Dunlop 125cc Moto2
Doi noi campioni Dunlop, o suprafață de concurs schimbată și o alocare revizuită a anvelopelor sunt noutățile care țin capul de afiș odată cu întoarcerea în Spania pentru etapele de final de sezon ale Campionatelor Mondiale de Moto2 și Moto3, desfășurate în cadrul “Gran Premio Generali de la Comunitat Valenciana”.

“Circuito de la Comunitat Valenciana” dispune de o suprafață nouă pentru pista de concurs pe care se desfășoară a șaptesprezecea etapă a anului, iar Dunlop se așteaptă la o primire “agresivă” pentru compușii săi și de aceea alocă o versiune mai dură pentru Moto2.

Cei doi noi campioni Dunlop se vor afla pe pistă pentru etapa din perioada 9-11 noiembrie a.c., Marc Marquez asigurându-și titlul în Moto2 la Philip Island, la puțin timp după ce Sandro Cortese s-a acoperit de glorie în Moto3 la Sepang.  

O nouă suprafață
“Circuito de la Comunitat Valenciana”, lung de 4 km, are nouă viraje de stânga și cinci de dreapta. Parcurs în sens invers acelor de ceasornic și cu o linie dreaptă de 650 metri, circuitul oferă numeroșilor spectatori prezenți o perspectivă excelentă, mulțumită arhitecturii sale. Fiind recent înlocuită suprafața de rulare a pistei, pentru prima oară de la inaugurarea sa din 1999, Dunlop va aduce pentru această cursă compușii 4886 mediu și 3838 dur din Grupa D (Grip Focused).

4886 reține cu succes temperatura pentru a compensa răcirea anvelopei pe liniile drepte lungi și are o aderență mecanică bună în virajele lente, în timp ce 3838, fiind un compus mai dur, oferă piloților încrederea necesară pentru a accelera devreme la ieșirea din apex. Ambii compuși au o durabilitate ridicată, iar 4886 apare și în cadrul Grupei B (Abrasion Defenders).

Pentru roata față, compusul mai dur 717 se întoarce și se alătură lui 302, după ce în ultimele trei curse compusul 717 a fost schimbat cu 345.

Marc Marquez: Campion Mondial Moto2 în 2012!
Marc Marquez a devenit pentru a doua oară Campion Mondial Dunlop după ce și-a adjudecat titlul în Moto2 pentru 2012 în penultima etapă, desfășurată la Phillip Island.

Spaniolul, în vârstă de numai 19 ani, avea nevoie în Australia doar de două puncte, scopul fiind atins și chiar devansat cu ajutorul unei îndrăznețe depășiri pe ultimul viraj, adjudecându-și locul trei în cursă.

Momentul a fost unul emoționant pentru Marquez și echipa sa, fostul Campion Mondial la 125 cmc punându-și în pericol cariera după o luptă cu problemele de vedere, desfășurată iarna trecută. Totuși, el s-a întors într-o formă de zile mari, reușind să câștige opt din cele 16 curse disputate.

"Este o senzație incredibilă, un vis. Îmi amintesc vremurile grele și susținerea oferită de familie și echipă, așa că nu pot să nu fiu emoționat” a spus Marquez. 

Înainte de Moto2, Marquez a mai câștigat 10 curse la 125cmc și titlul în 2010 cu Dunlop.  

"La 125cmc am învățat să fiu rapid. În Moto2 am învățat să gândesc când sunt pe motocicletă."

Marquez ridică ștacheta în cel mai rapid sezon de Moto2
Al treilea sezon de Moto2 este și cel mai rapid de până acum, fiind stabilite noi recorduri pentru turul de pistă în 11 din cele 16 runde de până acum.

A fost de asemenea și cel mai disputat, nouă curse fiind câștigate cu un avans mai mic de o secundă. Trei piloți au condus în clasament și cinci au câștigat măcar un Grand Prix.

Pe acest fundal și în ciuda absenței sale din aproape toată sesiunea de testare din pre-sezon a reușit Marquez să ridice ștacheta pentru sezonul 2012, dar și pentru numărul de victorii totale în Moto2.

știgător a șapte curse și clasat pe locul doi în sezonul de debut (2011), Marquez a lăsat în urmă suferințele din iarnă cu două victorii în primele trei curse, intercalate de o victorie la debut a lui Pol Espargaro.

Conducerea clasamentului a fost schimbată apoi de trei ori, însă Marquez s-a întors lider odată cu cea de-a șasea etapă, desfășurată la Silverstone.

Marquez și-a consolidat avantajul cu cinci victorii în partea de mijloc a sezonului, iar cea mai bună cursă a sa a fost la Motegi, când în primul viraj era aproape ultimul, iar la final ieșea victorios. Marquez va alerga după a noua victorie la ultima etapă din Valencia, de pe 11 noiembrie.

În afară de Marquez (8) și cel mai apropiat rival al său, Espargaro (4), ceilalți câștigători ai curselor din 2012 sunt: Andrea Iannone (2), Thomas Luthi (1) și Alex de Angelis (1). În ceea ce privește victoriile totale în Moto2, Marquez conduce în clasament cu 15, urmat de Iannone cu 8.

La fel ca foștii campioni din Moto2, Toni Elias și Stefan Bradl, Marquez se va muta la anul în MotoGP.

Moto2 și Dunlop
Moto2, cu ale sale motociclete de 600cmc în patru timpi, a înlocuit Campionatul Mondial de 250cmc în doi timpi la începutul lui 2010.

Dunlop, care domina de mult timp categoria 250GP, a fost alegerea naturală pentru a sprijini noua clasă în calitate de furnizor exclusiv de anvelope, ajutând la obținerea unei tranziții ușoare, încununată de succes. 

Dunlop oferă aceleași anvelope și același suport tehnic celor peste 30 de piloți, care reprezintă opt constructori diferiți.

O listă scurtă de doi compuși (din trei) pentru anvelopa față și doi (din cinci) pentru anvelopa spate este oferită pentru fiecare cursă, plus o alocare adițională de anvelope de ploaie. Dezvoltarea anvelopelor este continuă, o dovadă fiind timpii pe tur din ce în ce mai rapizi obținuți.

17.000 de anvelope și numărătoarea continuă
Pănă la finalul acestui eveniment, Dunlop va furniza și monta peste 17.000 de anvelope doar pentru anul 2012, în cadrul celor două clase (Moto2 și Moto3) la un loc.

Fără odihnă: luni avem test
Sărbătorirea finalului de sezon din duminica etapei va fi temperată de programarea (dacă și vremea o va permite) pentru luni a unui test IRTA pentru noile anvelope Dunlop aflate în dezvoltare pentru 2013. Avantajele testării imediat după Grand Prix sunt importante: circuitul este acoperit de cauciucul rămas de la cursă, în timp ce piloții și inginerii sunt deja buni cunoscători ai capitolelor unde vor să vadă îmbunătățiri. 

Clinton Howe, Manager Operațiuni Dunlop MotoGP:
“În primul rând vrem să-i felicităm pe Marc și echipa sa pentru câștigarea Campionatului Mondial Moto2 într-o manieră atât de frumoasă la Phillip Island. Marc a fost favoritul caselor de pariuri încă de la începutul sezonului 2012, dar ceea ce nu au luat acestea în considerare a fost apropierea din acest campionat a competitorilor în ceea ce privește talentul și echipamentul tehnic.

“Cu siguranță Marquez a fost omul care trebuia învins anul acesta, dar trebuie menționat că alături de el pe podium în cele 16 curse au mai fost 11 alți piloți. În plus, el a avut și două curse în care nu a punctat: Le Mans și ceea ce pare a fi circuitul său cu ghinion – Sepang. Asta înseamnă că a trebuit să muncească din greu pentru a câștiga cele opt curse și să se claseze pe podium de 13 ori. Nici unul dintre ceilalți piloți nu se poate lăuda cu așa ceva. “Marquez merită cu adevărat acest titlu. El nu a cedat niciodată sub presiunea celorlalți piloți și îi datorăm recunoștință pentru timpii record pe tur pe care i-a doborât constant tot anul și în general pentru ridicarea ștachetei în campionatul Moto2. Desigur, în spatele lui, în echipă, s-au aflat niște oameni cu adevărat minunați care l-au ajutat să-și atingă scopul. Evident, în spatele oricărui pilot ilustru trebuie să stea o echipă la fel de impresionantă. 

“Cu siguranță Marc are un viitor luminos în față și dacă va pilota în MotoGP la fel ca anul acesta, îl văd câștigând în continuare curse.

“Să ne îndreptăm acum atenția către Valencia, unde pe noi – Dunlop – ne așteaptă o nouă provocare, datorită suprafeței înnoite a pistei. Frecarea și degradarea sporită a anvelopelor ar putea fi un factor cu care nu ne-am mai întâlnit de la deschiderea circuitului, în 1999. În general ne putem aștepta la timpi mai buni pe circuitele cu suprafețe noi, așa că poate și aici recordul pe tur va fi doborât în Moto2.

“După cursă, luni, se va desfășura o sesiune de teste de o zi pentru echipamentele tehnice Moto2, astfel încât service-ul Dunlop va rămâne acolo și se va folosi de acest timp valoros pentru a pune la treabă unele dintre ideile noi pe care le avem în programul de dezvoltare a anvelopelor pentru Moto2.”

Alocare anvelope Moto2: Valencia
Anvelope slick față Moto2 per pilot
120/75R17 Moto2: 4 x 302, 4 x 717

Anvelope slick spate Moto2 per pilot
195/75R17 Moto2: 5 x 3838 (ATR05), 4 x 4886 (ATR05)

Anvelope de ploaie Moto2 per pilot
3 x 125/80R17 KR191 414 Față (se alocă 4 anvelope dacă toate sesiunile de antrenament se desfășoară pe ploaie).
3 x 190/55R17 KR393 414 Spate (se alocă 4 anvelope dacă toate sesiunile de antrenament se desfășoară pe ploaie).

Alocare anvelope Moto3: Valencia
Anvelope slick față Moto3 per pilot
95/75R17 Moto3: 5 x Mediu, 3 x Dur

Anvelope slick spate Moto3 per pilot
115/70R17 Moto3: 6 x mediu, 3 x Moale

Anvelope de ploaie Moto3 per pilot
3 x 95/70R17 KR189 WB (se alocă 4 anvelope dacă toate sesiunile de antrenament se desfășoară pe ploaie).
3 x 115/70R17 KR389 WB (se alocă 4 anvelope dacă toate sesiunile de antrenament se desfășoară pe ploaie).

Sursa: Izabella Ghita, PR Managing Partner
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii