BMW Group şi Continental colaborează pentru etapa următoare a condusului autonom.

BMW Group si Continental
BMW Group şi Continental colaborează pentru etapa următoare a condusului autonom.

BMW Group şi Continental, furnizor internaţional în domeniul auto, îşi intensifică parteneriatul în ceea ce priveşte sistemele de asistare a conducătorului. În ianuarie, cele două companii au semnat un acord de dezvoltare în comun a unui sistem electronic care să fie capabil să susţină un condus automatizat. Obiectivul principal al parteneriatul de cercetare este ca funcţiile pentru condus superautomatizat să fie gata pentru a fi implementate începând cu 2020.

Programul face parte dintr-o nouă viziune pentru siguranţă rutieră: "Vision Zero (Accident-Free Mobility)" şi "Safety for All". Proiectul de cercetare a condusului superautomatizat va căuta să implementeze această viziune astfel încât mobilitatea fără accidente să devină mai aproape de realitate. Pe lângă aspectul siguranţei, cercetătorii văd şi oportunităţi pentru îmbunătăţirea semnificativă a confortului şi eficienţei. "Datorită viziunii noastre asupra condusului superautomatizat, am dezvoltat deja tehnologii şi metodologii pentru o gamă de sisteme revoluţionare de asistare a conducătorului. Funcţiile de condus parţial automatizat în viitorul apropiat, precum Traffic Jam Assistant (asistare în ambuteiaje), vor însemna un pas important pe drumul spre un condus foarte automatizat", a declarat Dr. Christoph Grote, director BMW Group Research and Technology.

Ambele companii sunt de acord că un condus autonom va juca un rol major în viitor pentru asigurarea unei mobilităţi durabile cu caracter personal.

Obiectivul: condus autonom pe autostrăzile din Europa.
Proiectul comun între BMW Group şi Continental este prevăzut să înceapă în prima parte a anului 2013 şi se încheie în 2014. De-a lungul acestui interval de doi ani vor fi dezvoltate mai multe prototipuri capabile să opereze superautomatizat pe autostrăzi. Ele vor fi înmânate unui grup restrâns de participanţi pregătiţi special care vor face parte dintr-un program-pilot de testare a funcţiilor pentru condus autonom. Testele, care vor avea loc pe autostrăzi din Germania şi din Europa, vor lua în considerare toate provocările specifice, precum noduri rutiere, staţii de taxare, lucrări rutiere şi frontiere naţionale.

Pentru ca acest sistem să devină realitate, mai multe echipe ale ambelor companii vor aborda o gamă de provocări tehnice, deoarece numai cu o comandă completă a tehnologiei necesare va fi posibilă dezvoltarea unui cadru juridic pentru condus automat.

Mai mulţi ani de experienţă în condusul automatizat.
De-a lungul ultimilor zece ani, BMW Group a făcut deja paşi importanţi în dezvoltarea funcţiilor pentru condus automatizat.

La mijlocul anului 2011, un prototip al BMW Group Research and Technology a făcut un test public pe autostrada A9 dintre München şi Nürnberg - fără vreo intervenţie a şoferului. Acest prototip pentru cercetare, care continuu este în curs de îmbunătăţire, a frânat, a accelerat şi a depăşit alte automobile - totul complet autonom - şi, în acelaşi timp, s-a adaptat constant situaţiei din trafic şi a respectat regulile de circulaţie. Totodată, acest prototip a parcurs aproximativ 10.000 de kilometri în teste. Dacă această maşină automatizată de cercetare poate opera cursiv şi adapta în trafic, strategia sa de operare trebuie definită clar. Aceste strategii derivă din două componente principale - poziţionarea cu acurateţe a automobilului pe banda de trafic şi recunoaşterea clară a tuturor maşinilor şi obiectelor din mediul său imediat. Detectarea este realizată de o combinaţie de tehnologii diverse şi complementare cu senzori, printre care se numără radar laser de jur-împrejur, radar convenional, scanare video şi cu ultrasunete. În ciuda acestei capacităţi de scanare 360°, sunt extrem de puţine elemente de design exterior care diferenţiază acest automobil de un model de serie.

Tehnologiile principale necesare pentru condus automatizat au fost dezvoltate de inginerii BMW Group Research and Technology în proiectele anterioare de cercetare BMW TrackTrainer şi Emergency Stop Assistant. Bazat pe combinaţia unei hărţi digitale de înaltă precizie şi a datelor GPS şi video, BMW TrackTrainer permite ca automobilele să navigheze complet autonom pe circuite de curse, urmând trasa ideală. La 21 octombrie 2009, sistemul a fost utilizat pentru a ghida un automobil pe bucla Nordschleife de la Nürburgring. La 25 mai 2011, când BMW TrackTrainer a ajuns în SUA, o demonstraţie organizată pe Laguna Seca Raceway din California a demonstrat că automobilele automatizate pot furniza performanţe impresionante.

Dacă este identificată o urgenţă medicală în automobil - de exemplu, dacă biosenzorii detectează un infarct suferit de conducătorul auto -, BMW Emergency Stop Assistant are capacitatea de a comuta în modul de condus automatizat şi să oprească maşina în siguranţă. Sistemul activează luminile de avarie şi, ţinând cont de trafic, realizează manevrele necesare, într-o manieră sigură şi controlată, pentru oprirea automobilului la marginea drumului. În acelaşi timp, un apel de urgenţă este transmis automat prin BMW eCall pentru a solicita asistenţă medicală şi pentru a înştiinţa autorităţile rutiere. Astfel se asigură o reacţie de urgenţă eficientă şi adecvată.

Sursa: BMW Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii