Patru automobile Ampera electrice printre
primele 10 clasate în categoria propulsie alternativă.
Echipa franceză Darniche/Lambert câştigă în
faţă a 130 de competitor.
Ampera, un succes în testele de anduranţă şi
consum de combustibil.
Rüsselsheim/Monte Carlo. După dobândirea titlului “Car of the Year 2012”,
Opel Ampera a câştigat şi a 13-a ediţie a Raliului Internaţional Monte Carlo
pentru automobile electrice şi propulsie alternativă, la care a participat
pentru prima oară. Patru Ampera s-au clasat între primele 10 vehicule. Duoul
francez Bernard Darniche şi Joseph Lambert au reuşit să bată orice concurenţă.
Duminică, ultima zi de concurs, vehiculul electric revoluţionar a ajuns la
linia de sosire în capitala provinciei Coasta de Azur. Au participat în jur de
130 de competitori de la 30 de producători, printre care şapte Ampera, inclusiv
o echipă privată. Ceilalţi competitori au fost Renault Fluence Z.E., o maşină
sport Tesla Roadster, un Mitsubishi I-MiEV şi un Peugeot Ion. Dincolo de
victoria la general, echipele Ampera cu Charlotte Berton şi Olivier Sussot s-au
clasat pe locul 3, Jean-Claude Andruet şi Patrick Lienne au venit pe 7, iar
Hanns Werner Wirth şi Daniel Riesen au ajuns pe locul 8, completând fantasticul
rezultat.
“Succesul Ampera în acest concurs de versatilitate în
condiţii de maximă provocareîi demonstrează echilibrul dintre anduranţă şi
eficienţă a consumului de combustibil. Acest lucru subliniază rolul de lider pe
care îl avem în domeniul propulsiei altenative,” spune Directorul pentru
E-mobilitate al Opel, Enno Fuchs. Competiţia “Rallye
Monte-Carlo Des Énergies Nouvelles” a avut loc pentru a 13-a
oară şi s-a impus drept cel mai vechi eveniment motorsport pentru vehicule cu
propulsie alternativă. Automobil Club Monte Carlo organizează competiţia din
1995.
Test de anduranţă pentru propulsie
alternativă
Raliul a debutat în trei oraşe, Annecy-le-Vieux, Clermont
Ferrand şi Lugano, pe o distanţă de 550 kilometri prin Digne-les-Bains,
capitala districtului Alpes-de-Haute-Provence, spre Monaco. A doua zi, echipele
au trebuit să concureze pe o distanţă de 272 de kilometri, ce i-a dus prin
Monaco şi ruta originală a Raliului Monte Carlo Rally. În aceste două zile,
echipele au fost supuse la adevărate teste de regularitate şi au trebuit să-şi
demonstreze calităţile de şoferi prin împingerea maşinilor la limită.
Dincolo de testele de regularitate, focusul a fost pus pe
consumul de combustibil. Cu ajutorul unei proporţii derivate din greutatea
vehiculului, emisiile CO2, densitatea energetică a combustibilului şi consumul
acestuia, organizatorii au putut calcula o comparaţie între valori şi să
realizeze un clasament general. “Tehnologia sofisticată a Ampera a fost
permanent de bază şi ne-a permis acest succes enorm,” a spus copilotul francey
Joseph Lambert, ce a celebrat victoria alături de pilotul Bernhard Darniche. Darniche
a câştigat deja legendarul Raliu Monte Carlo în 1979 şi a reuşit de mai mult de
10 ori să iasă câştigător din etapa specială de pe faimosul Col de Turini.
Opel Ampera este primul autovehicul electric care se
poate deplasa oriunde, oricând. O baterie litiu-ion de 16 kWh alimentează
motorul electric de 111 kW/150 cp. În funcție de stilul de conducere și de condițiile de
drum, autovehiculul poate parcurge o distanță cuprinsă între 40 și 80 km fără
a produce emisii poluante, funcționând numai pe baza energiei furnizate de baterie.
Sistemul de propulsie electrică Voltec al modelului Ampera generează un cuplu
instant de 370 Nm, ce propulsează autovehiculul de la zero la 100 km/h în
aproximativ nouă secunde şi asigură o viteză maximă de 161 km/h.
Sursa: Opel Romania
0 comentarii