Noul Sorento este construit pe baza celei de a treia generație a platformei SUV de clasă medie, oferind un spațiu superior pentru pasageri și bagaje printr-o arhitectură mai inteligentă.

Noul Kia Sorento Hybrid
Foto: YouTube
Noul Sorento este construit pe baza celei de a treia generație a platformei SUV de clasă medie, oferind un spațiu superior pentru pasageri și bagaje printr-o arhitectură mai inteligentă. Rezultatul se traduce într-unul dintre cele mai versatile și spațioase automobile din clasa sa.

Noua platformă este construită în jurul unei structuri compacte a compartimentului motorului, cu console mai scurte atât în partea frontală cât și în partea posterioară, cu un ampatament cu 35 mm mai mare, care crează un spațiu mai mare în interior. Acest lucru permite nu doar un caracter mai stilat al noului model și un design mai sportiv, coborât în partea din spate; structura și dispunerea noii platforme înseamnă că Sorento poate să găzduiască pentru prima dată sisteme de propulsie electrificate.

Pachetul de baterii al modelului Sorento Hybrid este amplasat sub podeaua habitaclului. Ca rezultat, SUV-ul oferă spațiu generos pentru până la șapte pasageri, dar și una dintre cele mai mari capacități pentru bagaje din clasa sa - până la 821 litri (pentru versiunile cu șapte locuri) sau 910 litri (pentru versiunile cu cinci locuri), în funcție de specificații. Acest lucru înseamnă că automobilul poate găzdui confortabil cinci persoane și un spațiu semnificativ pentru bagaje. Pentru modelele cu șapte locuri, în condițiile ocupării tuturor locurilor, spațiul de încărcare este mărit cu 32% în comparație cu predecesorul său, ajungând la 187 litri (VDA, modelele diesel și 179 litri pentru modelele hibrid).

Sisteme de propulsie
Sorento este electrificat pentru prima dată, dispunând de sisteme de propulsie hibrid eficiente. Cel mai nou SUV Kia va fi disponibil cu putere electrică - prima dată pentru Sorento – iar cumpărătorii vor putea alege dintre variantele hibrid sau plug-in hibrid.

Sorento Hybrid este propulsat de noul sistem de propulsie electric ‘Smartstream’, cuplat la un motor T-GDi de 1.6 litri (motor turbo pe benzină cu injecție directă), un pachet de baterii litiu-ion polimer de 1.49 kWh și un motor electric de 44.2 kW. Structura inteligentă a noii platforme a modelului Sorento face ca pachetul de baterii să poată fi amplasat sub podeaua habitaclului, cu un impact minim asupra spațiului pentru pasageri și bagaje.

Oferind o putere de 230 PS și un cuplu de 350 Nm, acest sistem de propulsie hibrid combină emisiile scăzute de CO2 cu un nivel înalt de performanță. Noul motor T-GDi de 1.6 litri dispune de noua tehnologie CVVD - Continuously Variable Valve Duration, care reglează perioada de deschidere a supapelor în funcție de condițiile de rulare, în loc să opereze pe o perioadă fixă. Acest lucru îmbunătățește performanța la turații mici și medii ale motorului și îmbunătățește consumul de combustibil.

Puterea este trimisă către transmisia automată cu șase trepte printr-un dispozitiv electric, permițând ca puterea totală a motoarelor termic și electric să fie transferată în paralel, cu o pierdere minimă de energie. Rezultatul este un răspuns prompt al accelerației la orice viteză, cu acces direct la puterea disponibilă a bateriei la viteze mari.

Sorento Hybrid va fi comercializat pe anumite piețe din Europa în momentul lansării, celelalte piețe urmând mai târziu în 2020. Noul Sorento va fi de asemenea disponibil în varianta Plug-in Hybrid spre sfârșitul anului 2020.

Sursa: Kia Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii