Bruno Spengler (Canada, BMW Bank M3 DTM) a încheiat pe locul al şaptelea cea de-a patra etapă a sezonului DTM, la Lausitzring (Germania), astfel că a fost cel mai bine clasat pilot BMW şi a obţinut şase puncte preţioase în ierarhia piloţilor. Campion en-titre, pilotul BMW Team Schnitzer se află acum pe locul al doilea, dar la egalitate de puncte (59) cu liderul Mike Rockenfeller (Germania). Pilotul Audi a ocupat locul al doilea pe circuitul în lungime de 3,478 km, victoria revenindu-i lui Gary Paffett (Marea Britanie, Mercedes). Coechipierul acestuia, Christian Vietoris (Germania), a completat podiumul.

După o sâmbătă dificilă, ceilalţi piloţi BMW din pluton nu au reuşit îmbunătăţiri semnificative, astfel că nu s-au clasat în puncte. Chiar din primul viraj, Dirk Werner (Germania, Samsung BMW M3 DTM) a spus "adio" oricărei şanse pentru un rezultat mult mai bun, când un adversar l-a obligat la o piruetă. În cele din urmă, Werner a fost al treilea pilot BMW, ocupând locul al 13-lea.

Chiar înaintea germanului a fost Augusto Farfus (Brazilia), care a încheiat pe poziţia a 12-a cu al său Castrol EDGE BMW M3 DTM. Timo Glock (Germania, Deutsche Post BMW M3 DTM) şi Joey Hand (SUA, BMW M3 DTM) s-a clasat pe locurile al 14-lea, respectiv al 15-lea. Martin Tomczyk (Germania, BMW M Performance Parts M3 DTM) a fost şi de această dată victima seriei de ghinioane care i-a marcat începutul de sezon, încheind al 19-lea la Lausitzring. Marco Wittmann (Germania) a fost al 21-lea cu Ice-Watch BMW M3 DTM, în timp ce Andy Priaulx (Marea Britanie) a încheiat al 22-lea cu al său Crowne Plaza Hotels BMW M3 DTM.

În ciuda unui week-end care nu a fost prea profitabil, BMW a reuşit să-şi păstreze poziţia de lider în clasamentul constructorilor şi are 177 de puncte în cont. Pe locul al doilea se află Mercedes-Benz, cu 51 de puncte. În clasamentul echipelor, BMW Team Schnitzer rămâne pe prima poziţie, cu 81 de puncte. Următoarea etapă are loc la Norisring (Germania), la 14 iulie.

Jens Marquardt (director BMW Motorsport): "Fără îndoială, nu suntem fericiţi cu acest rezultat. Este un contrast total cu magnifica triplă pe care am reuşit-o la Spielberg în urmă cu două săptămâni. Problemele întâmpinate în calificări s-au tradus în poziţii slabe pe grila de start. Din păcate, modificările pe care le-am făcut la reglaje înainte de calificări - nu le-am mai putut schima înainte de startul cursei ca urmare a noilor reglementări privind parcul închis - nu au fost în favoarea noastră. Locul al şaptelea reuşit de Bruno Spengler a fost o dovadă de limitare a daunelor. Rezultatul subliniază ceea ce face ca DTM să fie special: echilibrul este mai mult decât evident. Dacă nu deţii 100% controlul înaintea calificărilor de sâmbătă, iar apoi ai parte de alte probleme minore, atunci vei fi jos în clasament şi în cursă. Adversarii noştri au experimentat aşa ceva în cursele anterioare, iar acum a fost rândul nostru să suferim. Felicităm Mercedes-Benz şi pe Gary Paffett pentru această cursă impresionantă. Şi Audi a reuşit o evoluţie bună. Acum vom analiza în detaliu acest week-end de cursă şi vom trage concluzii. Apoi vom merge la Norisring, la jumătatea lunii iulie, unde sperăm să revenim la rezultatele bune de care am avut parte la începutul sezonului."

Clasamente după etapa 4/10.
Clasamentul piloţilor.
1. Mike Rockenfeller 59p; 2. Bruno Spengler 59p; 3. Gary Paffett 47p; 4. Christian Vietoris 40p; 5. Augusto Farfus 33p; 6. Marco Wittmann 32p; 7. Robert Wickens 27p; 8. Dirk Werner 22p; 9. Mattias Ekström 20p;10. Joey Hand 16p; 11. Timo Glock 15p; 12. Jamie Green 10p; 13. Timo Scheider 10p; 14. Daniel Juncadella 8p; 15. Edoardo Mortara 2p; 16. Pascal Wehrlein 2p; 17. Roberto Merhi 2p.

Clasamentul echipelor.
1. BMW Team Schnitzer 81p; 2. STIHL / AMG Mercedes 67p; 3. Audi Sport Team Phoenix 59p; 4. EURONICS / THOMAS SABO Mercedes AMG 49p; 5. BMW Team RBM 49p; 6. BMW Team MTEK 47p; 7. Audi Sport Team Abt Sportsline 30p; 8. Audi Sport Team Abt 10p; 9. stern / AMG Mercedes 10p; 10. Audi Sport Team Rosberg 2p.

Clasamentul constructorilor.
1. BMW 177p; 2. Mercedes-Benz 126p; 3. Audi 101p.

Calendarul sezonului 2013:
5 mai - Hockenheim (Germania); 19 mai - Brands Hatch (Marea Britanie); 2 iunie - Spielberg (Austria); 16 iunie - Lausitzring (Germania); 14 iulie - Norisring (Germania); 4 august - Moscova (Rusia); 18 august - Nürburgring (Germania); 15 septembrie - Oschersleben (Germania); 29 septembrie - Zandvoort (Olanda); 20 octombrie - Hockenheim (Germania).

Sursa: BMW Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii