Cum functioneaza franele?
-Cand apasati pedala de frana, se activeaza sistemul hidraulic;
-Atunci unitatea hidraulica trimite lichid de frana prin conductele de frana, apoi in etrier, creand presiune pe pistonul etrierului;
-Etrierele preseaza placutele de frana pe discuri, cauzand frecarea acestora si incetinirea vehiculului. Fiecare parte a sistemului de franare este esentiala si nu poate functiona fara celelalte.

Ce da calitatea unei placute de frana?
-Amestecul (sau reteta) materialului de frictiune ar trebui sa tina cont de marimea, greutatea si viteza maxima a vehiculului d-voastra si sa franeze bine la orice viteza;
-Clamele si arcurile care ajuta la fixarea placutelor de frana in etrier;
-Adeziune dintre placa de baza si materialul de frictiune-ultimul lucru pe care l-ati dori este ca materialul de frictiune sa se desprinda de placa de baza;
-Caracteristicile anti-zgomot ale placutelor metalice izolatoare mentin un nivel scazut la vibratiilor si zgomotului.

Ce da calitatea unui disc de frana?
-Metalul insusi si procesul de turnare-bulele de aer sau metalul de calitate slaba pot reduce capacitatea de a genera frecare;
-Procesul de prelucrare, care da forma corecta a discului;
-Un sistem de ventilare bun care permite disiparea caldurii generate.

Este neplacut cand o masina nu porneste, insa cand masina nu se opreste, problema este mult mai mare.
Faptul ca franele sunt esentiale pentru un sofat in siguranta tine de cunostintele generale. Fara ele ar fi pur si simplu imposibil sa opriti eficient. Oricand aveti dubii legate de franele d-voastra, duceti vehiculul la un atelier astfel incat mecanicul sa stabileasca daca acestea functioneaza corect si in siguranta.

Aveti grija de franele d-voastra, si ele vor avea grija de d-voastra.
Lista de mai jos contine un numar de indicatori care ar putea arata o functionare mai putin optima a sistemului d-voastra de franare. Daca recunoasteti oricare dintre aceste semne la vehicului d-voastra, contactati-va imediat mecanicul pentru o verificare completa:
-becul indicator de uzura de la bord este aprins;
-la franare simtiti vibratii;
-se aude un zgomot puternic la franare-fie scartait, fie zgomot la frecare;
-masina trage intr-o parte la franare;
-pedala de frana da o senzatie de moale, de elastic sau spongios la apasare;
-pedala de frana se apasa greu;
-nivelul lichidului de frana este scazut; asta poate sa insemne ca placutele sau discul de frana sunt uzate, sau ca exista pierderi ale lichidului de frana.

Sfaturi si trucuri.
Cum sa va optimizati sistemul de franare:
-Asigurati-va intotdeauna ca nivelul lichidului de frana este corect (adica intre minimum si maximum). De asemenea, lichidul de frana atrage apa si ar trebui inlocuit la fiecare 2 ani/50.000 km;
-Verificati periodic placutele si discurile de frana, mai ales inaintea unor calatorii lungi;
-Cand inlocuiti discurile de frana, inlocuiti intotdeauna si placutele de frana pentru a asigura o frecare optima intre ele;
-Cand inlocuiti placutele de frana, inlocuiti intotdeauna si indicatorii de uzura;
-Intotdeauna inlocuiti placutele si discurile de frana pe ambele parti ale vehiculului;
-Intotdeauna folositi placute si discuri de frana de calitate buna pentru a evita costuri mai mari pe termen lung.

Cum sa prelungiti viata placutelor de frana:
-Rodati placutele cu atentie. Cand montati placute noi, suprafata nu se potriveste cu discul. Asa ca, pe primii 200 de kilometri franati cu blandete;
-Nu e nevoie sa folositi mereu frana pentru a reduce viteza. Incercati sa treceti intr-o treapta inferioara de viteza sau pur si simplu lasati masina sa ruleze fara motor pana la oprire;
-Anticipati: incercati sa anticipati cand va trebui sa franati si reduceti cu blandete viteza inainte, evitand franarile bruste.

Sursa: Ferodo Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii