stiri auto
Cu ocazia celei de-a 30-a ediţii a Jocurilor Olimpice care urmează să aibă loc la Londra în perioada 27 iulie - 12 august 2012, Michelin va prezenta cea mai recentă inovaţie a sa - anvelopa „comunicantă”. Prin combinarea sistemului de monitorizare a presiunii din anvelope  (TPMS) cu cipurile de identificare prin radiofrecvenţă (RFID), Michelin permite operatorilor transportului urban londonez să sporească siguranţa anvelopelor care echipează autobuzele, optimizând în acest fel mobilitatea vehiculelor şi a pasagerilor.

Atunci când sunt folosiţi împreună cu cipurile RFID integrate în anvelopele MICHELIN  X  InCityTM , senzorii TPMS nu numai că permit colectarea mult mai rapidă a datelor privind presiunea şi temperatura din anvelope, dar asigură totodată o trasabilitate precisă care eficientizează şi garantează monitorizarea anvelopelor montate pe vehicule.

Această inovaţie deschide drumul către noi metode de gestionare a flotelor, indiferent dacă este vorba de flote de autobuze sau de camioane, graţie soluţiilor care vor deveni disponibile în viitorul apropiat.

stiri auto
Pentru o mobilitate mai sigură şi mai eficientă
Prin integrarea unui cip RFID în anvelopele sale, Grupul Michelin a creat o legătură electronică între anvelopă şi un sistem de procesare a datelor.

Cipul RFID nu are nevoie de baterie deoarece este alimentat prin intermediul undelor electromagnetice emise în timpul colectării datelor. Memoria cipurilor RFID utilizate de Michelin este împărţită în patru secţiuni. Durata de viaţă a acestor cipuri este mult mai mare decât durata de viaţă a anvelopelor. În plus, nu există riscul să se şteargă, aşa cum se întâmplă cu codurile de bare, sau să se dezlipească, aşa cum se întâmplă cu etichetele. Pe de altă parte, clienţii îşi pot introduce propriile date, acestea putând fi actualizate pe toată durata de viaţă a anvelopei. Datele conţinute de cipuri sunt transmise prin intermediul unui sistem wireless care foloseşte unde radio.

Conform studiilor întreprinse, pentru verificarea presiunii şi a stării anvelopelor de autobuz sau camion sunt necesare, în medie, 15 minute. Din acest motiv, gestionarii flotelor trebuie să implementeze sisteme complexe şi costisitoare de mentenanţă care să permită verificarea anvelopelor de la sute de vehicule, în special în cazul roţilor cu montaj dublu, care complică şi mai mult procesul de verificare.

Inovaţia Michelin constă în crearea unui sistem ecologic complex care combină cipurile RFID cu TPMS1. Atunci când vehiculul este echipat cu anvelope „comunicante” MICHELIN, operatorul poate trece pe lângă vehicul şi, cu ajutorul unui cititor electronic, poate colecta date extrem de precise într-un timp foarte scurt, graţie TMPS. În acelaşi timp, cititorul primeşte de la cipul RFID numărul de identificare al fiecărei anvelope. În acest mod, operatorii nu numai că pot efectua controale mult mai frecvente şi mai eficiente, dar pot să şi asigure trasabilitatea precisă a istoricului anvelopei, graţie cipului RFID.

Această inovaţie optimizează trasabilitatea deoarece verificarea numărului de identificare al fiecărei anvelope poate fi problematică, în special atunci când acest număr este inscripţionat în interior, pe flanc, aşa cum se întâmplă în majoritatea situaţiilor. Chiar dacă numărul este inscripţionat în exterior, pe flanc, acesta poate fi la fel de greu de citit deoarece, în timp, numărul se poate şterge.

Pentru a proiecta senzorul TPMS, Michelin a apelat la întreaga sa experienţă în ceea ce priveşte montarea şi demontarea anvelopelor, precum şi la cunoştinţele sale în domeniul întreţinerii anvelopelor, astfel încât să se asigure că dispozitivul este cât se poate de rezistent.

Capacitatea de inovaţie specifică Grupului Michelin a permis companiilor de transport să îşi optimizeze performanţele în două domenii aparent ireconciliabile: optimizarea timpului necesar pentru întreţinerea vehiculelor şi sporirea semnificativă a siguranţei.

stiri auto
6 miliarde de kilometri şi aproximativ 20 de seturi de patente
Deşi primele aplicaţii la scară industrială ale RFID datează de la mijlocul secolului al XX-lea, acum, pentru prima dată, această tehnologie este folosită în cadrul unui proces complex de transmitere a datelor de la anvelope.

Dezvoltarea acestei tehnologii are la bază 7 ani de cercetare Michelin, 20 de seturi de patente înregistrate şi aproximativ 50.000 anvelope care au parcurs un total de 6 miliarde km în testele efectuate în întreaga lume. Michelin are permanent în vedere garantarea fiabilităţii acestei tehnologii, concepută pentru a transmite date corecte pe termen lung, şi fabricarea unor anvelope care să corespundă standardelor de performanţă ale Grupului.

Această inovaţie reprezintă un rezultat al efortului constant pe care Grupul Michelin îl depune pentru conceperea echipamentelor electronice pentru anvelope. Performanţele sistemelor electronice de monitorizare a presiunii anvelopelor, a permis Michelin să lanseze pe piaţă MICHELIN® X® OneTM, o anvelopă de camion extra-lată care poate înlocui anvelopele cu montare dublă. Până în prezent, în Statele Unite s-au vândut peste un milion de astfel de anvelope.

Cinci beneficii majore care pot optimiza operaţiunile flotelor
Siguranţă sporită. Controlul presiunii şi operaţiunile de mentenanţă sunt mai uşor de realizat. În consecinţă, anvelopele montate pe aceste autobuze garantează o siguranţă sporită. În plus, tehnicienii responsabili cu gestionarea anvelopelor pentru flote au nevoie de mai puţin timp pentru a verifica presiunea, putând astfel să efectueze şi alte activităţi menite să adauge valoare, cum ar fi  verificarea vizuală a uzurii, a adâncimii de profil şi a stării generale a anvelopelor. Trebuie remarcat şi faptul că verificarea presiunii devine o activitate mult mai sigură pentru operatori.

Eficienţă economică crescută şi nivel mai mic al emisiilor de CO2 .  Anvelopele umflate la presiunea corectă ajută la reducerea consumului de carburant şi a emisiilor de CO2.  Michelin estimează că o anvelopă umflată la o presiune mai mică cu 1 bar decât nivelul recomandat creşte consumul de carburant cu până la 0,4 litri/100km, iar studiile2 indică faptul că două treimi din camioanele din Europa şi-ar putea îmbunătăţi performanţele (anvelopele alese, geometrie, presiunea din anvelope), reducând astfel consumul de carburant. Acesta este modul în care soluţiile inovatoare Michelin contribuie la o mobilitate mai eficientă şi mai durabilă.

Longevitate optimă. Umflarea anvelopelor la un nivel de presiune adaptat în funcţie de sarcină şi de condiţiile de utilizare ajută la reducerea uzurii acestora. În acest fel, soluţiile inovatoare ale Grupului vin să sprijine unul dintre avantajele recunoscute ale anvelopelor MICHELIN - cea mai longevivă bandă de rulare existentă pe piaţă.

stiri auto
Mobilitate crescută. Studiile efectuate asupra flotelor arată că 75% dintre incidentele şi problemele apărute din cauza anvelopelor se datorează pierderilor de presiune. Deoarece soluţiile inovatoare Michelin permit efectuarea unor verificări mai frecvente ale presiunii şi temperaturii, verificări realizate cu mai multă uşurinţă, gestionarii flotelor pot detecta mult mai rapid astfel de probleme. În acest fel, ei pot lua în timp util măsurile ce se impun, evitând astfel una dintre cele mai neplăcute probleme - defecţiunile apărute în timp ce vehiculul se află în trafic. Beneficiile Michelin garantează un transport mai sigur al pasagerilor, dar şi o reputaţie mai solidă a companiei de transport şi a municipalităţii. Pe scurt, capacitatea de inovaţie Michelin optimizează mobilitatea.

Securitate îmbunătăţită. În condiţiile speciale ale Jocurilor Olimpice, soluţia inovatoare Michelin permite tehnicienilor să efectueze operaţiunile de întreţinere într-un timp mult mai scurt, fără a sacrifica însă siguranţa. Dimpotrivă, faptul că numărul de identificare al anvelopei este integrat în cipurile RFID asigură o trasabilitate cât se poate de precisă. Pe toată durata Jocurilor Olimpice, inovaţia Michelin va oferi gestionarilor flotelor care transportă oameni şi mărfuri soluţii de ultimă generaţie care să permită monitorizarea anvelopelor pe toată durata lor de exploatare, chiar dacă anvelopa respectivă a fost recanelată sau reşapată.

Sursa: Michelin Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii