Fabrica Opel de la Rüsselsheim a sărbătorit 150 de ani de la înfiinţarea companiei. Aflat în apropiere de Frankfurt, oraşul este locul unde Adam Opel a pus bazele fabricii sale de maşini de cusut în 1862, şi unde şi astăzi organizaţia îşi are sediul central.

Opel-Russelsheim
Compania a celebrat sâmbătă la Rüsselsheim 150 de ani de la înfiinţare.
Marca este prezentă pe piaţa din România de cel puţin 100 de ani.
„Drive Opel 2022”, strategia pe termen lung pentru brand.

Bucureşti. Fabrica Opel de la Rüsselsheim a sărbătorit 150 de ani de la înfiinţarea companiei. Aflat în apropiere de Frankfurt, oraşul este locul unde Adam Opel a pus bazele fabricii sale de maşini de cusut în 1862, şi unde şi astăzi organizaţia îşi are sediul central. Fabrica Adam Opel AG din Rüsselsheim construieşte modelele Insignia (sedan, hatchback şi Sports Tourer) şi Astra hatchback, ambele câştigătoare ale raportului DEKRA privind calitatea. Spaţiul, una dintre cele mai moderne fabrici de automobile din lume, a fost inaugurat în 2002, iar în urmă cu doi ani a sărbătorit producerea modelului cu numărul 16 milioane.

Opel, cel puţin 100 de ani de prezenţă comercială în România
Marca sărbătoreşte în acest an şi în România: îndelungata prezenţă a Opel pe piaţa românească este documentată de o reclamă publicată de un reprezentant al mărcii într-un ghid auto publicat în 1912.

Alfred E. Rieck, Vicepreşedinte Opel/Vauxhall pentru Vânzări, Marketing şi Servicii Post-Vânzare, spune despre această aniversare: "Unul din punctele forte ale Opel este faptul că marca este adânc înrădăcinată în mijlocul societăţii, peste tot în Europa. În urmă cu un secol şi jumătate, Adam Opel punea bazele afacerii sale la Rüsselsheim, în Germania, iar cincizeci de ani mai târziu o reprezentanţă românească făcea publicitate modelelor Opel de la biroul din Bucureşti. A face captivanta tehnologie germană disponibilă publicului larg este un lucru apreciat de clienţii noştri de-a lungul deceniilor, iar noile noastre produse vor continua această tradiţie”.

Cartea în care a fost publicată pagina de reclamă se numeşte „Călăuza tuturor drumurilor din România” şi a fost editată cu ajutorul Ministerului Lucrărilor Publice, întrucât cuprinde indicaţii de traseu între oraşele ţării.

Societatea Anonimă de Comerţ cu sediul în Bucureşti, str. Smârdan nr. 10, publica în această lucrare o reclamă la produsele Opel pe care le comercializa:

„Reprezentanţa Generală pentru România a fabricei OPEL – Rüsselsheim a/M pentru automobile de ori-ce fel.
Cel mai robust şi Cel mai sigur automobil pentru toate scopurile.
Succesele Automobilelor Opel se ţin lanţ ! După Victoria în cursa de rezistenţă a Automobilului Suedez, Gothenburg-Stockholm, 1014 km prin ghiaţă şi zăpadă vine succesul fenomenal în Cursa Internaţională din Alpii Austriaci pe 2400 km. Singurul Team Opel ajunge fără puncte rele la destinaţie.”
Hotărându-vă pentru automobilul Opel veţi face alegerea cea mai nemerită!
Recomandam pentru sezonul de iarnă „Chassiurile Opel” cu Limuzinele demontabile foarte elegante confecţionate la făbrici de caroserii de primul rang.
Atelierul de Reparaţii şi Garajul le avem: în Strada Fabrica de Chibrituri, no. 15.
Serviciu prompt şi foarte culant.”

„Suntem entuziasmaţi de sincronizarea acestor anivesări, dar mai ales de ceea ce reprezintă un secol de prezenţă a mărcii în România”, consideră Cristian Milea, Opel Country Director România. „Anunţul din 1912 surprinde o promisiune pe care marca o respectă – acum, ca şi atunci. La 100 de ani de la acea reclamă, Opel comercializează în România Maşina Anului în Europa, modelul electric cu autonomie extinsă. Revoluţionarul Ampera este un etalon al nivelului tehnologic atins de Opel.”

La momentul publicării, în 1912, Opel sărbătorește cea de-a cincizecea aniversare și mașina cu numărul 10.000 părăsește linia de producție. Bazându-se pe experiența unui incendiu major care avusese loc cu un an înainte, inginerii din Rüsselsheim dezvoltă „Pompa de incendiu motorizată“ pentru brigada de pompieri a fabricii, iar modelul timpuriu al unității de incendiu este comercializat cu succes în orașe. În acelaşi an, este lansată o nouă navă amiral: un autovehicul cu o putere substanțială de 40/100 CP și patru cilindri.

Istoria Opel are numeroase momente de tangenţă cu România, într-un secol de prezenţă neîntreruptă. Unul dintre ele este angajarea lui Aurel Vlaicu la fabrica de la Rüsselsheim, în calitate de inginer. Aviatorul român a lucrat la Opel în 1908, după finalizarea studiilor tehnice de la Budapesta şi Munchen, iar documentul care doveşte acest lucru este fişa sa medicală. În 1908, acest serviciu dedicat angajaţilor fusese deja externalizat de Opel unui furnizor profesionist. Documentul aparţine Muzeului Aviaţiei din Bucureşti şi este expus în spaţiul dedicat lui Vlaicu.

La 75 de ani de la acest moment, legendarul echipaj format din Walter Röhrl şi Joachim Berger sărbătoreşte în Piaţa Scânteii de atunci victoria în Raliul Dunării. În 1973, mii de bucureşteni au întâmpinat echipa de pe Opel Ascona A. Câştigătorul avea să declare pentru revista Autoturism, redactorului Dumitru Lazăr: „Raliul Dunării din acest an a fost, sub aspectul traseului, cea mai grea competiţie la care am luat parte vreodată, mai grea chiar şi decât Raliul Poloniei de anul trecut, în care au luat startul peste 60 de echipaje şi n-au trecut linia de sosire decât… cinci! Să nu credeţi că n-am avut emoţii. Nu mi-a fost frică de adversari, ci de propria-mi maşină, mă temeam să n-o distrug. Pe parcursul raliului am schimbat zece amortizoare”, a declarat Röhrl pentru publicaţia românească.

„Drive Opel 2022”, strategia pe termen lung pentru brand
Boardul de conducere al Opel a prezentat recent strategia „Drive Opel 2022”, ce include intrarea pe noi segmente cu potenţial de creştere. Ofensiva de produs presupune 23 de modele noi şi 13 noi motoare până în 2016. Opel a anunţat deja membri complet noi în portofoliu, precum SUV-ul subcompact Mokka, modelul urban şic ADAM şi viitorul model decapotabil Cascada.

Opel face parte din General Motors de peste 80 de ani. În 1928, Opel avea o cotă de piaţă în Germania de 37,5%, fiind de departe cel mai mare producător auto al ţării. Pentru a se pregăti de o alianţă cu General Motors, compania îşi modifică forma de organizare, devenind companie pe acţiuni listată. GM cumpără 80% din acţiunile Opel în 1929, în timp ce restul de 20% sunt preluate în 1931. Tot în anii '20, producătorul britanic Vauxhall este integrat în grup.

În 1931, fabrica din Rüsselsheim construieşte primul „automobil popular”, un autovehicul accesibil cu un motor de 1,2 litri. Din acel an până în 1935, Opel construieşte 100.000 de unităţi – un volum nemaiatins până atunci de niciun alt model în Germania. Un an mai târziu, Opel devine primul producător de autovehicule care înfiinţează o şcoală de instruire în domeniul relaţiilor cu clienţii. La apariţia primului model Kadett, în 1936, compania este cel mai mare producător şi exportator de automobile din Europa, cu o producţie anuală de 120.293 de unităţi.

În prezent, Adam Opel AG are sediul central în Rüsselsheim şi deţine unsprezece fabrici şi patru centre de dezvoltare şi testare în şapte ţări europene. Compania are aproximativ 40.000 de angajaţi, peste 22.000 dintre aceştia în Germania (decembrie 2011). Opel şi marca britanică înrudită Vauxhall sunt prezente în peste 40 de ţări. În 2011 au fost vândute peste 1,2 milioane de autoturisme şi autovehicule comerciale uşoare, reprezentând o cotă de piaţă de 6,1% în Europa.

Documentarea cu privire la prezenţa Opel în România a fost realizată de Automobilia.ro.

Sursa: Opel Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

2 comentarii

  1. La multi ani, Opel ! Sa ne mai incanti cateva sute de ani cu modelele tale reusite.

    RăspundețiȘtergere
  2. La cat mai multi ani si la cat mai multe modele frumoase Opel!!!

    RăspundețiȘtergere