Noua generație a modelului Sports Activity Vehicle de succes la nivel mondial încheie etapa finală de reglarea a sistemelor de control al şasiului.

 

BMW X3

Noua generație a modelului Sports Activity Vehicle de succes la nivel mondial încheie etapa finală de reglarea a sistemelor de control al şasiului şi asistare la condus.

Program amplu de teste la centrul BMW Group din Miramas (Franţa).

Activitatea de dezvoltare se concentrează pe dinamica laterală, confortul direcţiei şi confortul pe distanţe lungi.

La sfârşitul dezvoltării de serie, noul BMW X3 parcurge etapa finală de reglare a tuturor sistemelor de control al şasiului şi asistare la condus în centrul de testare al BMW Group din Miramas, în sudul Franţei. Cea de-a patra generaţie a modelului Sports Activity Vehicle (SAV) din segmentul median premium va fi prezentată în câteva săptămâni atât cu motoare termice extrem de eficiente, cât şi cu un sistem plug-in hybrid avansat. Inginerii de dezvoltare şi de testare se asigură că toate variantele de model ale noului BMW X3, indiferent de conceptul de propulsie şi masă, demonstrează o manevrabilitate superioară în orice situaţie, totul printr-un program intensiv de reglare. Funcţionalitatea bine coordonată a tuturor sistemelor de condus şi parcare autonome din noul BMW X3 contribuie, de asemenea, la o experienţă de utlizare foarte bună.

Noul BMW X3 a fost deja supus unor teste ample pe zăpadă şi gheaţă, în regiuni extrem de calde şi în off-road în drum spre producţia de serie. Capacitatea modelului SAV de a fi potrivit pentru utilizarea şi călătoriile de zi cu zi a fost testată şi perfecţionată în traficul urban stop-and-go, precum şi pe drumurile naţionale întortocheate, autostrăzi şi circuite selectate.

Sisteme perfect coordonate pentru o experienţă de condus tipică BMW

Inginerii de dezvoltare folosesc pista de testare versatilă din Miramas pentru a face ultimele retuşuri asupra experienţei de condus a noului BMW X3. Pe lângă un oval de asfalt şi un inel de autostradă, există şi piste de slalom, serpentine, precum şi trasee off-road şi trasee de manevrabilitate cu diferite suprafeţe de drum. Acest lucru permite ca acceleraţia longitudinală şi laterală, suspensia şi amortizarea, precizia direcţiei şi comportamentul de frânare ale noului BMW X3 să fie analizate şi optimizate până la ultimul detaliu.

Dinamica de condus şi eficienţa noului BMW X3 beneficiază de construcţia uşoară inteligentă şi de proprietăţi aerodinamice optimizate. Cu un coeficient de rezistenţă (Cd) de 0,27, stabileşte noi standarde în mediul său competitiv.

În comparaţie cu modelul predecesor, noul BMW X3 are ecartament mai lat. În plus, rigiditatea caroseriei şi conexiunea şasiului au fost crescută. Îmbunătăţirile direcţionate ale cinematicii şi elastocinematicii ambelor axe, combinate cu o creştere cu 19% a înclinării roţilor din faţă, asigură o stabilitate direcţională îmbunătăţită vizibil. Un raport mai bun al direcţiei îmbunătăţeşte confortul la volan, în timp ce barele antiruliu modificate extensiv îmbunătăţesc dinamica în viraje fără a compromite confortul la rulare.

Un şasiu adaptiv cu amortizoare controlate electronic este disponibil opţional pentru noul BMW X3. Reglajul final face parte din testul de dinamică a condusului de la Miramas şi oferă două programe care pot fi selectate prin my Modes. În plus, noua versiune a modelului SAV vine echipată standard cu cea mai recentă versiune a BMW Lateral Dynamics Management, care asigură controlul precis al cuplurilor de direcţie necesare, sistem de control al patinării roţilor (ARB) şi distribuţie a cuplului Performance Control, adaptată la situaţia de condus în orice moment.

Datorită competenţei de dezvoltare unice a BMW, toate componentele şi sistemele tehnologiei de propulsie şi şasiu se potrivesc perfect. Rezultatul este combinaţia caracteristică de precizie, suveranitate şi versatilitate care caracterizează experienţa de condus într-un SAV BMW.

De asemenea, condusul autonom este optimizat prin nivelul tipic de integrare al BMW

Noul BMW X3 dispune de cel mai recent BMW iDrive bazat pe sistemul de operare BMW 9, inclusiv controler BMW iDrive, şi oferă o selecţie semnificativ extinsă de sisteme pentru condus şi parcare autonome în comparaţie cu modelul predecesor. Cu echiparea sa standard, depăşeşte în mod clar cerinţele testului de siguranţă Euro NCAP. Intervenţiile deosebit de sensibile de frânare şi direcţie ale sistemelor de asistenţă în comparaţie cu concurenţa sunt un alt exemplu al performanţei unice de integrare a dezvoltării dinamicii de condus BMW. Ele permit interacţiunea armonioasă între conducător şi automobil în orice situaţie.

Funcţionalitatea remarcabilă a tuturor sistemelor de asistenţă se bazează pe tehnologia de ultimă oră a senzorilor, precum şi pe software, procesor şi tehnologie de conectare. Punctele importante ale noului BMW X3 includ asistent activ de schimbare a benzii şi asistent de parcare şi manevrare, care permit conducătorului să controleze manevrele din exteriorul automobilului folosind un smartphone.

Sursa: BMW România

Distribuie:
Următorul
Acesta este cel mai recent articol.
Precedentul
Postare mai veche
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii