Dacia Lodgy «Glace» este varianta de competiţie a unei noi maşini de familie, ce va fi produsă în serie şi care va fi prezentată în martie 2012 la salonul auto de la Geneva. Numele său evocă spaţiul interior şi universul de familie. Angajată în cele mai nebuneşti competiţii sportive, marca Dacia face odată în plus dovada spiritului său îndrăzneţ, surprinzând din nou lumea auto. Pentru prima oară în istoria Trofeului Andros, la linia de start a competiţiei se va alinia un vehicul derivat dintr-un model de familie.

Lodgy «Glace» a fost conceput special pentru această cursă atipică, una din cele mai dificile din sportul auto. Regulamentul tehnic al Trofeului Andros este foarte strict. El impune constrângeri asupra tuturor elementelor vehiculului (dimensiunile şasiului, cutie de viteze, anvelope), inclusiv asupra materialelor folosite. Totul este făcut pentru a limita soluţiile tehnologice costisitoare. Trofeul Andros este o competiţie în care prevalează căutarea unor soluţii simple şi ingenioase, ceea ce corespunde perfect cu filozofia mărcii Dacia. În plus, este vorba de o competiţie care pune în valoare în egală măsură fiabilitatea vehiculelor şi eficienţa piloţilor.

Rezultat al cooperării dintre echipele de la Tork Engineering (pentru partea de concepţie, fabricaţie şi montaj) şi de la Sodemo (pentru motor), Lodgy «Glace» beneficiază de toată experienţa Renault Sport Technologies (RST), care a asigurat coordonarea permanentă între partenerii tehnici, reprezentanţii diferitelor meserii implicate (design, inginerie), cei ai mărcii Dacia şi piloţi.

Caracteristici tehnice Dacia  Lodgy «Glace»

Şasiu
Tip: tubular din oţel
Suspensii : triunghiulare duble suprapuse, resort-amortizor Öhlins reglabil

Motor
Tip : VQ 30 de provenienţă Renault Nissan, V6 24 supape
Amplasare : central spate
Cilindree (cm3) : 2 987
Alezaj x cursă (mm) : 93 x 73.3
Putere maximă kW CEE (CP) : 257 (355)
Regim putere maximă (rot/min) : 7 500
Cuplu maxim Nm CEE : 360
Regim cuplu maxim (rot/min) : 5 500

Transmisie
Tip : patru roţi motrice şi directoare
Cutie de viteze: secvenţială SADEV 6 trepte
Diferenţial: faţă şi spate cu alunecare limitată

Frâne
Faţă : discuri din oţel Ø 300 mm
Spate : discuri din oţel Ø 265 mm
Etriere : Beringer cu 4 pistoane

Roţi
Jante : 5.5’’ x 16’’ din magneziu
Anvelope : Continental Ice Racing Contact 3

Dimensiuni/ Mase
Lungime : 4 001 mm
Lăţime : 1 900 mm
Ecartament Faţă/Spate: 1 690 mm
Ampatament: 2 500 mm
Masă : 950 Kg
Capacitate rezervor de carburant : 25 litri

Direcţie
Tip: 4 roţi directoare
Asistenţă hidraulică
Direcţie spate reglabilă

Parteneri&Sponsori
Eurodatacar
Renault Sport Technologies
Sodemo
Tork Engineering

Sursa: Dacia Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii