Patru automobile Ampera electrice printre primele 10 clasate în categoria propulsie alternativă.
Echipa franceză Darniche/Lambert câştigă în faţă a 130 de competitor.
Ampera, un succes în testele de anduranţă şi consum de combustibil.

Rüsselsheim/Monte Carlo. După dobândirea titlului “Car of the Year 2012”, Opel Ampera a câştigat şi a 13-a ediţie a Raliului Internaţional Monte Carlo pentru automobile electrice şi propulsie alternativă, la care a participat pentru prima oară. Patru Ampera s-au clasat între primele 10 vehicule. Duoul francez Bernard Darniche şi Joseph Lambert au reuşit să bată orice concurenţă. Duminică, ultima zi de concurs, vehiculul electric revoluţionar a ajuns la linia de sosire în capitala provinciei Coasta de Azur. Au participat în jur de 130 de competitori de la 30 de producători, printre care şapte Ampera, inclusiv o echipă privată. Ceilalţi competitori au fost Renault Fluence Z.E., o maşină sport Tesla Roadster, un Mitsubishi I-MiEV şi un Peugeot Ion. Dincolo de victoria la general, echipele Ampera cu Charlotte Berton şi Olivier Sussot s-au clasat pe locul 3, Jean-Claude Andruet şi Patrick Lienne au venit pe 7, iar Hanns Werner Wirth şi Daniel Riesen au ajuns pe locul 8, completând fantasticul rezultat.

“Succesul Ampera în acest concurs de versatilitate în condiţii de maximă provocareîi demonstrează echilibrul dintre anduranţă şi eficienţă a consumului de combustibil. Acest lucru subliniază rolul de lider pe care îl avem în domeniul propulsiei altenative,” spune Directorul pentru E-mobilitate al Opel, Enno Fuchs. Competiţia “Rallye Monte-Carlo Des Énergies Nouvelles” a avut loc pentru a 13-a oară şi s-a impus drept cel mai vechi eveniment motorsport pentru vehicule cu propulsie alternativă. Automobil Club Monte Carlo organizează competiţia din 1995.

Test de anduranţă pentru propulsie alternativă
Raliul a debutat în trei oraşe, Annecy-le-Vieux, Clermont Ferrand şi Lugano, pe o distanţă de 550 kilometri prin Digne-les-Bains, capitala districtului Alpes-de-Haute-Provence, spre Monaco. A doua zi, echipele au trebuit să concureze pe o distanţă de 272 de kilometri, ce i-a dus prin Monaco şi ruta originală a Raliului Monte Carlo Rally. În aceste două zile, echipele au fost supuse la adevărate teste de regularitate şi au trebuit să-şi demonstreze calităţile de şoferi prin împingerea maşinilor la limită.

Dincolo de testele de regularitate, focusul a fost pus pe consumul de combustibil. Cu ajutorul unei proporţii derivate din greutatea vehiculului, emisiile CO2, densitatea energetică a combustibilului şi consumul acestuia, organizatorii au putut calcula o comparaţie între valori şi să realizeze un clasament general. “Tehnologia sofisticată a Ampera a fost permanent de bază şi ne-a permis acest succes enorm,” a spus copilotul francey Joseph Lambert, ce a celebrat victoria alături de pilotul Bernhard Darniche. Darniche a câştigat deja legendarul Raliu Monte Carlo în 1979 şi a reuşit de mai mult de 10 ori să iasă câştigător din etapa specială de pe faimosul Col de Turini.

Opel Ampera este primul autovehicul electric care se poate deplasa oriunde, oricând. O baterie litiu-ion de 16 kWh alimentează motorul electric de 111 kW/150 cp. În funcție de stilul de conducere și de condițiile de drum, autovehiculul poate parcurge o distanță cuprinsă între 40 și 80 km fără a produce emisii poluante, funcționând numai pe baza energiei furnizate de baterie. Sistemul de propulsie electrică Voltec al modelului Ampera generează un cuplu instant de 370 Nm, ce propulsează autovehiculul de la zero la 100 km/h în aproximativ nouă secunde şi asigură o viteză maximă de 161 km/h.

Sursa: Opel Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii