Autovehicule cu tracţiune integrală.
Povestea autovehiculelor cu tracţiune integrală dezvoltate de Daimler AG îşi are originile la începutul secolului XX. În 1903, Paul Daimler a pus bazele acestei tehnologii utilizând-o pentru prima dată pe un prototip. În 1904 a apărut primul autovehicul cu tracţiune integrală, a cărui producţie avea să se extindă.

Primul autoturism echipat cu sistem de tracţiune integrală pentru utilizarea cotidiană a fost construit de Daimler-Motoren-Gesellschaft în 1907. Aşa numitul „Dernburg Wagen” era prevăzut chiar şi cu sistem de direcţie integrală. A fost denumit după secretarul german de stat din acea perioadă, Bernhard Dernburg, care a călătorit în 1908 pe distanţe lungi în Africa la bordul acestui autovehicul.

Paul Daimler a pus bazele acestei tehnologii în 1903.
Istoria autovehiculelor cu tracţiune integrală produse de compania Daimler-Motoren-Gesellschaft a început cu puţin timp înainte de apariţia modelului „Dernburg Wagen”. În 1903, Paul Daimler a pus bazele tehnologiei realizând o primă schiţă a proiectului. Primul autovehicul cu tracţiune integrală a apărut în 1904 şi a fost urmat în scurt timp de altele. De atunci, s-a răspândit ideea că tracţiunea integrală este cea mai bună tehnologie în ceea ce priveşte tracţiunea, progresul sigur şi garantat. De-a lungul deceniilor, sistemul a fost utilizat cu succes pentru mai multe tipuri de autovehicule Mercedes-Benz, atât pentru autoturisme cât şi pentru autovehicule comerciale, de la furgonete până la camioane. Totuşi, în condiţii de deplasare zilnică pe drumuri obişnuite, sistemul de tracţiune integrală este de asemenea deosebit de apreciat, după cum demonstrează modelele Mercedes-Benz echipate cu sistem 4MATIC.

Un autovehicul unic: Mercedes-Benz Clasa G.
Producţia modelului Clasa G actual a început în Graz, la 1 februarie 1979. Primele informaţii apărute în presă caracterizau modelul Clasa G după cum urmează: „Crearea acestui model universal stabileşte noi standarde pe piaţa în curs de dezvoltare a autovehiculelor off-road de dimensiuni mici”. Succesele obţinute în cadrul curselor sportive au consolidat imaginea acestui autovehicul off-road Mercedes-Benz robust. Astfel, în 1983, Jacky Ickx şi Claude au fost primii care au trecut linia de sosire a raliului Paris Dakar din 1983 la volanul unui model 280 GE.

Din noiembrie 2001, Clasa G a fost disponibilă oficial şi în Statele Unite ale Americii, o piaţă care a primit neaşteptat de bine acest model off-road clasic. În 2009 s-au împlinit 30 de ani de existenţă a modelului Clasei G, fapt aniversat prin lansarea ediţiilor speciale Clasa G EDITION30 şi Clasa G EDITION30.PUR. În 2011, Mercedes-Benz a inclus în dotarea modelului off-road clasic tehnologia BlueTEC de ultimă generaţie cu scopul de a reduce emisiile poluante.

În 1997, Mercedes-Benz a intrat pe o piaţă încă tânără la acea perioadă: compania a lansat Clasa M (modelul de serie W 163), definind astfel o nouă clasă de autovehicule. Autovehiculul SUV (Vehicul Sport Utilitar) este adecvat atât pentru călătorii de afaceri, cât şi pentru diverse activităţi de recreere; pe scurt: pentru toate tipurile de activităţi desfăşurate de persoanele active. Din acest motiv, Clasa M este, de obicei, echipată cu sistemul de tracţiune integrală 4MATIC. 


Clasa M combină confortul şi manevrabilitatea unui autoturism cu puterea şi capacităţile off-road caracteristice unui autovehicul pentru deplasarea pe teren accidentat. Perioada de glorie a modelului următor, 164, ia sfârşit în vara anului 2011, odată cu prezentarea noului model de serie complet reproiectat: Clasa M 166.

Un autovehicul off-road puternic: Clasa GL.
Autovehiculul Clasa GL a fost prezentat în premieră la Salonul Auto Internaţional din America de Nord, desfăşurat la Detroit, în ianuarie 2006. Debutul său în Europa a urmat la scurt timp după aceea, fiind prezentat în luna februarie a aceluiaşi la Salonul Auto de la Geneva. Acest punct de atracţie al întregului Salon Auto a reprezentat primul SUV veritabil dezvoltat de Mercedes-Benz. O caracteristică importantă a acestui autovehicul puternic şi confortabil, care poate transporta până la şapte pasageri, este caroseria autoportantă, unică în segmentul GL. Designul uşor, extrem de robust şi spaţios, oferă numeroase avantaje în raport cu modelele concurente în ceea ce priveşte confortul în timpul conducerii, dinamica autovehiculului şi nivelul de siguranţă. Autovehiculul este echipat standard cu un sistem de tracţiune integrală 4MATIC.

Un autovehicul compact cu personalitate: Clasa GLK.
În aprilie 2008 a fost aniversată premiera Clasei GLK la târgul auto din China. Cu o formă a caroseriei pe cât de funcţională pe atât de atractivă şi distinctă, acest autovehicul universal aduce un aer nou în segmentul de piaţă al autovehiculelor SUV compacte. În plus, acesta combină două caracteristice care până în prezent nu au mai fost disponibile împreună: datorită suspensiei AGILITY CONTROL, dinamica de conducere excepţională se îmbină în mod armonios cu un nivel extraordinar de confort în timpul călătoriei. Sistemul de tracţiune integrală 4MATIC împreună cu sistemele electronice de control îmbină performanţele ridicate pe şosea cu capacităţile echilibrate de deplasare pe teren accidentat.

Sursa: Mercedes-Benz Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii