Astra ecoFLEX are emisii de numai 99 g de CO2/km, dezvoltând totuşi o putere de excepţie: 96 kW/130 cp.   
Consum de carburant este redus cu 17% (0,8 litri) datorită pachetului extins de tehnologii.
Cel mai ecologic model, unic în clasa autovehiculelor compacte, este deja disponibil în 2011.

Rüsselsheim. De obicei, autovehiculele cu emisii de CO2 foarte reduse sunt echipate cu motoare ce dezvoltă o putere mică spre medie. Consumul redus de carburant şi nivelul scăzut al emisiilor sunt însoţite, de obicei, de performanţe scăzute sau mediocre. Prin puternicele sale modele ecoFLEX, Opel adoptă o abordare diferită. În timp ce modelele concurente cu emisii scăzute de CO2din clasa autovehiculelor compacte dezvoltă, în general, o putere de aproximativ 77 kW/105 cp, noul model Astra ecoFLEX este echipat cu un motor diesel 1.7 CDTI supraalimentat, cu o putere de 96 kW/130 cp. Acesta urmează modelelor de succes Insignia ecoFLEX, cu o putere de 118 kW/160 cp şi Corsa ecoFLEX de 70 kW/95 cp din gama de autovehicule Opel dinamice şi economice.

Noul Astra ecoFLEX cu cinci uşi are un consum în regim mixt de numai 3,7 litri de motorină la 100 km. Cu un nivel al emisiilor de COde numai 99 de g/km, acesta este cel mai economic şi mai ecologic Opel Astra din toate timpurile. Având o putere dezvoltată de 96 kW/130 cp, un cuplu maxim de 300 Nm şi o transmisie manuală cu şase trepte de viteză, cel mai ecologic model din clasa compactă stabileşte noi standarde de performanţă şi plăcere a conducerii în cadrul celui mai important segment auto european. Preţurile vor fi anunţate cu ocazia lansării din toamnă.
„Noul Astra ecoFLEX reprezintă încă un reper în cadrul strategiei mărcii Opel de a se impune ca lider în industria auto în tehnologiile de reducere a consumului de carburant şi a impactului asupra mediului înconjurător, asigurând în acelaşi timp clienţilor noştri performanţe extraordinare şi o plăcere unică în timpul conducerii”, a declarat Karl-Friedrich Stracke, CEO Opel/Vauxhall. „Vom continua aplicarea acestei strategii, care include lansarea a patru noi modele ecoFLEX în cursul următoarelor şase luni, precum şi a revoluţionarului model electric Ampera, a cărui livrare va începe la sfârşitul anului”.
Pe lângă sistemul de propulsie specific Astra ecoFLEX, cu o gestionare termică eficientă, pachetul pentru reducerea consumului energetic şi de carburant - şi implicit a emisiilor de bioxid de carbon - include recuperarea inteligentă a energiei electrice prin intermediul recuperării energiei de frânare, componente aerodinamice active şi reducerea rezistenţei la înaintare. Toate aceste elemente au făcut posibilă reducerea emisiilor de CO2 (cu 20 de g/km) şi a consumului de carburant cu 17% (0,8 litri/100 km) faţă de modelul de bază 1.7 CDTI Astra.
Noul sistem de gestionare a motorului garantează eficienţă şi dinamism
Un nou sistem de gestionare a motorului, conceput în întregime de inginerii Opel pentru unitatea de 1,7 litri cu sistem de injecţie common-rail, asigură o eficienţă maximă. Cuplul maxim de 300 Nm este disponibil la o turaţie de 2.000 – 2.500 rpm. Raportul de compresie redus, împreună cu un nou sistem de injecţie multiplă, care realizează până la opt injecţii per ciclu la o presiune de 1.800 bari, asigură îmbunătăţirea procesului de combustie şi reducerea consumului de carburant. O contribuţie în acest sens este adusă şi de noul turbocompresor cu geometrie variabilă, care asigură un control extrem de precis al presiunii de supraalimentare, datorită senzorului suplimentar de răspuns poziţioner.
Senzorii de presiune în cilindri asigură un control precis al combustiei
Un nou tip de pistoane  contribuie, de asemenea, la reducerea consumului de carburant, datorită frecării sale reduse. Stratul de acoperire cu diamant sintetic de pe tacheţi şi bolţurile de piston, precum şi segmenţii  cu caracteristici de frecare optimizate, contribuie de asemenea la reducerea frecării şi, implicit, a uzurii pieselor în mişcare ale motorului. 
Eficienţa combustiei este asigurată prin controlul electronic al pregătirii amestecului de combustie variabil, împreună cu o galerie de admisie cu greutate redusă, din material plastic. Senzorii pentru presiunea în cilindri din cadrul bujiilor incandescente (tehnologia de combustie Cleantech) asigură un control de înaltă precizie al combustiei, astfel încât momentul central al combustiei corespunde întotdeauna unei poziţii bine definite a arborelui cotit.
În acelaşi timp, bujiile incandescente de joasă tensiune uşurează sarcina generatorului în cazul pornirii la rece. Un bypass al dispozitivului de răcire a uleiului reduce pierderea de presiune, pentru o încălzire mai rapidă a motorului. Acesta permite, de asemenea, reducerea consumului de carburant, deoarece este atinsă mai rapid temperatura de funcţionare a motorului. Pompa de apă ce poate fi activată/dezactivată asigură încălzirea optimă a motorului. 
Recircularea gazelor de eşapament controlată electronic, cu funcţia suplimentară de răcire, contribuie de asemenea la atingerea şi păstrarea nivelului optim al temperaturii în cadrul procesului de combustie cu emisii scăzute. În plus, sunt reduse şi emisiile de NOx. Acoperirile cu platină optimizate ale pre-catalizatorului şi catalizatorului principal şi reglarea precisă a acestora, precum şi poziţionarea aproape de motor asigură atingerea mai rapidă a temperaturii de funcţionare a sistemului de control al emisiilor, sporind astfel eficienţa.
Sistemul Start/Stop al Opel reduce intervalele de pauză ale motorului
Sistemul Start/Stop al Opel reduce  timpi de mers la relanti, cand nu este nevoie ca motorul sa functioneze şi implicit consumul de carburant, emisiile de gaze de seră şi nivelul de zgomot – un avantaj important pentru toţi participanţii la trafic, în special în centrele oraşelor. Sistemul  opreşte automat motorul imediat ce şoferul  selecteza pozitia neutră a schimbatorului şi eliberează pedala de ambreiaj (faza Autostop). La plecare, şoferul trebuie doar să cupleze treapta întâi de viteză şi sădemareze. Inginerii Opel s-au asigurat că motorul porneşte imediat atunci când şoferul apasă pedala de ambreiaj. Bateria de înaltă performanţă asigură fiabilitatea maximă a sistemului electric şi pornirea imediată a motorului, de fiecare dată.
Din motive de siguranţă şi de confort pentru pasageri, sistemul de climatizare şi servofrana rămân activate în timpul fazei Autostop. Atunci când consideră necesar, de exemplu în condiţii de trafic cu porniri şi opriri dese, şoferul poate dezactiva manual sistemul cu ajutorul comutatorului „eco” situat pe consola centrală.
Transmisie manuală cu şase trepte şi sistem de recuperare a energiei - exclusiv
În timp ce toate modelele concurente cu emisii scăzute de CO2 sunt echipate cu o transmisie cu cinci trepte de viteză, modelul 1.7 CDTI Opel Astra ecoFLEX este prevăzut cu un sistem de transmisie manuală cu şase trepte de viteză, cu frecare redusă, adaptat special pentru noul motor. O altă componentă standard ecoFLEX este indicatorul pentru schimbarea treptei de viteză. Indicatorul luminos, poziţionat între vitezometru şi turometru, arată şoferului care este momentul ideal pentru schimbarea treptei de viteză, iar o funcţie de asistare suplimentară, sub formă grafică, îl ajută să adopte un stil de conducere economic.
Pentru a asigura gestionarea optimă a energiei electrice, Opel a introdus un sistem de recuperare a energiei de frânare care în  cazul franei de motor recuperează energia cinetică prin intermediul generatorului, transformând-o în energie electrică, cu care alimentează bateria. Acest proces are loc automat, în momentul în care şoferul eliberează pedala de acceleraţie sau apasă pedala de frână. Atunci când bateria este suficient de încărcată, energia electirca livrata de generator este mult redusă, iar consumatorii electrici sunt alimentaţi într-un mod ce permite economisirea carburantului, cu ajutorul energiei electrice înmagazinate. Acest lucru eliberează motorul de sarcina de a acţiona generatorul la accelerarea autovehiculului, reducând astfel consumul de carburant şi emisiile de substanţe poluante. 
În plus, compresorul sistemului de climatizare este activat de un ambreiaj doar atunci când este necesară funcţionarea acestuia. Dotarea standard cu lumini diurne cu tehnologie LED are, de asemenea, rolul de a reduce consumul de energie.
Obturatorul activ pentru aer din grila radiatorului şi pneurile cu rezistenţă scăzută la rulare
Pentru îmbunătăţirea caracteristicilor aerodinamice, modelul Astra ecoFLEX este dotat cu un obturator activ pentru aer integrat în grila radiatorului. Acesta rămâne deschis pentru a menţine nivelul optim al temperaturii la viteze scăzute şi atunci când motorul este supus unei înalte solicitări termice, cum ar fi la rularea in rampa sau la tractare, şi se închide automat la viteze mai mari, direcţionând curentul de aer creat în timpul deplasării în jurul autovehiculului. Rezultatul este îmbunătăţirea aerodinamicii autovehiculului, precum şi reducerea consumului de carburant şi a emisiilor de CO2. Şasiul mai coborât cu 12 mm al modelului Astra şi cele  pneurile ContiEcoContact, cu rezistenţă redusă la rulare, contribuie de asemenea la scăderea consumului de carburant.
Modelele Opel ecoFLEX combină plăcerea de a conduce cu consum redus de carburant
Noul Astra 1.7 CDTI ecoFLEX se integrează perfect în gama modelelor Opel diesel puternice şi cu emisii de CO2 foarte scăzute. Aceasta include:
§  Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX, cu o putere de 70 kW/95 cp, emisii de 94 g de CO2/km  şi un consum de 3,5 l/100 km
§  Opel Astra 1.7 CDTI ecoFLEX, cu o putere de 96 kW/130 cp, emisii de 99 g de CO2/km şi un consum de 3,7 l/100 km
§  Opel Insignia 2.0 CDTI ecoFLEX, cu o putere de 118 kW/160 cp, emisii de 129 g de CO2/km şi un consum de 4,9 l/100 km
Opel investeşte aproximativ un miliard de euro în crearea de noi sisteme de propulsie, mai ecologice. Spectrul larg al activităţilor se întinde de la reducerea dimensiunilor şi optimizarea gamei de motoare, oferind autovehicule ce funcţionează cu gaz petrolier lichefiat şi gaze naturale, şi până la crearea unor sisteme de propulsie complet noi, ce utilizează surse alternative de energie. Introducerea sistemului Start/Stop face parte, de asemenea, din cadrul acestor măsuri (până în primăvara anului 2012, compania va oferi un număr de 34 de combinaţii model-motor dotate cu această tehnologie, inclusiv toate modelele Astra diesel şi pe benzină, cu transmisie manuală).
Opel este primul producător de autovehicule european care va introduce un model electric adecvat utilizării zilnice, prin lansarea noului Ampera (putere de 111 kW/150 cp, emisii de COde 40 g/km şi consum de carburant de 1,6 l/100 km – date provizorii conform ECE R101) la sfârşitul anului acesta.
Pe scurt – măsuri pentru reducerea emisiilor de CO2 pentru modelul Astra 1.7 CDTI ecoFLEX:
Pachetul de tehnologii pentru motor, inclusiv tehnologia „Clean Tech Combustion”
§  Sistemul inteligent Start/Stop cu recuperarea energiei de frânare
§  Noul sistem de gestionare a motorului şi de gestionarea termică
§ Sistem de transmisie cu şase trepte de viteză, cu frecare redusă şi cu o configuraţie optimizată rapoartelor de transmisie
§  Aerodinamică îmbunătăţită, ce include un obturator activ pentru aer
§  Pneuri cu rezistenţă redusă la rulare
§  Lumini diurne, cu tehnologie LED

Sursa: Opel Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii