Auto-Piesa
Foto: Auto-Piesa.ro
La sfarsitul anului 2016, Parcul Auto National numara putin peste 7 milioane de unitati, 7.010.608 de unitati mai exact, din care peste 5.4 milioane de unitati erau numai autoturisme” (sursa: DRPCIV).

Pentru o populatie de aproape 20 de milioane de locuitori, 5.4 milioane de autoturisme sunt destul de multe, reprezentantand o medie de o masina la 4 locuitori.

Acest parc national de autoturisme presupune o industrie auto conexa de mari dimensiuni care sa asigure buna intretinere a acestor autoturisme, pentru a circula in conditii de siguranta pe strazile din Romania, strazi putine la numar si destul de uzate.

Mai exact, vorbim despre unitati service care sa execute constatarea si inlocuirea reperelor defecte dar si de furnizori de piese auto si consumabile (ulei motor, filtre, placute de frana, etc.) fara de care reparatiile masinii nu se pot face.

Conform cu Regulamentul nr. 461/2010 al Comisiei Europene, “piesele de schimb” reprezinta bunurile care urmeaza sa fie instalate in sau pe un autovehicul, pentru a inlocui componente ale acestuia. Iar la ora actuala exista mai multe clasificari ale acestor piese de schimb, cele mai reprezentative fiind cele folosite de organismele europene si CLEPA (Asociatia Europeana a Furnizorilor de Piese Auto). 

Conform Comisiei Europene, piesele auto se clasifica in:
  • piese de origine - piesele fabricate in conformitate cu specificatiile si standardele de productie prevazute de constructorul autovehiculului;  
  • piese de calitate echivalenta - piesele care trebuie sa aiba o calitate suficient de ridicata  astfel incat utilizarea acestora sa nu puna in pericol reputatia retelei autorizate care le foloseste.
Conform CLEPA (Asociatia Europeana a Furnizorilor de Piese Auto), piesele auto se clasifica in:
  • OEM (Original Equipment Manufacturer) - piesele care echipeaza masinile pe liniile de asamblare ale constructorilor auto si care sunt folosite in general si la reparatiile si intretinerile masinilor din cadrul retelei de dealeri ai acestora, sub „brandul” constructorilor auto;
  • OES (Original Equipment Services) -  piesele produse de catre producatori independenti de piese auto, destinate proceselor de reparatii sau intretineri, atat pentru reteaua autorizata de dealeri si pentru service-urile autorizate cat si pentru reparatorii independenti, dar care sunt in principal comercializate sub „brandul” producatorilor auto neafiliati;
  • IAM (Independent Aftermarket Manufacturer) - piese auto produse de catre producatori independenti, certificate de organismele abilitate, dar care nu echipeaza masinile pe liniile de asamblare ale constructorilor auto.
Pentru a simplifica putin lucrurile si pentru ca posesorii de autoturisme sa inteleaga mai bine aceasta clasificare a pieselor auto de schimb, Autovital.ro clasifica piesele auto in 3 mari categorii:
  • piese originale de schimb, ce se comercializeaza sub codurile si sub siglele constructorilor auto;
  • piese producatori calitate de fabrica, produse de catre producatori ce fac echipari de fabrica pentru constructorii auto;
  • piese producatori calitate normala, produse de catre producatori ce nu fac echipari de fabrica pentru constructorii auto.
Atunci cand dorim oferte variate si consultanta specializata pentru alegerea piesei potrivite masinii noastre magazinele online ne pot veni in ajutor. Un astfel de magazin online de piese auto de schimb este Auto-Piesa.ro, ce comercializeaza piese auto pentru cele mai vandute marci de autovehicule din Romania, din toate categoriile mai sus mentionate. Ulei motor si filtre, kit distributie, kit ambreiaj, bielete directie, capete de bara, bucse brate, pivoti, amortizoare, discuri si placute de frana etc., toate se pot comanda doar din cateva click-uri de mouse.”
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu stiri auto, informatii auto, documentatii auto si multe altele, toate din nemarginitul univers auto! Haideti sa il descoperim impreuna!

0 comentarii