Bucureşti, 1 noiembrie 2011 – Mazda3 este cel mai popular model din gama constructorului japonez, cu aproape 3 milioane de unităţi vândute global şi cel mai premiat, cu 125 de distincţii, dintre care se remarcă poziţia de lider în topul de fiabilitate JD Power din Germania. Facelift-ul aduce pentru generaţia actuală a compactei Mazda un nivel mai ridicat de confort, o manevrabilitate crescută, dar şi o experienţă mai plăcută la condus. Inginerii s-au concentrat pe rafinarea experienţei la volan prin armonizarea comportamentului automobilului în linie dreaptă, în viraje sau la oprire, concept supranumit Toitsu-kan. Mazda3 facelift este deja disponibilă în România şi modelul poate fi achiziţionat până la sfârşitul anului cu un avantaj client de 3.000 de euro, ce include reducerea de 2.000 de euro din preţul final şi contravaloarea pachetului de lansare – jante de aliaj şi proiectoare de ceaţă . În plus, modelul beneficiază de 5 ani garanţie în limita a 150.000 de km. Prima noutate la exteriorul Mazda3 facelift este reprezentată de grila frontală în cinci puncte, redesenată pentru un plus de dinamism. Colţurile acesteia încorporează noi faruri de ceaţă rotunde şi o grilă frontală ce iese în evidenţă mai mult decât la versiunea anterioară. Toate aceste schimbări oferă un aspect mai agresiv şi mai atrăgător, îmbunătăţind totodată şi performanţele aerodinamice, la care contribuie şi materialele mai rigide folosite la proiectarea caroseriei. Modificările aduse, alături de creşterea cu 10% a suprafeţei plane de sub podeaua autovehiculului au permis reducerea şi mai mult a coeficienţilor de aerodinamică, atât pentru versiunea sedan, cât şi pentru hatchback.

Pentru a creşte nivelul de confort au fost aduse îmbunătăţiri suspensiilor. Acest lucru, combinat cu o caroserie mai rigidă şi amortizoare optimizate contribuie la răspunsul mai prompt oferit de volan şi la o ţinută de drum mai bună la viteze ridicate. Spoilerul posterior pentru versiunea hatchback este mai îngust decât la modelele anterioare iar elementele reflectorizante au fost poziţionate mai aproape de panourile laterale, lucru care face maşina să pară mai lată din spate. Alte noutăţi la exterior includ noile jante de 17 inch şi o nouă culoare denumită Autumun Bronze Mica.

Îmbinarea designului şi funcţionalităţii continuă şi la interiorul Mazda3 facelift. Designerii     au înlocuit culoarea roşie a ecranelor de pe bord cu o nuanţă de alb care face informaţiile mai vizibile. În ceea ce priveşte materialele folosite în habitaclu, pentru toate modelele, schimbătorul de viteze a fost îmbrăcat în piele, iar zonele centrale ale scaunelor beneficiază de un nou design şi de noi nuanţe. Opţional, modelul poate integra în consola centrală un sistem nou de navigaţie bazat pe tehnologia TomTom® şi afişat pe un display generos cu touch screen de 5,8 inch. Tot la capitolul tehnologie plusează şi echipamentele de conectivitate prin Bluetooth®, noul indicator de schimbare a vitezelor şi sistemul audio Bose®, dotări opţionale în funcţie de nivelul de echipare.

Mazda3 facelift poate fi furnizată cu una dintre cele 5 motorizări disponibile. Dintre acestea două motoare sunt diesel, de 1,6l şi 116 CP, respectiv de 2,2l care pot fi oferite în derivate de 150 CP sau 185 CP şi sunt conectate la cutii de viteze manuale cu 6 trepte. Acestea prezintă consumuri reduse, de până la 4,3 l/100 km. Motorizările pe benzină includ un agregat de 1,6l şi 105 CP, unul de 2l DISI echipat cu sistemul i-stop şi cel mai performant, care echipează versiunea MPS, de 2,3l Turbo şi 260 CP. Toate motorizările respectă normele Euro V.

Elementele de siguranţă Mazda3 ce au obţinut scorul maxim la testul de siguranţă Euro NCAP au fost păstrate şi îmbunătiţe pentru Mazda3 facelift. Pachetul standard de siguranţă activă include ABS, EBD, asistenţă la frânare, TCS (sistemul de control al tracţiunii) şi DSC. La acestea se adaugă indicatorul de frânare de urgenţă (ESS) care avertizează conducătorii din spate în cazul în care se frânează brusc, sistemul RVM, destinat monitorizării părţii din spate a autovehiculului, recent premiat la Salonul Auto de la Frankfurt de anul acesta cu premiul Euro-NCAP pentru tehnologie, farurile bi-xenon adaptive şi senzorii de parcare.

Siguranţa pasivă este oferită de cele şase airbag-uri frontale, laterale şi cortină, de tetierele ce protejează gâtul în caz de impact din spate, de pedalele deformabile şi de coloana de direcţie capabilă să absoarbă energia în situaţia unei coliziuni.

Sursa: Mazda Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii