Prototipul Monster Sport Suzuki SX4 Hill Climb Special a câştigat a 89-a ediţie a celebrei curse de urcare de la Pike’s Peak, stabilind totodată şi un nou record de timp pentru parcurgerea circuitului.

Pilotată de Nobuhiro “Monster” Tajima, această versiune specială Suzuki SX4 a coborât sub mult râvnitul prag de 10 minute, vânat de fiecare competitor care a luat startul în cursa desfăşurată duminică, 26 iunie 2011. Îmbunătăţind cu 10 secunde recordul circuitului, versiunea pentru 2011 a prototipului Suzuki SX4 a oprit cronometrul cursei după doar 09:51.278 minute. Recordul anterior era deţinut tot de un Suzuki, versiunea pentru Pike’s Peak a modelului XL7, sub comanda aceluiaşi Nobuhiro “Monster” Tajima.

Prototipul Monster Sport SX4 Hill Climb Special 
Performanţele prototipului Monster Sport SX4 sunt rezultatele experienţei inginerilor Suzuki şi Team Monster Sport. Prototipul SX4 pentru 2011 a evoluat considerabil faţă de modelul de anul trecut mulţumită testelor desfăşurate în tunelul de cercetare a aerodinamicii deţinut de Team Monster Sport.

Schimbările operate au ţinut cont de faptul că circuitul de la Pike’s Peak are acum o zonă asfaltată extinsă. Astfel, apendice aerodinamice au fost reproiectate şi au redus atât rezistenţa opusă de aer la înaintare, cât şi efectul de portanţă. Drept urmare, maşina a devenit mai stabilă şi, totodată, a putut să folosească mai mult din potenţialul uriaş al motorului V6, de 3.100 cmc, supraalimentat cu două turbine. Acest propulsor este creaţia Team Monster Sport şi dezvoltă nu mai puţin de 910 CP.

Palmaresul lui Nobuhiro “Monster” Tajima
Legenda lui Nobuhiro Tajima este fondată pe o serie impresionantă de titluri de campion: nouă în All Japan Dirt Trial Championship, patru la clasa sa în WRC, două la clasa sa în Asia Pacific Rally şi şapte în “Cursa către Cer” de la Pike’s Peak. Ajuns la vârsta de 61 de ani, nu dă nici un semn de reducere a ritmului. În 2007 a intrat în Cartea Recordurilor pentru că a stabilit cel mai rapid timp de parcurere a traseului de la Pike’s Peak. Cu timpul de 10:01.408 a doborât recordul deţinut până atunci de pilotul american Rod Millen. Era un record inegalat de 13 ani, pe care Nobuhiro Tajima la îmbunătăţit la volanul prototipului Suzuki Sport XL7. De altfel, cariera lui este strâns legată de colaborarea cu Suzuki, el fiind fondatorul Suzuki Sports, divizia constructorului japonez dedicată motorsportului, care activează din 1986. În paralel, Tajima deţine compania Team Monster Sport, specializată în pregătirea maşinilor pentru competiţii de cel mai înalt nivel. De aici derivă şi porecla lui Tajima, care este supranumit “Monster” (monstrul) inclusiv de către concurenţii săi. Însă un alt argument ar fi şi faptul că victoria la ediţia din 2011 reprezintă al şaselea titlu consecutiv de campion atât la clasa Unlimited, cât şi la general, obţinut de Nobuhiro “Monster” Tajima.

Circuitul Pike’s Peak
De la prima cursă organizată în 1916, Pike’s Peak (Colorado, SUA) este scena uneia dintre cele mai extreme competiţii din lumea motorsportului. Este dedicată atât automobilelor, cât şi motocicletelor, pe care le împarte în 11 grupe. speciale. Cursa de urcare de la Pike’s Peak presupune parcurerea unui traseu de 19,99 km, în care se succed porţiuni de asfalt şi pietriş. Piloţii au de negociat 156 de viraje încadrate de versanţi şi prăpăstii. Pe deasupra, notorietatea gradului de dificultate este dată şi de faptul că diferenţa de altitudine dintre punctele de start şi final ale cursei este foarte mare. Mai exact, se porneşte de la altitudinea de 2.862 metri şi se ajunge la 4.301 metri. Din acest motiv competiţia de la Pike’s Peak mai este denumită şi "Cursa către Cer". Urcarea de 1.439 metri duce la rarefierea oxigenului din aer. Astfel, motoarele bolizilor pierd aproximativ 30% din putere, iar reflexele şi forţa musculară a piloţilor au de suferit considerabil.

Sursa: Suzuki Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii