BMW M4 Cabriolet
Noul BMW M4 Cabriolet completează gama de automobile de înaltă performanţă BMW M cu o prezenţă deosebit de elegantă şi spectaculoasă. Noul model preia caracteristicile de performanţă ale BMW M3 Sedan şi ale BMW M4 Coupé, dar vine cu un plus de emoţie, plasând în prim-plan fascinaţia condusului sportiv şi dinamic sub cerul liber. Este construit pe o tradiţie bogată, automobilele BMW sport de înaltă performanţă pentru şosea şi circuit au ajuns acum la cea de-a cincea generaţie sub formă de decapotabilă.

BMW M4 Cabriolet împărtăşeşte liniile elegante cu omologul său BMW Seria 4 Cabriolet. Limbajul de design îi permite să combine într-o manieră unică silueta rafinată, cu proporţii bine echilibrate când acoperişul este strâns sau cu o linie foarte dinamică de coupé, fără montanţi B, când acoperişul este închis. În acelaşi timp, elementele stilistice M - includ curba Powerdome specifică pentru capotă, retrovizoarele cu linie dinamică, cu două braţe de susţinere, şi pasajele evazate ale roţilor faţă şi spate, proeminente deasupra jantelor din aliaj uşor, de 18 ţoli (opţional, 19 ţoli), echipate cu anvelope mixte - îl identifică drept un membru cu drepturi depline al gamei de modele BMW M3/M4.

Inima noului BMW M4 Cabriolet este noul motor cu şase cilindri dispuşi în linie, cu tehnologie M TwinPower Turbo şi plaja înaltă de turaţii caracteristică de la M3 Sedan şi M4 Coupé. Propulsorul generează o putere maximă de 317 kW/431 CP la o capacitate de 3,0 litri şi dezvoltă un cuplu maxim de 550 Nm pe un interval larg al turaţiilor. Astfel, BMW M4 Cabriolet oferă pilotului nu doar atribute foarte sportive de performanţă - sprintul de la 0 la 100 km/h se realizează în doar 4,4 secunde (cu transmisia opţională M cu dublu ambreiaj, cu şapte trepte) -, ci şi suficiente rezerve de putere pentru a călători într-o manieră relaxată şi totuşi rapidă atunci când acoperişul este strâns.

Asemenea BMW M3 Sedan şi BMW M4 Coupé, BMW M4 Cabriolet dovedeşte o preocupare deosebită pentru folosirea de materiale ultrauşoare. De exemplu, capota şi aripile faţă sunt realizate din aluminiu, asemenea multor altor componente al şasiului de înaltă performanţă. În plus, plasticul ranforsat cu fibră de carbon (CFRP) - un material foarte uşor şi extrem de rezistent datorită rigidităţii impresionante - are o utilizare extinsă la noul M4 Cabriolet. Axul de transmisie este un exemplu elocvent, utilizarea CFRP permiţând construirea acestuia într-o singură piesă (şi eliminând astfel crucea cardanică). Aceasta permite o scădere semnificativă a masei şi o reducere a maselor de rotaţie. Bara transversală din CFRP, aflată în compartimentul motor, cântăreşte doar 1,5 kilograme, dar oferă în acelaşi timp o rigiditate superioară comparativ cu aceeaşi componentă din aluminiu. Astfel, ea joacă un rol important în reacţia şi precizia direcţiei automobilului.

Acoperişul metalic de la BMW M4 Cabriolet, rabatabil în trei elemente, este tapiţat complet la interior şi vine cu un nivel de izolare fonică şi termică excelent. La atingerea unui buton, acoperişul se deschide în doar 20 de secunde - chiar şi atunci când automobilul rulează cu viteze de până la 18 km/h.

În completarea unei specificaţii standard deja foarte vastă, noul BMW M4 Cabriolet poate fi comandat şi cu o varietate de opţiuni care să îmbunătăţească aspectul estetic, calităţile dinamice şi nivelurile de confort. Şi, pentru acea amprentă personală, gama exclusivistă de echipamente BMW Individual oferă perspectiva unei experienţe unice a condusului. Aceasta aduce o gamă specială de culori şi materiale de interior cu adevărat excepţionale.

Tehnologie: măsurile inovatoare de la bord furnizează performanţe, precizie şi agilitate maxime.
Pentru păstrarea filosofiei BMW M GmbH, dezvoltarea noului BMW M4 Cabriolet a reflectat preocuparea atentă pentru dinamică de excepţie combinată cu posibilitatea de utilizare cotidiană. Astfel, M4 Cabriolet este propulsat de acelaşi motor cu şase cilindri dispuşi în linie, cu tehnologie M TwinPower Turbo, care dezvoltă 317 kW/431 CP şi pe care îl regăsim şi la noile M3 Sedan şi M4 Coupé. Aerodinamica automobilului sport decapotabil a fost optimizată pentru a furniza proprietăţi dinamice de manevrabilitate şi eficienţă maxime, iar măsurile vaste de design ultrauşor inteligent au făcut parte din acest proces de transformare.

Motor cu şase cilindri dispuşi în linie, cu tehnologie M TwinPower Turbo.
Cu o putere maximă de 317 kW/431 CP - disponibilă pe un interval de turaţii cuprins între 5500 rpm şi 7300 rpm - şi cu un vârf al cuplului de 550 Nm, disponibil pe o plajă foarte largă a turaţiilor (între 1850 rpm şi 5500 rpm), motorul cu şase cilindri dispuşi în linie de la BMW M4 Cabriolet are capacitatea de a oferi performanţe remarcabile, o combinaţie unică între supraalimentarea turbo şi conceptul de motor de înaltă turaţie. Echipat standard cu transmisie manuală cu şase trepte, modelul are nevoie de doar 4,6 secunde pentru a sprinta de la 0 la 100 km/h, timp care coboară la 4,4 secunde dacă este comandată transmisia opţională M cu dublu ambreiaj, cu şapte rapoarte. Viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h. Motorul M TwinPower Turbo atinge pragul maxim al turaţiei la 7600 rpm şi combină abilităţile sportive superioare cu o eficienţă remarcabilă. BMW M4 Cabriolet înregistrează un consum de combustibil de numai 9,1 l/100 km (cutie automată M DCT: 8,7 l/100 km) în ciclul de testare EU - emisiile CO2 sunt de 213 g/km (203 g/km) - şi deja îndeplineşte standardele EU6 privind noxele.

Tehnologia derivată de pe circuite furnizează performanţe de neegalat.
Datorită performanţelor impresionante pe care le generează motorul său, nu este nici o surpriză faptul că şi alte componente ale sistemului de propulsie de la BMW M4 Cabriolet sunt pregătite pentru circuit. Pentru a asigura temperaturile optime de operare în utilizarea cotidiană, în deplasările scurte prin oraş, dar şi la ieşirile pe circuit, motorul cu şase cilindri are un sistem de răcire extrem de eficient. Acesta include un intercooler indirect pentru a maximiza presiunea de încărcare şi puterea motorului. De asemenea, pe lângă radiatorul principal, conceptul de răcire cuprinde şi răcitoare de apă, poziţionate în lateral - pentru circuitele de apă de temperaturi înalte, respectiv joase, precum şi pentru uleiul motorului şi cel al transmisiei (dacă este comandată transmisia M cu dublu ambreiaj). Suplimentar, o pompă electrică de răcire răcoreşte punctele de fixare a lagărelor turbocompresorului, atunci când automobilul staţionează.

Experienţa vastă pe care BMW M GmbH o deţine în motorsport este evidentă şi la sistemul de alimentare cu ulei a motorului. În prim-plan se află baia de ulei, cu masă redusă datorită utilizării magneziului, care are un capac special pentru a minimiza mişcarea uleiului sub influenţa acceleraţiei laterale foarte dinamice. O pompă suplimentară de extracţie a uleiului ajută la menţinerea unei circulaţii continue a uleiului ca urmare a nivelului ridicat al acceleraţiilor şi deceleraţiilor.

Dispunerea inovatoare a clapetei în sistemul de evacuare cu ţevi duble asigură un răspuns acustic deosebit. Gestionate electric, flapsurile aflate chiar înaintea tobei spate minimizează presiunea de retur a evacuării şi contribuie la crearea acusticii inconfundabile BMW M.

Design ultrauşor inteligent pentru întregului automobil.
Pe lângă calităţile dinamice remarcabile, designul ultrauşor inteligent permite ca BMW M4 Cabriolet să dovedească şi o eficienţă exemplară. Numeroasele măsuri de reducere a masei au dus la o masă proprie de 1750 kg- cu aproape 60 kg mai puţin decât predecesorul său.

Printre factorii principali s-au numărat aripile faţă şi capota din aluminiu, construcţia ultrauşoară din aluminiu aplicându-se şi pentru şasiu. Utilizarea extinsă s-a făcut şi pentru un material care este deopotrivă foarte uşor şi cu rigiditate mare, deci durabil: plastic ranforsat cu fibră de carbon (CFRP). Axul de propulsie este unul dintre elementele BMW M4 Cabriolet realizate din CFRP, ceea ce a permis construcţia acestuia ca o singură piesă, fără cruce cardanică. Astfel s-a înregistrat o reducere a masei pentru această componentă cu 40% în comparaţie cu modelul anterior, ceea ce a dus şi la scăderea maselor de rotaţie şi o reacţie mai dinamică a sistemului de propulsie.

Tot din CFRP este realizată şi bara transversală din compartimentul motor, care cântăreşte doar 1,5 kilograme, dar oferă o rigiditate cu mult peste cea a unei componente din aluminiu. Astfel, elementul are o contribuţie importantă la reacţia şi precizia direcţiei automobilului.

Diferenţialul M Activ, servodirecţia electrică şi frânele M asigură o manevrabilitate dinamică şi precisă.
Diferenţialul M Activ montat pe puntea spate a BMW M4 Cabriolet îmbunătăţeşte tracţiunea şi stabilitatea direcţională cu ajutorul unui diferenţial multidisc cu patinare limitată, gestionat electronic. Unitatea de control a acestuia este conectată cu sistemul DSC (Dynamic Stability Control / controlul dinamic al stabilităţii) şi ţine cont de poziţia pedalei de acceleraţie, de viteza de rotaţie a roţilor şi de rata de giraţie a automobilului. Gradul de blocare a punţii spate - care poate varia între 0 şi 100% - este ajustat continuu, în funcţie de necesităţi. În acest mod se optimizează tracţiunea, iar astfel se oferă stabilitate excepţională în condiţii dificile. În acelaşi timp sunt posibile accelerări foarte dinamice la ieşirea din viraje.

Sistemul electromecanic de direcţie oferă două beneficii sub forma unei reacţii directe a direcţiei şi a unui răspuns precis. Prin funcţia Servotronic integrată, nivelul de asistare a direcţiei este ajustat automat în funcţie de viteza automobilului. Direcţia oferă conducătorului şi trei setări standard, care pot fi alese prin intermediul unui buton. Modurile COMFORT, SPORT şi SPORT+ permit conducătorului să adapteze nivelul de asistare a direcţiei, astfel încât aceasta să fie cea mai potrivită în funcţie de situaţia dintr-un anumit moment dat şi de preferinţele celui de la volan.

În echiparea standard, M4 Cabriolet dispune de frâne cu componente BMW M, care garantează o reacţie impresionantă, o putere remarcabilă de oprire şi o rezistenţă ridicată la uzură - în plus, şi masa este un redusă.

Măsuri aerodinamice interconectate perfect.
Aerodinamica sofisticată de la BMW M4 Cabriolet joacă un rol primordial în performanţele şi eficienţa de neegalat pe care le prezintă automobilul. De exemplu, măsurile pentru creşterea forţei de portanţă - precum spoilerul faţă proeminent, direcţionarea debitului de aer prin partea frontală şi şasiul perfect - permit ca automobilul să se bucure de proprietăţi remarcabile de manevrabilitate. În plus, elemente precum Air Curtains şi branhiile M, cu Air Breathers integrate în spatele roţilor faţă, minimizează turbulenţele din pasajele roţilor frontale. Împreună cu oglinzile retrovizoare externe ce au fost optimizate aerodinamic, aceste elemente reprezintă şi trăsături distinctive de design ale gamei BMW M3/M4.

Hard topul metalic de la BMW M4 Cabriolet, rabatabil în trei segmente, oferă o izolare fonică semnificativ îmbunătăţită faţă de cea a predecesorului, datorită capitonării speciale, astfel că zgomotul produs de curentul de aer este redus cu până la 2 dB comparativ cu modelul anterior. Pe lângă această creştere apreciabilă a confortului, acoperişul oferă şi posibilitatea ca automobilul să fie utilizat pe timpul iernii. O simplă apăsare de buton şi automobilul sport dinamic şi cu acoperişul închis se transformă într-o decapotabilă sportivă şi elegantă, totul în doar 20 de secunde, chiar şi în mişcare, la viteze de până la 18 km/h.

Deflectorul de vânt opţional, revizuit şi mai lat în părţile laterale, şi noul sistem de încălzire a gâtului - tot opţional şi reglabil în trei etape - permit ca pilotul şi pasagerul să se bucure de o călătorie sub cerul liber la temperaturi joase şi la viteze mari. Sistemul standard de asistare a încărcării ridică acoperişul rabatat, atunci când este stocat în spate, pentru a facilita accesul la obiectele din portbagaj. Capacitatea de încărcare este de 220 de litri când acoperişul este strâns, respectiv de 370 de litri când hard topul este închis.

Istorie: de peste un sfert de secol, o tradiţie a plăcerii condusului sub cerul liber.
Noul BMW M4 Cabriolet se bazează pe 26 de ani de tradiţie. În toate cele patru generaţii BMW M3, o versiune cabriolet a fost o prezenţă constantă alături de varianta coupé cu două uşi.

Prima generaţie: maşina de curse cu soft top.
Lansarea primului BMW M3 în 1986 a reprezentat în principal condiţia obligatorie pentru cerinţele de omologare a modelului în campionatul de turisme al Germaniei (DTM). Pentru a putea fi prezent pe grila de start în această competiţie prestigioasă, BMW a trebuit să ofere o versiune de serie a modelului de competiţii şi să construiască 5.000 de unităţi în decursul unui an, pe care să le şi vândă. Versiunea de serie BMW M3 a fost creată mergând pe cerinţele din motorsport, iar iniţial nu a fost prevăzută şi o variantă decapotabilă. Totuşi, după doi ani de rezistenţă, BMW a dat curs cerinţelor tot mai insistente din partea clienţilor, iar BMW M3 Cabriolet a fost prezentat în 1988. Se baza pe modelul BMW Seria 3 Cabriolet, cu patru locuri, şi era propulsat de un motor pe benzină, cu patru cilindri, care iniţial producea 143 kW/195 CP. În 1990, puterea a fost crescută la 158 kW/215 CP, ceea ce permitea ca decapotabila M3 să accelereze până la o viteză maximă de 239 km/h - la acea vreme era cel mai rapid cabriolet de serie, cu patru locuri, din lume.

A doua generaţie: noi evoluţii în tehnologia siguranţei.
BMW Motorsport devenea M GmbH şi pregătea o versiune cabriolet a celei de-a doua generaţii BMW M3  cu deutul în 1992. Bazat pe Seria 3 Cabriolet cu patru locuri, BMW M3 Cabriolet a fost lansat în 1994 şi beneficia de o serie de tehnologii inovatoare în domeniul siguranţei. De exemplu, rollbarul sistemului standard de protecţie în caz de răsturnare - poziţionat în spatele tetierelor de la locurile din spate - se activa instantaneu în cazul în care maşina risca să se răstoarne şi, în combinaţie cu cadrul foarte rigid al parbrizului, proteja habitaclul. BMW M3 Cabriolet era mai greu cu doar 80 de kilograme faţă de varianta Coupé şi furniza performanţe comparabile. Motorul de 210 kW/286 CP realiza sprintul de la 0 la 100 km/h în 6,2 secunde, cu doar 0,2 secunde mai mult decât coupé-ul. În 1995, puterea avea să fie crescută din nou, la 236 kW/321 CP, astfel că sprintul cabrioletului se realiza în 5,6 secunde (coupé: 5,5 s). Viteza maximă a rămas neschimbată, fiind limitată electronic la 250 km/h.

A treia generaţie: caracterul sportiv al automobilului devine şi mai strălucitor.
În primăvara anului 2001, la aproape un an de când începuse producţia celei de-a treia generaţii BMW M3, M GmbH a prezentat varianta Cabriolet care să se alăture "fratelui" Coupé. Modelul era identic cu M3 Coupé până la montantul A, dar o linie laterală oferea decapotabilei o apariţie mai lată şi mai puternică. Astfel, BMW M3 Cabriolet crea o imagine mai musculoasă, mai lată şi mai încordată în partea de jos faţă de orice BMW M3 anterior. Şi avea cu ce să se facă remarcat şi sub caroserie; atributele M emblematice - precum motorul aspirat ce dezvolta 252 kW/343 CP, suspensia M bine echilibrată, diferenţialul M variabil şi frânele M foarte performante - au consacrat BMW M3 Cabriolet ca un sportiv din elită. Sprintul de la 0 la 100 km/h se realiza în doar 5,5 secunde.

A patra generaţie: caracterul sportiv devine şi mai evident.
La mai puţin de un an de la debutul celei de-a patra generaţii BMW M3 Coupé şi a versiunii Sedan (cu patru uşi) care a urmat imediat, BMW a lansat BMW M3 Cabriolet în primăvara anului 2008. Un motor de 4,0 litri, cu opt cilindri, genera 309 kW/420 CP - şi susţinea aproximativ 85% din cuplul maxim de 400 Nm pe un interval al turaţiilor de 6.500 rpm - astfel, conducătorii decapotabilei cu patru locuri aveau un automobil impresionant, cu care să-şi satisfacă pofta pentru abordări sportive şi dinamice ale virajelor, dar şi pentru călătorii relaxante.

Sursa: BMW Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu stiri auto, informatii auto, documentatii auto si multe altele, toate din nemarginitul univers auto! Haideti sa il descoperim impreuna!

0 comentarii