München. BMW Group a investit o jumătate de miliard de euro în construcţia noului BMW Seria 3 la uzina din München, acolo unde producţia a debutat luni, 28 octombrie 2011. "BMW Seria 3 este cel mai important model aflat în producţia de serie a BMW Group, precum şi modelul cu cele mai importante vânzări din întregul segment premium. Pentru a avea certitudinea că a şasea generaţie BMW Seria 3 va părăsi linia de producţie cu aceeaşi calitate inegalabilă, am investit aproximativ 500 milioane de euro în uzina numărul unui de la München. Iar acest lucru a însemnat garantarea a 9.000 de locuri de muncă", a declarat Frank-Peter Arndt, membru în Consiliul Director al BMW AG şi director pentru producţie.

Cu puţin înainte de startul producţiei noului BMW Seria 3 Sedan, Christian Ude - primarul oraşului München - şi Manfred Schoch, preşedintele Consiliului Supervizor al BMW Group, au vorbit şi ei în faţa unei numeroase audienţe formată din angajaţii uzinei BMW din München.

"Ca rezidenţi în München, ne putem considera norocoşi că producţia noului Seria 3 se realizează aici, ceea ce reprezintă un semnal clar şi impresionant al angajamentului pe care BMW îl are faţă de München", a spus Christian Ude. "BMW este nu numai unul dintre principalii angajatori şi plătitori corporate de taxe, ci contribuie în mod activ şi la bunăstarea oraşului."

Manfred Schoch a completat: "Pentru această realizare din partea uzinei din München, un merit îl au şi angajaţii - foarte motivaţi şi implicaţi -, care au investit eforturi deosebite şi o dăruire deplină în asigurarea faptului că această locaţie îşi menţine atractivitatea şi avantajul competitiv".

Lansarea producţiei celei de-a şasea generaţii BMW Seria 3 reprezintă startul unei noi ere la uzina numărul unu din München. Investiţiile s-au făcut, printre altele, în echipamente inovatoare de producţie şi tehnologii revoluţionare de fabricaţie. Acestea sunt parte a unei strategii pe termen lung al cărei obiectiv este consolidarea competitivităţii şi a viabilităţii viitoare pentru uzina din München. Astfel sunt garantate 9.000 de locuri de muncă în capitala landului Bavaria. Pentru a realiza acest obiectiv, BMW Group a semnat, la sediul central, un angajament special cu privire la responsabilitatea socială.

Uzina de la München este un punct strategic al reţelei mondiale de producţie pe care o deţine BMW Group. Fabrica este punctul principal de producţie a noului BMW Seria 3.

Furnizarea pentru toate regiunile mapamondului se va face direct de la uzina numărul unu pentru a se asigura o lansare simultană pe piaţă. În plus, uzina de la München este cea care determină secvenţa de asamblare şi arhitectura proceselor pentru producţia BMW Seria 3 în numele întregii reţele de producţie. Datorită unor procese standardizate de fabricaţie şi a unor sisteme eficiente de producţie, punctul maxim la uzina de la München va fi atins într-un timp scurt. La doar trei luni de la startul producţiei BMW Seria 3 Sedan se va atinge capacitatea maximă de producţie - 680 de unităţi pe zi. La acel moment, capacitatea totală a uzinei va depăşi 900 de automobile pe zi.

Uzina de la München impune standarde pentru construcţia automobilelor moderne.
Localizarea uzinei în cadrul oraşului înseamnă câteva provocări speciale pentru locaţia BMW din München. Infrastructura complexă de producţie, care se întinde pe o suprafaţă totală de aproximativ 700.000 metri pătraţi, presupune o densitate foarte mare. Cel mai important model produs în serie de constructorul premium din Bavaria este fabricat pe cinci niveluri diferite. Coordonarea bună între producţie, logistică, transport şi administraţie - totul într-un spaţiu limitat - este o realizare care poate fi considerată un tur de forţă în industria auto din prezent.

Facilităţi de avangardă pentru producţia inovatoare a automobilelor.
Pentru a asigura cel mai înalt nivel de precizie şi eficienţă, noile structuri de producţie au fost create pentru toate zonele de fabricaţie.

Astfel, producţia celei de-a şasea generaţii BMW Seria 3 beneficiază, de exemplu, de o presă nouă, mai mare. Cu 17 lovituri pe minut, această instalaţi se numără printre cele mai avansate la nivel mondial. Zilnic, presa prelucrează 600 de tone şi dezvoltă o forţă de apăsare cuprinsă între 650 şi 2.500 de tone. Astfel, într-un interval de numai 12 zile, acest utilaj foarte performant procesează aceeaşi cantitate de oţel ca cea care a fost necesară la construcţia Turnului Eiffel din Paris. În plus, noua infrastructură de producţie asigură şi cea mai mare economie de spaţiu sau debitarea optimă a materialului. Pe lângă acestea, respectiva presă permite o îmbunătăţire a calităţii şi a eficienţei.

Roboţi de ultimă generaţie funcţionează în atelierul pentru caroserii şi în vopsitorie.
Pentru producţia noului BMW Seria 3, vechiul atelier pentru caroserii a fost demolat pentru a face loc unei clădiri complet nouă. În acelaşi timp, au fost montaţi numeroşi roboţi noi, unii dintre aceştia operând anterior la uzina din Leipzig. Aceste sinergii au o contribuţie importantă la reducerea costurilor şi la asigurarea unei utilizări durabile a resurselor. În plus, sunt utilizaţi şi roboţi cu laser de ultimă generaţie sau roboţi avansaţi de sudură. Acum, acest proces modern la temperatură redusă este utilizat de două ori mai des la BMW Seria 3 comparativ cu generaţia anterioară a modelului, înlocuind parţial sudura punctiformă convenţională. Tehnica inovatoare îmbunătăţeşte semnificativ etanşarea şi prevenirea coroziunii.

Caroseria rigidă a noului BMW Seria 3 oferă dinamică, confort şi siguranţă mult îmbunătăţite, chiar dacă este mai uşoară cu aproximativ 45 de kilograme faţă de versiunea anterioară.

La vopsitorie au fost montaţi noi roboţi care realizează o etanşare perfectă, etanşare pe muchii şi sub-etanşare. În plus există şi o nouă maşină de spumă pentru izolare fonică. Aceasta introduce material izolant fonic în cavităţi, unde se transformă în spumă. Rezultatul este o izolare fonică mult mai bună între compartimentul motor şi habitaclu, ceea ce sporeşte confortul interior.

Eficienţă ridicată a producţiei datorită arhitecturii modulare a produselor şi proceselor.
În atelierul de asamblare, arhitecturile modulare standardizate ale produselor şi proceselor asigură un nivel ridicat al productivităţii şi variabilităţii. Procesul de producţie al noului BMW Seria 3 aplică sistematic strategia BMW Group de producţie a mai multor versiuni pe aceeaşi linie principală de asamblare. Cu alte cuvinte, diferite variante ale unei game de model sunt construite simultan pe aceeaşi linie de producţie. Cu aceste procese inovatoare de producţie, noi facilităţi de fabricaţie şi tehnologii de ultimă oră, uzina din München impune standarde exemplare în ceea ce priveşte producţia durabilă şi cu spirit ecologic. Printre măsurile de modernizare se numără şi reconstrucţia centrului de logistică, bunuri interne (goods inwards) şi punerea în funcţiune pentru a asigura furnizarea de materiale spre linia de asamblare.

Producţie curată: acum, procese de fabricaţie fără deşeuri nereciclabile.
Prin noul BMW Seria 3, BMW a reuşit să implementeze procese de producţie care au eliminat, practic, reziduurile nereciclabile şi au redus aproape complet generarea de deşeuri solide, apă reziduală şi emisii, în timp ce zgomotul şi vibraţiile au fost reduse la minimum. Acum, cantitatea de deşeuri nereciclabile rezultată de la fiecare automobil a fost redusă la aproximativ opt grame.

În plus, peste 60% dintre maşinile care părăsesc uzina sunt transportate şi livrate pe calea ferată. Datorită unei gestiuni foarte eficiente a resurselor, uzina din München reprezintă un punct de reper al producţiei automobilelor şi în privinţa protecţiei mediului. O altă prioritate majoră a fabricii bavareze este dezvoltarea relaţiilor de bună vecinătate. De exemplu, se acordă o atenţie deosebită protejării rezidenţilor locali de zgomotul produs de uzină. Măsurile de reducere a poluării fonice includ utilizarea unor soluţii inovatoare (amortizoare, echipamente de ventilaţie şi lambriuri antifonice), precum şi a unei logistici optimizate pentru transport. Mirosul de la vopsitorie este evitat prin sisteme revoluţionare de filtrare şi oxidanţi termici regeneratori. Pe lângă acestea, toate procesele de producţie sunt monitorizate în permanenţă, evaluându-se şi impactul asupra rezidenţilor locali.

Uzina de la München este locul de naştere al BMW Group.
Producţia la principala uzină din München a început în 1922. În prezent, aproximativ 9.000 de oameni, proveniţi din peste 50 de ţări, sunt angajaţi aici. Numai în 2010, aproape 206.000 de maşini au părăsit liniile de asamblare aflate în centrul unei zone rezidenţiale, cu impact minim asupra regiunii şi mediului.

La uzina din München a fost implementată schema "Today for Tomorrow". Obiectivul acesteia - în special din punct de vedere demografic - este crearea locurilor de muncă într-o manieră ergonomică, ce ia în considerare cerinţele unei forţe de muncă a cărei medie de vârstă este în creştere.

Uzina din München este parte integrantă a reţelei de producţie pe care BMW Group o deţine la nivel mondial şi este fabrica principală pentru noul BMW Seria 3. Alături de facilităţile principale din atelierul de caroserii, vopsitorie şi liniile de asamblare, uzina din München cuprinde şi un laborator, un atelier de presă, unul pentru producţia motoarelor şi a uneltelor, precum şi pentru fabricarea echipamentelor de interior şi a scaunelor. Astfel, reuneşte cele mai diverse abilităţii şi competenţe ale producţiei automobilelor într-o manieră unică şi exemplară.

În prezent, producţia cuprinde BMW Seria 3, motoarele BMW pe benzină, precum şi propulsoarele superperformante pentru modelele BMW M sau Rolls-Royce. De asemenea, sunt produse uneltele de presare şi componentele de caroserie pentru reţeaua mondială BMW Group. Până în prezent, la uzina BMW din München au fost produse peste 8,5 milioane de automobile.

Sursa: BMW Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

1 comentarii