După pioneratul filtrului de particule şi al sistemului Stop&Start, care au deschis drumul către tehnologia Diesel Hybrid, fiind primul constructor auto care a comercializat un autovehicul diesel electric, CITROËN îşi continuă ofensiva la Salonul Auto de la Geneva prezentând încă o inovaţie high-tech: sistemul Hybrid Air.

Tehnologia Hybrid Air
După pioneratul filtrului de particule şi al sistemului Stop&Start, care au deschis drumul către tehnologia Diesel Hybrid, fiind primul constructor auto care a comercializat un autovehicul diesel electric, CITROËN  îşi continuă ofensiva la Salonul Auto de la Geneva prezentând încă o inovaţie high-tech: sistemul Hybrid Air.

O soluţie full-hibrid ce combină aerul comprimat cu puterea hidraulică, în baza expertizei ce stă scrisă în ADN-ul mărcii. Aceasta este o inovaţie care reflectă obiectivul CITROËN de a dezvolta tehnologii accesibile oricui şi pretabile oricărei utilizări.

Hybrid Air dezvoltă o performanţă de top, cu un consum de carburant mai mic de 3 litri / 100 km şi fără a fi necesară nicio baterie, fiind:
  • extrem de prietenos cu mediul;
  • deosebit de accesibil;
  • prietenos cu spaţiul din habitaclu.
Această tehnologie revoluţionară se pretează îndeosebi modelelor din segmentele B şi C, dar şi segmentului LCV. La standul din cadrul Salonului Auto de la Geneva, prototipul CITROËN C3 propune un consum de carburant record de doar 2.9 litri / 100km (69g/km CO2). De asemenea, reduce cu 45% consumul de carburant şi emisiile de CO2 în ciclul urban, comparativ cu un model ICE echipat cu o motorizare similară.

INOVAŢIE SCRISĂ ÎN ADN-UL MĂRCII
CITROËN prezintă la Geneva tehnologia Hybrid Air, un sistem unic dezvoltat de PSA Peugeot CITROËN în cooperare cu grupul Bosch, bazându-se pe expertiza istorică a inginerilor mărcii în sistemele hidraulice din domeniul auto.

HYBRID AIR: ASOCIEREA MOTORULUI PE BENZINĂ CU AERUL COMPRIMAT, PRIN UTILIZAREA PUTERII HIDRAULICE
Hybrid Air se bazează pe sub-sisteme şi tehnologii bine testate: un motor pe benzină Pure Tech, o unitate de stocare a energiei aerului comprimat, un grup motor/pompă hidraulică şi o transmisie automată cu un angrenaj epicicloidal. Grupul PSA Peugeot Citroen a obţinut 80 de brevete pe parcursul acestui proiect. Un sistem inteligent de comandă electronică este acţionat de şofer pentru a optimiza energia în mod eficient.

Trei moduri de operare sunt disponibile:
  • pe Aer (emisii zero);
  • pe benzină, ce foloseşte doar motorul cu combustie;
  • modul combinat, cel care le foloseşte împreună.
TEHNOLOGIE PENTRU TOŢI CLIENŢII
Caracteristici remarcabile
Integrat modelului CITROËN C3 VTi 82 CP, sistemul Hybrid Air reduce la o treime consumul de carburant, atingând recordul de 2.9 l/100 km în ciclu combinat, cu un nivel al emisiilor de CO2 de doar 69 g/km. În condiţii de rulare urbană, reducerea consumului de carburant este de aproximativ 45%.

Tehnologie accesibilă, la îndemâna oricui
Tehnologia Hybrid Air nu necesită baterii adiţionale, aşadar, poate fi vândută la un preţ atractiv atât pe pieţele europene, cât şi cele internaţionale. Acest sistem este deosebit de eficient, indiferent de condiţiile meteo sau de rulare. De altfel, acesta poate fi dezvoltat nu doar în Europa, ci şi pe toate celelalte pieţe în care Marca CITROËN este prezentă. Putând fi integrată cu uşurinţă atât pe autovehiculele de pasageri cât şi pe LCV-uri, aceasta este deosebit de eficientă şi în cazul autovehiculelor din segmentele B şi C. 

TEHNOLOGIA HYBRID AIR DETALIATĂ
Trei moduri de operare pentru o eficienţă maximă
Hybrid Air este rezultatul alchimiei coerente dintre mai multe tehnologii. În timpul operării, are la bază o unitate electronică de control ce permite comutarea între cele trei moduri de rulare. Prin eficientizarea energiei se obţine o reducere a consumului de carburant, contribuind astfel la încărcarea unităţii de stocare a energiei cu aer comprimat.

Modul Air”
Atunci când modul Air este activat, acesta funcţionează similar modului ZEV, care echipează autovehiculele hibride. Motorul cu combustie nu este folosit. Energia depozitată (aer comprimat) se transmite către roţi prin intermediul unităţii hidraulice şi cutiei de viteze.  În funcţie de trafic, acest mod acoperă aproximativ 60-80% din rularea în mediul urban. Utilizarea maximă a decelerării şi energia de frânare asigură reîncărcarea eficientă a unităţii de aer comprimat. Modul este activ până la atingerea vitezei de 70 km/h.

Modul “Benzină”
Modul Benzină transmite energia către roţi fără să fie nevoie de intervenţia unităţii de aer comprimat. Acest mod se pretează îndeosebi în afara zonelor urbane. Şi în acest caz, energia provenită din decelerare şi frânare este recuperată spre beneficiul rapid al funcţiei ZEV sau funcţiei turbo în ciclul combinat.

Modul combinat
Pe modul combinat, motorul cu combustie şi cel hidraulic funcţionează împreună. Acest mod este folosit cu precădere în timpul demarării şi al accelerării puternice, cu un efect turbo semnificativ (o putere totală de 90 kW), dezvoltând o performanţă comparabilă cu cea a unei motorizări dintr-un segment de top.

Sursa: Citroen Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

1 comentarii

  1. Ma bucur sa vad ca CITROËN inoveaza si ca se gandeste si la mediu inconjurator ..

    RăspundețiȘtergere