Jarkko Miettinen si Luka Mikko - Raliul Sibiului
Au fost nouă piloți care, din 2001, au triumfat în Raliul Sibiului. În 2008 și 2009 pe cele mai dure speciale de macadam din România a triumfat un finlandez. Jarkko Miettinen a câștigat Raliul Sibiului împreună cu Luka Mikko, copilotul său, cu un Mitsubishi Lancer EVO IX, în 2008 la prima sa participare și a repetat această performanță și un an mai târziu. 

Jarkko, au trecut peste cinci ani de la ultima victorie în Raliul Sibiului. Ce îți mai aduci aminte de atunci?
Jarkko Miettinen: Am amintiri plăcute din Sibiu. Este un oraș foarte frumos și mi-a plăcut foarte mult raliul. Am avut întotdeauna vreme bună și foarte, foarte mulți spectatori.

A fost un raliu dur?
Jarkko Miettinen: Da, a fost destul de dur! Îmi aduc aminte că am fost șocat prima oară când am ajuns la Sibiu și am văzut probele cu mulți bolovani. Mașina noastră de recunoașteri nu a fost foarte încântată. În cursă însă totul a fost mai bine. Era însă foarte dificil să estimezi viteza corectă cu care puteai să treci peste porțiunile cu bolovani fără a avea probleme.

Care a fost proba specială preferată?
Jarkko Miettinen: Nu-mi aduc aminte exact numele. Era o probă lungă. Mai întâi urcai 10 – 15 kilometri și apoi coborai pe ultimii 10. Era foarte solicitantă cu numeroase tipuri de viraje, iar secțiunea în coborâre era foarte dificilă, îngustă, denivelată, dar suprinzător de rapidă. Era printre ultimele speciale ale raliului și știai că aici se poate întâmpla orice, așa că trebuia să fii foarte atent. Mi-a plăcut totodată și super speciala de pe circuitul de rally cross din oraș. Era o atmosferă plăcută cu foarte mulți fani!

Care a fost cea mai mare provocare pentru tine?
Jarkko Miettinen: Să înțeleg cum să merg cu atenție și când să merg la maximum, în funcție de suprafața probei speciale.

Prima participare în Raliul Sibiului a fost în 2008 și ai și câștigat. Cum ai reușit?

Jarkko Miettinen: Așa cum spuneam, am încercat să găsesc porțiunile unde trebuie mers cu atenție pentru a evita bolovanii și gropile, dar și unde se poate merge tare. Cred că am respectat acest plan și am avut o diferență suficient de mare pe porțiunile bune încât ne-am permis să mergem mai încet pe porțiunile dificile. Am avut o dictare bună, cu multe informații suplimentare despre bolovani și alte capcane. Astfel am reușit să terminăm raliul fără nicio problemă. 

Povestea s-a repetat un an mai târziu. Cât de importantă a fost această victorie pentru tine?
Jarkko Miettinen:  A fost importantă pentru că astfel am demonstrat că victoria din urmă cu un an nu a fost doar o întâmplare, de noroc. Am avut multe probleme cu mașina în 2009 și a fost frumos să terminăm cu un rezultat bun pentru echipă.

Toată lumea spunea despre Raliul Sibiului că este cel mai dur. Tu ce crezi?
Jarkko Miettinen:  Am amintri plăcute aici, dar înțeleg și comentariile despre traseu. Oricum, cred că majoritatea raliurilor pe macadam din România au porțiuni foarte dure.

Îți mai aduci aminte dacă penele de cauciuc au fost o problemă pentru tine?
Jarkko Miettinen:  Da, am făcut și noi în primul an. Pe spate. Am avut și o problemă la suspensie, la brațe și o uzură mai mare la mașină. Dar nu am avut probleme majore care să ne scoată din cursă.

Dacă ai putea să alegi, cu ce mașină ai mai lua startul la Raliul Sibiului pe macadam?
Jarkko Miettinen:  Mi-ar plăcea mult și aș alege o mașină de curse adevărată, nu una de grupa N4 cum am avut noi. Mi-ar plăcea să concurez cu noua Skoda Fabia R5, sau, de ce nu, cu actualul model VW Polo WRC!

În 2015, Raliul Sibiului va fi complet pe asfalt. Tu ce preferi: asfalt sau macadam?
Jarkko Miettinen:  Mi-au plăcut și raliurile pe asfalt din România. Dacă macadamul este foarte dur, prefer un raliu pe asfalt mai ales din punct de vedere al costurilor. Să sperăm că vor fi mulți participanți la start la ediția din acest an.

Cel mai celebru drum din România, Transfăgărășan, a fost inclus în raliu. Știi ceva despre acest drum? Ai mers pe el în timpul sezoanelor tale din România?
Jarkko Miettinen: Am ratat complet acest drum. Nu am reușit să ajungem acolo pentru că nimeni nu ne-a spus nimic despre el. Cred că și cei de la TopGear au venit când noi nu mai concuram în România și așa am ratat plăcerea de a conduce pe acest drum. În schimb, am văzut multe clipuri și arată foarte bine. Cred că este o plăcere să pilotezi acolo.

Ți-ar plăcea să mai iei o dată startul în Raliul Sibiului?
Jarkko Miettinen: Da, cu siguranță!

Ce face Jarkko Miettinen acum?
Jarkko Miettinen: Mă ocup în continuare de școala de pilotaj cu compania mea Rally Promotion Finland. Avem clienți din întreaga lume și acum este o perioadă foarte aglomerată pentru că urmează Raliul Finlandei și toată lumea vrea să se pregătească pentru acest eveniment. Organizez de asemenea sesiuni de pilotaj de iarnă pentru BMW Finlanda în Laponia, așa că sunt foarte fericit de modul în care a evoluat cariera mea.

Sibiu Rally Challenge se va desfășura în perioada 20 – 23 august și este un festival dedicat sporturilor cu motor care include și Raliul Sibiului, etapa a șasea din Campionatul Național de Raliuri Dunlop desfășurat sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv (FRAS). Sibiu Rally Challenge este un eveniment cofinanţat de Consiliul Local Sibiu şi Primăria Municipiului Sibiu și susținut de Orange România.

Sursa: Sibiu Rally Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu stiri auto, informatii auto, documentatii auto si multe altele, toate din nemarginitul univers auto! Haideti sa il descoperim impreuna!

0 comentarii