Hanovra, iunie 2011 – Mă urc în maşină, plec la drum şi mă simt bine: Generaţiilor anterioare le plăcea pur şi simplu condusul - dar şi cromul strălucitor, staţia high end, tapiseria de piele sau numărul de cai putere. Tinerii din ziua de azi nu se mulţumesc doar cu atât, au cu totul alte pretenţii când este vorba de o maşină:   Să conducă şi, în acelaşi timp, să navigheze pe internet, să descarce programe software, aşa-numite aplicaţii, şi să comunice cu alte autovehicule - asta este decisiv pentru tinerii între 18 şi 25 de ani. Numai un automobil complet interconectat le trezeşte interesul. La acest rezultat, ajunge studiul "i-Car": "Tânăra generaţie şi automobilul interconectat", realizat de Centers of Automotive Management (CoA) de pe lângă Institutul de Studii Economice (Fachhochschule der Wirtschaft - FHDW) din Bergisch Gladbach. Conform studiului, accesul sigur la internet este, pentru tineri, o condiţie obligatorie în momentul achiziţionării unui autoturism. Peste jumătate dintre cei intervievaţi doreşte nu numai să asculte muzică, ci să poată şi descărca imediat melodiile actuale, de la aparatul radio din maşină. Peste 30 la sută doreşte să poată trimite emailuri în siguranţă, în timpul deplasării - de exemplu, prin comandă de voce - şi să ia legătura cu prietenii prin intermediul reţelelor de socializare precum Facebook.  De asemenea, de mare interes în timpul deplasării: aplicaţii informative despre preţurile şi orarul de funcţionare ale barurilor şi ale magazinelor din apropiere.  Peste 40 la sută doresc să vorbească pe internet (skype) în timpul deplasării.

Jumătate dintre tinerii între 18 şi 25 de ani înţeleg prin interconectare să poată naviga pe internet, să descarce aplicaţii şi să poată folosi internetul fără mari restricţii, totul cu ajutorul elementelor de comandă din maşină. Aproximativ un sfert consideră că un automobil este "interconectat" numai atunci când autovehiculele comunică între ele şi, de exemplu, avertizează autovehiculele din spate de existenţa unui ambuteiaj. Surprinzător: Pentru asta, tinerii sunt dispuşi să plătească mai mult la achiziţionarea unui automobil.

Şi Continental este conştient de aceste cerinţe şi dorinţe şi, de aceea, a conceput sistemul AutoLinQ, care oferă o amplă paletă de soluţii infotainment şi servicii de internet pentru autovehicule. Prin comenzi de voce pot fi astfel accesate şi utilizate în siguranţă diferite aplicaţii. De exemplu, sunt citite cu voce tare emailuri, la care se poate răspunde tot prin comandă de voce. Cu aplicaţia de recunoaştere pot fi identificate piese muzicale de la radio şi descărcate în biblioteca muzicală. Printre funcţiile de conducere şi de confort, se numără şi o funcţie buddy. Cu ajutorul ei, reţeaua de socializare poate fi interconectată cu sistemul infotainment, iar sistemul de navigaţie indică locul unde se află prietenii. Atunci, el îi poate suna direct şi poate ajunge la ei pe drumul cel mai scurt şi în funcţie de informaţiile privitoare la situaţia actuală a traficului.
Cât de important este, pentru tineri, un autovehicul interconectat este confirmat de prof. dr. Stefan Bratzel, director la Center of Automotive de pe lângă Institutul de Studii Economice (FHDW), din Bergisch Gladbach: "În principiu, tema "Interconectare" este extrem de importantă pentru tânăra generaţie. De o însemnătate foarte mare este conceperea de servicii de interconectare specifice autovehiculului. Acestea trebuie să ofere un plus de valoare autovehiculului, care să depăşească aplicaţiile pe care le oferă deja un iPhone sau un smartphone.

Sursa: Continental Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii