cantităţii extrem de mici de emisii de dioxid de carbon. Convertorul catalitic situat aproape de motor, precum şi filtrul de particule standard asigură un flux al gazelor de eşapament şi reduce nivelul de zgomot pentru a proteja cât mai bine mediul înconjurător. Motoarele diesel sunt în conformitate cu standardele Euro V privind emisiile de gaze.

Motor pe benzină agil şi puternic
Ca alternativă la motoarele diesel, este disponibil şi un motor pe benzină, cu un cuplu motor puternic, cu injecţie directă. Acest motor este în conformitate cu standardele Euro V privind emisiile de gaze, prezentând totodată şi un convertor catalitic cu trei căi. Motorul de 4 cilindri cu o capacitate de 1,2 l prezintă o gamă largă de caracteristici, printre care un bloc motor de aluminiu, un design cu 4 valve per cilindru şi doi arbori cu came pe o parte. Datorită alezajului de 73,2 mm şi a cursei pistonului de 72 mm (1192 cm³ capacitate), motorul are dimensiuni potrivite. Ca rezultat, valvele au un diametru mare şi, în schimb, cilindrii sunt bine lubrifiaţi. Duzele de injecţie cu şase găuri garantează o injecţie excelentă a carburantului.

Turbocompresorul de evacuare a gazelor reacţionează rapid şi asigură 90% din cuplul motor maxim la doar 1500 rpm. Motorul atinge cuplul motor maxim de 190 Nm, într-o gamă variată de turaţii de la 2000 rpm la 4500 rpm. Puterea maximă de 84 kW (114 hp) este furnizată la 4500 rpm.

Consumul deja redus de carburant al motorului pe benzină continuă să fie redus de pompa de ulei controlată electronic. Dacă este necesar, aceasta operează cu două niveluri de presiune. Tehnologia BlueEFFICIENCY cu o funcţie ECO de oprire/pornire este standard pentru motorul pe benzină. Ea opreşte automat motorul în momentul în care transmisia este în punctul neutru, când ambreiajul nu este apăsat, iar viteza este sub 4km/h. Motorul porneşte din nou de îndată ce autovehiculul este pus în mişcare, iar şoferul apasă ambreiajul.

Cel mai mic consum de carburant din clasa sa
Una dintre trăsăturile definitorii ale noului Citan este economia remarcabilă de carburant. Acesta nu numai că dă dovadă de intervale impresionante de constanţă de până la 40.000 km sau de până la doi ani, dar prezintă şi cu cel mai mic consum de carburant din clasa sa. 

Consumul de combustibil combinat al automobilelor Citan 108 CDI BlueEFFICIENCY şi 109 Citan BlueEFFICIENCY CDI este de numai 4.3 litri/100 km, în conformitate cu NEDC. Aceasta este cea mai bună valoare din clasă, fiind impresionantă în raport cu dimensiunile şi masa autovehiculelor. În consecinţă, în afară de faptul că oferă cele mai bune valori ale consumului de carburant, Citan produce şi cele mai mici emisii de gaze, în comparaţie cu alţi jucători de pe piaţă. Citan 108 CDI BlueEFFICIENCY şi 109 CDI BlueEFFICIENCY emit numai 112 g / km de CO2 şi, astfel, ajută la conservarea mediului, atât în zonele urbane, cât şi în zonele din afara oraşului.

Aceste valori reduse ale consumului de combustibil şi ale emisiilor sunt rezultatul muncii complexe şi al cercetătorilor de la Mercedes-Benz. Aici ne referim nu numai la motopropulsorul eficient, ci şi la servodirecţia electrică, care vine ca dotare standard, la pompa de ulei monitorizată şi la sistemul de management al bateriei. Elemente de detaliu precum noile carcase ale oglinzilor exterioare reprezintă dovada clară de optimizarea a aerodinamicii autovehiculului.

Operatorii de flote pot creşte şi mai mult eficienţa noului Citan printr-o limită de viteză impusă din fabrică. Mai mult, este disponibil un tempomat, în combinaţie cu un limitator de viteză.

Pachetul BlueEFFICIENCY reduce consumul de combustibil la minimum
Pachetul BlueEFFICIENCY este oferit standard la motorul pe benzină şi este, de asemenea, disponibil opţional pentru motoarele diesel. Acesta reduce valorile eficientizate ale consumului de combustibil cu până la 0,4 litri la 4,3 l/100 km. BlueEFFICIENCY include, printre altele, funcţia ECO de start / stop, precum şi funcţia de management al bateriei şi al alternatorului. Prin managementului alternatorului, energia de frânare poate fi recuperată. Acest lucru reduce astfel puterea pe care alternatorul trebuie să o genereze şi micşorează şi mai mult consumul de combustibil. Nucleul managementului bateriei este un senzor care transmite în mod continuu date, cum ar fi evaluări curente de tensiune şi de temperatură a bateriei autovehiculului. Aceste valori ajută la asigurarea generării eficiente de energie, la distribuţia corectă şi la stocarea optimă de energie.

În funcţie de variantă, autovehiculul este echipat cu pneuri având rezistenţă la rulare optimizată, care reduc şi mai mult consumul de combustibil. Aceste anvelope de dimensiuni 195/65 R 15 sunt incluse în dotarea pachetului BlueEFFICIENCY pentru variantele cu o capacitate de sarcină utilă de până la 650 kg.

Noul Mercedes-Benz Citan
Beneficiile mărcii – siguranţă în conducere, dinamism şi confort
Noul Citan este livrat standard cu anvelope de 185/70 R 14 (Citan Compact) sau 195/65 R 15 (Lung sau Extra Lung). Roţile cu anvelope de până la 205/55 R 16 şi jante din aliaj uşor sunt opţionale.

Şaşiu complet nou, precizie în conducere
Suspensia, amortizoarele şi barele stabilizatoare sunt dezvoltate inovativ pentru Citan, fiind în sinergie perfectă. Arcurile scurte, o amploare ridicată de arcuire şi amortizaroarele rigide pe faţă şi spate contribuie la dinamica conducerii şi previn vibraţiile, oferindu-i noului Citan un aspect sportiv. Barele stabilizatoare pe axele din faţă şi spate reduc unghiul de rulare în curbe. Suspensia de pe anumite modele se reduce cu aproximativ 15 mm pe axele de pe faţă şi spate, atunci când vehiculul este încărcat sub sarcina normală.

Atât ​​ încărcat, cât şi gol, noul Citan este tipic Mercedes-Benz, datorită manevrabilităţii precise, stabilităţii şi confortului oferit, deja familiar conducătorilor modelelor Sprinter şi Vito. Noul Citan rezistă cu uşurinţă la încărcătură mare şi la condiţii meteorologice nefavorabile, pasagerii resimţind vibraţii reduse.

Frâne fără alunecare, cu aderenţă excelentă
Frânele noului Citan sunt la fel de sigure şi dinamice precum şasiul. Acestea  au o aderenţă excelentă şi un control bun. Performanţa de frânare se menţine chiar şi după zece manevre complete de frânare la o viteză de 100 km/ oră. În variantele de lungime Lung şi Extra Lung, Citan este echipat cu discuri de frână de aproximativ 280 mm în diametru pe axul central. Citan în varianta de lungime Compact are discuri de frână cu diametrul de 258 mm la frânele frontale şi cele tambur (de 23 cm) de pe puntea spate.

Noul Citan se evidenţiază şi prin sistemul ABS anti-blocare la frânare, EBV electronic, cu distribuţie a forţei de frânare, sistem hydraulic Brake Assist şi Start-off Assist, standard pentru toate modelele. Start-off Assist menţine presiunea de frânare pentru câteva secunde după ce frâna a fost eliberată şi împiedică, astfel, vehiculul să alunece în spate.

Siguranţă fără compromisuri: ADAPTIVE ESP®, cu până la şase airbaguri
La fel ca orice alt Mercedes-Benz, noul Citan este dotat cu echipamente de siguranţă extinse. O caracteristică cheie - standard pentru toate modelele - este programul electronic de stabilitate ADAPTIVE ESP ®, care ţine cont de încărcarea autovehiculului.

Acest sistem inovator de control al dinamicii în timpul condusului combină funcţia sistemului de frânare anti-blocare ABS, distribuţia electronică EBV a forţei de frânare, controlul fricţiunii motorului EBR, sistemul VDC (Controlul Dinamicii Vehiculului), care reglează şi subvirează, dar şi sistemul TCS de control al tracţiunii. Mai mult, sistemul de control al dinamicii asigură controlul ASR, precum şi unitatea de control a cuplului de frânare şi multe alte sub-funcţii asociate.

În cazuri excepţionale, şoferul poate dezactiva controlul antiderapant la simpla apăsare a unui buton. Cu toate acestea, sistemul va fi pornit din nou, automat, dacă starea autovehiculului este instabilă sau dacă viteza autovehiculului este mai mare de 50 km / oră.

Echipamentul standard include, de asemenea, o gamă largă de sisteme pasive de siguranţă. Scaunul şoferului şi al pasagerului din dreapta  sunt echipate cu sistem de reglare al înălţime, centuri de siguranţă în trei puncte cu pretensionare şi limitatoare de forţă. În plus, scaunul şoferului este echipat cu un sistem de avertizare prin centură (la fel şi scaunul pasagerului din dreapta, în Crewbus): în cazul în care centura de siguranţă nu este cuplată la o viteză de peste 16 km/ h, se aude un sunet de avertizare, radioul este oprit şi un simbol de avertizare în panoul de bord este activat.

Bancheta din spate a Citan Mixto şi Citan Crewbus este, de asemenea, echipată cu centuri de siguranţă în trei puncte. Scaunele laterale din spate sunt echipate cu un limitator de forţă a centurii, iar Crewbus are puncte de fixare Isofix pentru scaunul de copil.

Până la şase airbaguri protejează şoferul şi pasagerii
Airbagul şoferului, cu un volum de 60 l, este standard pentru toate autovehiculele Citan. Variantele Crewbus cu omologare de pasageri (categoria M1) sunt echipate cu un airbag frontal pentru pasageri cu un volum de 110 l. Acesta este disponibil pentru toate celelalte variante, opţional.

Airbagurile laterale pentru torace sunt opţionale (standard, în Crewbus M1). Acestea sunt situate pe spătarele scaunelor din faţă. În plus, airbagurile din zona ferestrei sunt disponibile pentru şofer, copilot şi scaunele din spate ale Crewbus (M1). În cazul unui impact lateral, acestea formează o perdea în faţa geamurilor laterale.

Echipamentul standard pentru toate versiunile noului Citan include lămpi pentru circulaţie diurnă şi câmpuri suplimentare convexe în ambele oglinzile retrovizoare exterioare - care sunt în special pentru autovehiculele de livrare. Opţiunea de activare a luminilor de avarie după o situaţie critică de frânare este de asemenea standard.

Noul Mercedes-Benz Citan
Gama oferă trei variante de lungimi şi trei modele diferite
Versatilitatea şi adaptabilitatea noului Mercedes-Benz Citan îl transformă în soluţia ideală pentru cerinţele foarte diferite primite de autovehiculele de livrare urbane. Mixto şi Crewbus sunt disponibile în trei lungimi, cu mai multe variante de uşi, îndeplinind toate cerinţele de uz profesional din această clasă. Dimensiunile de bază pentru această gamă sunt lungimile de la 3,94 m (Compact) la 4,32 m (Lung) şi (Extra Lung) la 4.71 m.

Noul Citan cu un spaţiu uriaş
În ciuda dimensiunilor sale compacte, noul Citan are o capacitate cu adevărat uimitoare. Compartimentul pentru încărcătură măsoară 1.36 m, 1.75 m sau 2.13 m lungime (Citan Compact, Lung, Extra Lung). Volumele corespunzătoare sunt 2.4 m³, 3.1 m³ sau 3,8 m³. În funcţie de varianta de lungime şi greutate, sarcina utilă este de aproximativ 500 kg (Citan Compact), 650 kg (Lung) sau 800 kg (Lung îmbunătăţit, Lung Extra).

Compartimentul de încărcare spaţios poate fi accesat din lateral prin una sau două uşi glisante. Uşile standard asimetrice din spate pot fi deschise la 90 de grade sau la 180 grade pentru a facilita încărcarea. În versiunea standard, zona inferioară a uşilor este lambrisată şi ferestrele sunt disponibile opţional. În acest caz, ştergătorul de lunetă este standard pe uşa mare din stânga.

Alternativ, Mercedes-Benz dispune un haion pentru versiunile Compact şi Lung. Acesta se deschide la un unghi de aproximativ 90 de grade şi are o fereastră cu un ştergător ca dotare standard. Suplimentar, compartimentul de încărcare poate fi avea şine de acoperiş sau scară opţională pliabilă.

Sursa: Mercedes-Benz Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

1 comentarii

  1. O masina perfecta pentru oras, consum foarte redus de benzina si poti sa te strecori cum ea pe strazile aglomerate. Eu mi-as dori o masina pe curent dar deocamdata sunt prea scumpe. :(

    RăspundețiȘtergere