In completarea recordului obtinut pe cel mai dificil circuit din lume (Nurburgring) in luna mai a anului 2014, noul Civic Type R a plecat intr-un adevarat tur de forta pe circuitele Silverstone, Spa-Francorchamps, Monza, Estoril si Hungaroring in incercarea de a demonstra ca filozofia „A race car for the road“ este un deziderat cat se poate de real.
In completarea recordului obtinut pe cel mai dificil
circuit din lume (Nurburgring) in luna mai a anului 2014, noul Civic Type R a plecat
intr-un adevarat tur de forta pe circuitele Silverstone, Spa-Francorchamps,
Monza, Estoril si Hungaroring in incercarea de a demonstra ca filozofia „A race
car for the road“ este un deziderat cat se poate de real.
Aventura echipei Honda a
inceput in luna aprilie, pe legendarul circuit Silverstone, acolo unde vremea
tipic britanica l-a impiedicat pe multiplul campion BTCC Matt Neal sa seteze un
timp de referinta. O luna mai tarziu, echipa s-a intors si a obtinut recordul
cautat cu un timp de 2 minute si 31,85 secunde.
In luna mai a venit
timpul circuitului belgian Spa Francorchamps, acolo unde noul membru al echipei
Honda WTCC, Rob Huff, a setat un nou record in categoria masinilor cu tractiune
cu un timp de 2 minute si 56,91 secunde.
Cu doua dintre cele mai
dificile trasee europene bifate de noul Type R a venit randului circuitului
Monza. In spatele volanului s-a aflat Norbert Michelisz, un alt pilot cu
experienta ce activeaza in cadrul echipei Honda WTCC. Ca si in cazul precedentelor
doua circuite, recordul a fost realizat si in Italia cu un timp de 2 minute si
15,16 secunde.
Urmatorul pe lista a
fost circuitul din Estoril, Portugalia, unde a venit randul lui Tiago Monteiro
sa evolueze pe teren propriu. Din pacate pentru pilotul portughez, un accident
survenit in etapa WTCC din Germania l-a impiedicat sa se urce la volan asa ca a
fost inlocuit in ultima zi de Bruno Correia, pilot pe Safety Car-ul din WTCC.
Chiar daca a fost chemat cu doar o zi inainte, Bruno s-a ridicat la inaltimea
asteptarilor, setand un timp de referinta de 2 minute si 4,08 secunde.
Ultimul circuit de pe
lista, Hungaroring, i-a oferit ocazia lui Norbert Michelisz sa urce pentru a
doua oara la volan, de data aceasta pe circuitul unde si-a lansat cariera de
pilot. Dupa cum era de asteptat, pilotul maghiar a confirmat experienta
competitionala printr-un nou record cu un timp de 2 minute si 10,85 secunde.
Cu aceasta ocazie, noul
Type R si-a incheiat aventura europeana cu cinci recorduri pe cinci dintre cele
mai importante circuite europene, ca o demonstratie fara echivoc a faptului ca
ramane masina reper in materie de performante in segmentul hot hatch-urilor cu
tractiune. Merita mentionat faptul ca cele cinci recorduri au fost realizate
folosind o versiune de serie Civic Type R, fara modificari de ordin tehnic.
Desi nu a stabilit inca rezultate cronometrate pe
circuitele din Romania, noul Type R a reusit performante importante in materie
de vanzari, cu 15 unitati livrate de la lansare, din alocarea totala de 20 de
unitati pe piata locala.
Sursa: Bogdan
Stan, Area Sales&PR Coordinator HONDA TRADING ROMANIA
0 comentarii