Goodyear
Venit record pe segmentul oprațional în cel de-al doilea trimestru, de 460 de milioane de dolari.
știguri de 208 milioane de dolari în subsidiara America de Nord în cel de-al doilea trimestru, un record pentru orice trimestru.
știguri mai mult decât dublate în cel de-al doilea trimestru al anului în subsidiara Europa, Orientul Mijlociu și Africa, până la 117 milioane de dolari.
Volumele de anvelope în cel de-al doilea trimestru au crescut cu 3%, în linie cu previzionările pentru întregul an.
Venitul pe segmentul operațional obținut în prima jumătate a anului de 833 de milioane de dolari a fost cu până la 14% mai mare față de anului trecut.
Compania își reafirmă obiectivele financiare pentru 2014-2016.

Goodyear Tire & Rubber Co. a raportat câștiguri record pentru cel de-al doilea trimestru al anului 2014.

“Am înregistrat rezultate record în cel de-al doilea trimestru al anului, și datorită volumelor puternice de anvelope de înlocuire de pe segmentul de consum în toate regiunile în care produsele noastre sunt solicitate,” a spus Richard J. Kramer, președinte și CEO.

“Performanța pe care am înregistrat-o în prima jumătate a anului, performanță obținută printr-o balanță echilibrată între creșterea volumelor și reducerea costurilor, ne dă încredere în faptul că strategia noastră funcționează și că suntem pe drumul care ne conduce la atingerea țintelor financiare pe care le-am fixat pentru perioada 2014-2016.”

Vânzările Goodyear din cel de-al doilea trimestru al anului 2014 au fost de 4,7 miliarde de dolari, comparativ cu cele 4,9 miliarde de dolari obținute anul trecut. Volumele de unități de anvelope au totalizat 40,6 milioane de unități în cel de-al doilea trimestru al anului 2014, cu până la 3% mai mult față de 2013. Flotele de anvelope pentru înlocuire au crescut cu până la 6%, înregistrând o creștere în toate cele patru regiuni de afaceri ale noastre. Volumul de unități pentru echipare originală a scăzut cu 4 procente, scăderea fiind mai accentuată în primul rând în America Latină.

Compania a raportat un venit pe segmentul operațional de 460 de milioane de dolari obținut în cel de-al doilea trimestru al anului 2014. Acesta a fost mai mare cu până la 7 procente față de aceeași perioadă a anului precedent, creșterea fiind determinată de o îmbunătățire semntificativă în Europa, Orientul Mijlociu și Africa, ceea ce a compensat peste așteptări o ușoară încetinire de pe piețele emergente. Subsidiara din America de Nord a continuat să performeze la niveluri record cu rezerve pe segmentul operațional de peste 10%.

Venitul net record obținut de Goodyear în cel de-al doilea trimestru al anului 2014, disponibil acționarilor, a fost de 213 milioane de dolari (76 de cenți per acțiune). Excluzând anumiți itemi importanți, venitul net ajustat a fost de 225 de milioane de dolari (80 de cenți per acțiune). Sumele exprimate per acțiune au fost aproximate.
Pentru cel de-al doilea trimestru al anului 2013, venitul net disponibil acționarilor comuni a fost de 181 de milioane de dolari (67 de cenți per acțiune). Excluzând anumiți itemi importanți, venitul net ajustat a fost de 209 milioane de dolari (76 de cenți per acțiune). Sumele exprimate per acțiune au fost aproximate.

Anul la zi
Vânzările Goodyear pe primele șase luni ale anului 2014 au fost de 9,1 miliarde de dolari, cu 6 procente mai puțin față de aceeași perioadă a anului 2013. Volumele de unități de anvelope au totalizat 80,6 milioane de unități în prima jumătate a anului 2014, cu 2 procente în creștere față de 2013. Flotele de anvelope pentru înlocuire au crescut cu 4 procente. Volumul de unități de anvelope pentru echipare originală a scăzut cu 3 procente.

Venitul pe segmentul operațional al companiei obținut în prima jumătate a anului de 833 de milioane de dolari a fost în creștere cu 14 procente față de anul trecut și un record pentru această perioadă. Comparativ cu anul precedent, venitul pe segmentul operațional la zi reflectă volume și câștiguri în creștere în America de Nord și în Europa, Orientul Mijlociu și Africa, ce au compensat peste așteptări câștigurile mai scăzute de pe piețele emergente.

Venitul net al Goodyear pentru anul în curs, disponibil acționarilor comuni, de 155 de milioane de dolari (58 de cenți per acțiune) este în scădere față de cei 206 de milioane de dolari (79 de cenți per acțiune) obținuți în prima jumătate a anului 2013. Toate sumele exprimate per acțiune au fost aproximate.

Pentru mai multe explicații a se vedea nota de la sfârșitul acestui comunicat și tabelul reconcilierilor pentru venitul pe segmentul operațional, numerarul liber pentru operațiuni, și venitul net ajustat, ce reflectă impactul anumitor itemi importanți de pe trimestrele din 2014 și respectiv 2013.
.
Rezultate pe subsidiare
America de Nord

T2

6 luni

(în milioane)
2014

2013

2014
2013

Unități de anvelope
15,3

14,8

29,9
29,6


Vânzări
$ 2.044

$ 2.201

$   3.923
$ 4.367


Venitul pe segmentul operațional
      208

      204

    364
    331


Rezerva pe segmentul operațional

10,2%

9,3%

9,3%
7,6%


Vânzările în subsidiara America de Nord în cel de-al doilea trimestru al anului 2014 au scăzut cu 7 procente față de aceeași perioadă a anului trecut, la 2 miliarde de dolari. Vânzările reflectă o creștere de 3 procente a volumului de unități, compensată de vânzările mai scăzute în zona de afaceri cu produse chimice și de un raport mai mic preț/mix. Flotele de anvelope pentru înlocuire au crescut cu 6 procente. Volumul de unități pentru echipare originală a scăzut cu 4 procente.

Venitul pe segmentul operațional pe cel de-al doilea trimestru al anului 2014 de 208 milioane de dolari a fost cu 2 procente îmbunătățit față de aceeași perioadă a anului trecut și un record pentru orice trimestru. Îmbunătățirea a fost determinată de un volum mai mare de anvelope pentru înlocuire.

Europa, Orientul Mijlociu și Africa

T2

6 luni
(în milioane)
2014

2013

2014
2013

Unități de anvelope
15,1

14,6

31,3
29,7

Vânzări
$ 1.580

$ 1.577

$   3.256
$ 3.184

Venitul pe segmentul operațional 
      117

      51

      227
      82

Rezerva pe segmentul operațional

7,4%

3,2%

7,0%
2,6%

Vânzările în subsidiara Europa, Orientul Mijlociu și Africa pe cel de-al doilea trimestru al anului au crescut cu 3 milioane de dolari față de aceeași perioadă a anului trecut la 1,6 miliarde de dolari. Vânzările reflectă o creștere de 3 procente a volumului de unități și tranzacții la un curs de schimb valutar favorabil, parțial compensate de un raport preț/mix nefavorabil. Flotele de anvelope pentru înlocuire au crescut cu 4 procente. Volumul de unități pentru echipare originală s-a plafonat.

Venitul pe segmentul operațional pe cel de-al doilea trimestru al anului 2014 de 117 milioane de dolari a fost cu 66 de milioane de dolari peste nivelul înregistrat în anul precedent datorită unui volum mai mare de anvelope și a acțiunilor de reducere a costurilor, incluzând aici economiile realizate prin închiderea unei unități de producție în Amiens, Franța.

America Latină

T2

6 luni
(în milioane)
2014

2013

2014
2013

Unități de anvelope
4,4

4,5

8,4
9,0

Vânzări
$   489

$     531

$ 911
$ 1.044

Venitul pe segmentul operațional 
59        

      82

      101
     142

Rezerva pe segmentul operațional

12,1%

15,4%

11,1%
13,6%

Vânzările subsidiarei Amercia Latină în cel de-al doilea trimestru al anului au scăzut cu 8 procente față de aceeași  perioadă a anului trecut, la 489 de milioane de dolari. Vânzările reflectă o scădere cu 2 procente a volumului de unități de anvelope și tranzacții la un curs de schimb valutar nefavorabil, compensate parțial prin îmbunătățirea raportului preț/mix. Flotele de anvelope pentru înlocuire au crescut cu 13 procente. Volumul de unități de anvelope pentru înlocuire a crescut cu până la 13 procente. Volumul de unități de anvelope pentru echipare originală a scăzut cu 33 de procente, în primul rând în Brazilia.

Venitul pe segmentul operațional din al doilea trimestru, de 59 de milioane de dolari, a scăzut cu 28 de procente față de aceeași perioadă a anului trecut în primul rând din cauza efectelor date de provocările continue din mediul operațional din Venezuela, a creșterilor de cost inflaționare, a volumelor pentru echipare originală mai scăzute și a costurilor legate de extinderea unei unități de producție în Brazilia, compensate parțial de un raport favorabil preț/mix.

Asia Pacific

T2

6 luni
(în milioane)
2014

2013

2014
2013

Unități de anvelope
5,8

5,6

11,0
10,7

Vânzări
$   543

$   585

$   1.035
$ 1.152

Venitul pe segmentul operațional 
        76

        91

        141
      175

Rezerva pe segmentul operațional

14,0%

15,6%

13,6%
15,2%

Vânzările subsidiarei Asia Pacific în cel de-al doilea trimestru al anului au scăzut cu 7 procente față de anul trecut la 543 de milioane de dolari. Vânzările au reflectat o creștere de 5 procente în volumul de unități de anvelope, creștere compensată de un raport preț/mix nefavorabil și de tranzacții la un curs de schimb valutar  nefavorabil. Flotele de anvelope pentru înlocuire au crescut cu 4 procente. Volumele de unități pentru echipare originală au crescut cu 6 procente.

Venitul pe segmentul operațional obșinut în cel de-al doilea trimestru al anului, de 76 de milioane de dolari, a scăzut cu 17 procente față de anul trecut, scădere determinată de o slăbire a cererii pe piața de anvelope OTR, precum și de tranzacții la un curs de schimb valutar nefavorabil.

Perspectivă
Compania și-a reafirmat obiectivele financiare pentru perioada 2014-2016, printre care se numără:
- Venitul pe segmentul operațional a crescut cu 10 până la 15 procente per an,
- Numerarul liber anual pozitiv rezultat din operațiuni și.
- o datorie ajustată la rata EBITDAP dela 2.0x la 2.1x.

În plus, compania continuă să se aștepte la o creștere cu două până la 3 procente a volumului de unități de anvelope în 2014 față de 2013.

Dividentele comune rezultate din acțiuni
Compania a plătit un divident trimestrial de 5 cenți per acțiune unui acționar la data de 2 iunie 2014. Directorii au declarat că dividentul trimestrial de 6 cenți per acțiune ce urma să fie plîătit pe 2 septembrie 2014 va fi plătit la 1 august 2014.

Răscumpărarea acțiunilor de la acționari
Ca parte a programului său de răscumpărare de acțiuni în valoare de 450 de milioane de dolari, compania a răscumpărat 1.150.000 acțiuni de la acționarii săi obițnuiți la un preț mediu de 26,56 de dolari în decursul celui de-al doilea trimestru.

Sursa: Izabella Ghita, PR Managing Partner INKCOMM PR
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii