Dincolo de eticheta, Michelin Total Performance
Titlul concursului: Dincolo de eticheta, Michelin Total Performance

Sponsorul concursului: Michelin Romania

Prezentare:

Ce asteapta consumatorii de la anvelopele lor?

Consumatorii au multiple asteptari de la anvelopele lor: mai multa siguranta la drum, o valoare mai buna pentru pretul platit pentru acestea, cresterea placerii de a conduce si mai mult respect pentru mediul inconjurator. Studiile de piata [1] spun ca, in primul rand, consumatorii doresc de la anvelopele lor siguranta (61,5%), apoi longevitate (57%) si economie de combustibil (47%).

Nevoile consumatorilor merg dincolo eticheta. De exemplu, atunci cand vine vorba de siguranta, noua eticheta ia in considerare numai franarea pe carosabil umed. Dar 70% din accidente au loc pe suprafete uscate iar aderenta pe suprafeţe umede, in viraje, este de asemenea foarte importanta. Dincolo de clasificarile si performantele luate in considerare de etichetarea anvelopelor, Michelin se concentreaza pe oferirea mai multor performante intr-o singura anvelopa, datorita celor mai inalte tehnologii Michelin. Aceasta este ceea ce Michelin numeste MICHELIN Total Performance.

Stiati ca?
  • 60% din accidente au loc in orase, la viteze reduse.
  • 75% din accidente au loc pe drum drept (20% pe carosabil umed).
  • 25% din accidente au loc in viraje (50% pe carosabil umed).
  • 99% din accidentele pe carosabil umed, au loc pe portiuni acoperite cu putina apa.
Siguranta este intotdeauna focusul MICHELIN si ne implicam in aria sigurantei rutiere prin colaborarea cu cele mai mari organizatii de siguranta rutiera din lume. De fapt, un studiu recent in accidentologie arata importanta performantei anvelopei pentru siguranta consumatorilor.

Dincolo de eticheta, Michelin Total PerformanceStrategia Michelin se concentreaza pe proiectarea si fabricarea unor anvelope care sa combine siguranta in toate conditiile de rulare (pe carosabil umed si uscat, in linie dreapta, dar si in viraje), eficienta energetica optima si randamentul kilometric sporit, care influenteaza in mod direct costul total al exploatarii unui vehicul, o preocupare majora pentru consumatori, chiar daca nu apare inclus in noua reglementare. Longevitatea anvelopelor existente pe piata difera foarte mult. Exista anvelope cu o durata de exploatare dubla fata de alte anvelope sau anvelope care pot fi rulate cu un an in plus fata de celelalte.

Etichetarea anvelopelor:

Noua etchetare a anvelopelorDupa cum bine stiti, incepand cu 1 noiembrie 2012, toate anvelopele comercializate in UE trebuie sa aiba lipita o eticheta care sa contina informaţii privind trei criterii de performanta. Doua dintre acestea vizeaza mediul (eficienta energetica si zgomotul la rulare) si cel de-al treilea vizeaza siguranta. Noua reglementare europeana impune ca toate anvelopele comercializate sa aiba lipita o eticheta care sa indice rezistenta la rulare, nivelul zgomotului la exterior si distanta de franare pe carosabil umed.

Obiectivele aceste reglementari, sunt:
  • Imbunatatirea eficientei energetice a transportului rutier si reducerea emisiilor de CO2 asociate;
  • Imbunatatirea sigurantei rutiere;
  • Reducerea zgomotului asociat transportului rutier.
Aceste obiective vor fi atinse prin sprijinirea consumatorilor sa faca o alegere informata atunci cand isi achizitioneaza anvelopele. 

Această initiativa sustinuta de Michelin pune la dispozitia consumatorilor informatiile necesare pentru o mai buna intelegere a sigurantei si a impactului pe care anvelopele il au asupra mediului inconjurator, oferind in final beneficii intregii comunitati. Noua reglementare este cu atat mai importanta cu cat impune afisarea datelor privind eficienta energetica a anvelopelor.

Eticheta arata ca si etichetele lipite pe aparatura electrocasnica.Pe aceasta eticheta este afisata clasa de performanta a anvelopei, pe baza a trei criterii:
  • Rezistenta la rulare, prin care se indica impactul asupra consumului de carburant si, implicit, al nivelului emisiilor - clase de la A la G. 

  • Franarea pe carosabil umed, masurata prin distanta de franare pe suprafete umede - clase de la A la F.

  • Nivelul de zgomot la exterior - masurat in decibeli (dB) – cu trei clase. 

Incepand cu 1 noiembrie 2012, noua eticheta trebuie lipita pe toate anvelopele pentru turisme, vehicule utilitare, camioane, autobuze si autocare fabricate dupa 1 iulie 2012 si trebuie sa fie inclusa in forma standardizata si in documentatia si materialele tehnice promotionale online ale constructorului de anvelope.

Aceste informatii trebuie să fie incluse sau atasate la factura emisa, permitand astfel utilizatorilor finali sa inteleaga mai bine anvelopele si sa le compare pe baza celor trei criterii de performanta.

MICHELIN Total Performance, viziunea strategica a Grupului Michelin

Dincolo de eticheta, Michelin Total Performance
Atunci cand se afla la volan, conducatorul auto trebuie sa se asigure ca nimic nu este lasat la voia intamplarii si ca totul functioneaza perfect. Anvelopele au nu mai putin de 3 roluri extrem de importante: sustin greutatea vehiculului, transfera cuplul de franare si cuplul motor la sol si ajuta la directionarea vehiculului. Misiunile cele mai importante ale anvelopelor sunt aderenta si manevrabilitatea. Din acest punct de vedere, obiectivul Michelin este acela de a oferi cele mai bune performante. Michelin are permanent in vedere garantarea sigurantei conducatorilor auto, a pasagerilor, pietonilor si a celorlalti participanti la trafic.

Mai mult decat atat, anvelopele MICHELIN dispun de cea mai longeviva banda de rulare si imbunatatesc eficienţa energetica a vehiculelor.

Michelin imbunatateste permanent toti parametrii de performanta ai anvelopelor. Desi ar fi mai uror si mai puţin costisitor sa se concentreze asupra unui singur element de performanta, Michelin a ales sa valorifice toate tehnologiile sale avansate pentru a raspunde acestei provocari si pentru a depasi dificultatile pe care le presupune imbunatatirea simultana a tuturor parametrilor importanti pentru utilizatori.

Caracteristica tuturor anvelopelor MICHELIN, „MICHELIN Total Performance”, reprezinta un rezultat firesc al strategiei Grupului si reflecta intregul proces de cercetare si dezvoltare. In conditiile in care, in mai putin de doi ani, Michelin isi reinnoieste in proportie de 80% gamele de anvelope pentru turisme si camioane, acest angajament reprezinta o garantie a calitatii pentru clientii sai.

„Michelin vinde performanta, nu doar anvelope”

Aceasta afirmatie exprima angajamentul Michelin privind dezvoltarea si fabricarea unor anvelope care ofera simultan performante remarcabile, in mai multe domenii. Aceste performante ofera anvelopelor unicitate, o identitate proprie si calitati de exceptie. Si, in acelasi timp, consolideaza reputatia marcii Michelin.

Angajamentul de a „vinde performanta, nu doar anvelope”, explica misiunea Grupului si capata un inteles mai profund daca ne gandim ca anvelopele constituie singurul punct de contact al vehiculului cu solul.

Cercetarea si dezvoltarea, inscrise in codul genetic al Grupului Michelin

Cercetarea si dezvoltarea reprezinta cele doua motoare de crestere Michelin.

Inovaţia reprezinta cuvantul cheie dupa care se ghideaza cei 6.000 de cercetatori, ingineri si chimisti Michelin din Europa, cele doua Americi si Asia, concentrati asupra designului si materialelor necesare dezvoltarii si fabricarii anvelopelor viitorului. De la bun inceput, viziunea strategica Michelin s-a concentrat asupra inovatiei si a dezvoltarii unor noi tehnologii care sa se constituie ca raspuns la asteptarile clientilor.

Aceste activitati acopera o sfera foarte larga, de la intelegerea fenomenelor fizice si chimice fundamentale, la crearea si testarea de prototipuri si la asigurarea fezabilitatii productiei de serie. Mai mult decat atat, datorita centrelor de cercetare aflate pe trei continente, echipele pot afla mai multe despre specificul utilizarii locale. Acest sistem promoveaza totodata parteneriatul si colaborarea cu laboratoare de cercetare renumite.

Cercetarea si dezvoltarea, in cifre

MICHELIN Total Performance, un cadru al cercetarii si dezvoltarii

Design si abilitati de simulare remarcabile

592 - Suma, exprimata in milioane de euro, alocata anual de Michelin bugetului de cercetare si dezvoltare.

1 - Exista un singur centru tehnologic Michelin, cu acoperire globală in sfera sa, cu trei centre de lucru pe trei continente: America de Nord, Asia si Europa.

6.000- Numarul persoanelor implicate in procesul de cercetare si dezvoltare.

350 - Numarul diferitelor profesii implicate in procesul de cercetare si dezvoltare.

Printre acestea se numara: cercetatori, ingineri, dezvoltatori, tribologi (studiaza mecanismele de frecare, lubrifiere si uzare a suprafetelor in miscare, aflate in contact), experti in mecanica fluidelor, acusticieni, biologi, agronomi, metalurgisti, laboranţi si tehnicieni.

400 - Numarul instrumentelor de simulare utilizate de Michelin.

Capacitati extinse de testare

4 - Michelin realizeaza patru tipuri de teste care vizeaza performantele anvelopelor:
  • Teste de laborator, pentru materiale si produse semi-finite.
  • Teste pe diferite aparate.
  • Teste obiective si subiective pe carosabil si pe circuit.
  • Teste realizate in conditiile de utilizare ale clientilor.
Capacitati extinse de testare

700 - Numarul metodelor certificate de masurare si testare folosite de Michelin, de la analize nanometrice la teste pe anvelope gigant, cu o inaltime mai mare de patru metri si cu o greutate de peste cinci tone.

80 - Intervalul de temperatura, in grade Celsius, pentru testele efectuate pe aparatele Michelin, care pot realiza analize la o temperatura a mediului ambiant cuprinsa intre -30°C si +50°C si la viteze de pana la 450 km/ora.

1 - La Michelin 1,8 miliarde kilometri sunt parcursi anual in cadrul testelor de anduranta si al testelor efectuate pentru verificarea longevitatii benzii de rulare, echivalentul inconjurului globului la fiecare 12 minute.

1,5 - Numarul masuratorilor, exprimat in milioane, realizate anual in laboratoarele Michelin asupra materialelor si a produselor semi-finite (compusi din cauciuc si materiale metalice/textile).

75.000 - Numarul testelor realizate anual impreuna cu clientii, pentru un numar total de 96 milioane kilometri pentru anvelopele pentru turisme, 18 milioane kilometri pentru anvelopele pentru vehicule utilitare si 360 milioane kilometri pentru anvelopele pentru camion.

Mecanismul concursului.

Cu ocazia lansarii noilor etichete pentru anvelope, invit toti bloggerii si nu numai, sa scrie un articol de minimum 300 de cuvinte, in care sa isi exprime parerea despre importanta anvelopei potrivite, despre noua reglementare europeana, despre efectele pe care le genereaza aceasta asupra comunitatii din care fac parte, mai ales din punctul de vedere al sigurantei rutiere, cat si din cel al impactului pe care anvelopele le au asupra mediului inconjurator, precum si despre anvelopele Michelin, care ofera simultan performante remarcabile, in mai multe domenii, pe principiul Michelin merge dincolo de eticheta si, prin produsele sale superioare, vinde performanta si siguranta.

Surse de informare recomandate:


Cerinte tehnice:

Ceas de mana MichelinIncludeti minimum un link catre www.michelin.ro, pe oricare din cuvintele cheie: “anvelope”, “anvelope Michelin”, “Michelin” sau “Michelin.ro”, un link catre pagina de Facebook Michelin Romania si minimum un link catre www.autovital.ro pe oricare din cuvintele cheie: “blog auto”, “stiri auto”, “informatii auto” sau “documentatii auto”.

Suplimentar, distribuiti articolele scrise pe Facebook si Twitter (#anvelopapotrivita).

Criterii de jurizare: calitatea redactarii si exprimarii, originalitate, indeplinirea cerintelor tehnice, vizibilitatea online (vizitatori articol, distribuire in Social Media).

Juriu: Michelin Romania + nr. comentarii articol + like-uri & comentarii FB + retweets.

Desfasurarea concursului:
15 Noiembrie -15 Decembrie 2012, ora 23:59
Ceas de mana Michelin 
Premiile concursului.

Autorii celor mai bune 3 articole, care vor fi decise de catre juriul Michelin, in maximum 10 zile de la data terminarii concursului, vor castiga 3 ceasuri de mana Michelin (a se vedea poza din cadrul articolului). Premiile vor fi expediate in termen de maximum 30 de zile de la anuntarea castigatorilor.

Atentie! Pentru a intra in concurs, articolele trebuie sa indeplineasca conditiile de mai sus si sa fie inscrise in formularul de mai jos! J

Note de final:
  • Concursul se incheie pe 15 decembrie 2012, cu conditia sa fie inscrise cel putin 10 articole pana la aceasta data!
  • Aveti posibilitatea sa scrieti mai multe articole pe aceasta tema, chiar daca un singur articol, care respecta brief-ul, va asigura participarea la concurs;
  • Pentru cei care nu au inca un blog, ii pot ajuta personal sa isi creeze unul, iar in ultima instanta, daca nu doresc sa isi creeze un blog, pot sa le public personal articolele pe www.promovariweb.org, cu mentiunea autorului binenteles.
Acestea fiind spuse, va doresc spor la scris, iar pentru orice intrebare legata de acest concurs, nu ezitati va rog sa lasati un comentariu!

Articole inscrise pana acum in campanie:
UPDATE 1: Concursul "Dincolo de eticheta, Michelin Total Performance" s-a incheiat, va multumesc din suflet tuturor pentru participare! Asteptam acum jurizarea Michelin Romania!

UPDATE 2: Michelin Romania a mers si de data aceasta ceas si ne-a anuntat in timp util castigatorii concursului "Dincolo de eticheta, Michelin Total Performance". Dar inainte de a mentiona articolele castigatoare, Michelin Romania si AUTOvital doresc sa va multumeasca tuturor pentru participare si sa va felicite pentru articolele frumoase scrise! Asa cum remarcau insusi distinsii reprezentanti Michelin din Romania, a fost o campanie reusita!

Dar sa nu lungesc vorba si sa va spun ca cele 3 ceasuri de mana Michelin vor merge catre:

Andreea Mihaela Lazar
Giulia Marin
Mixy.ro (inca astept datele personale) 

Si o ultima rugaminte catre castigatori: dupa ce o sa intrati in posesia premiilor, va rog sa lasati mai jos un comentariu de confirmare a primirii acestora!

Va multumesc inca o data tuturor si va doresc sa aveti Sarbatori cat mai Fericite alaturi de cei dragi!

Cu stima,
Constantin


[1]VUFO Study (Verkehrunfallforschung) & university of Desden
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu stiri auto, informatii auto, documentatii auto si multe altele, toate din nemarginitul univers auto! Haideti sa il descoperim impreuna!

20 comentarii

  1. Si daca nu se strang cele 10 articole pana pe 15 decembrie, se prelungeste concursul?

    RăspundețiȘtergere
  2. Andreea, este foarte buna intrebarea ta!
    Am facut si voi face in continuare tot ce imi va sta in putiinta sa se adune 10 articole pana la sfarsitul zilei de maine!
    Sa nu uitam ca mai am nevoie doar de 4 inscrieri pentru a putea termina cu bine acest concurs si ca am primit pe e-mail destul de multe intentii de participare, care inca nu s-au materializat, dar care se pot materializa foarte bine in urmatoarele ore!
    In cazul nefericit in care nu se strang maine seara 10 articole, voi mai prelungi perioada de inscriere cu 2-3 zile, dar sper ca nu va fi nevoie!
    PS: Sa stiti (si ma adresez tuturor cititorilor) ca nu este o misiune foarte usoara sa organizezi un astfel de concurs, dar fac tot ce pot pentru a incheia cu bine ce am inceput! Concursul are multe vizualizari pe blog si pe retelele de socializare, dar nu aduce, din pacate, numarul de articole pe care l-as dori! :(
    O seara buna! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ok. Merci de raspuns!
      Am intrebat pentru ca am mai participat la alte concursuri in care exista aceasta conditie de inscriere a unui numar minim de articole si pentru ca nu s-au inscris articole suficiente, premiile nu s-au mai dat, concursul s-a anulat... Sau am participat prin mai la un concurs care s-a prelungit din cauza ca nu au fost articole si nici pana in ziua de azi nu s-a mai terminat acel concurs, apare in continuare pe acel site, dar nici nu se promoveaza in vreun fel (ca din mai pana acum a uitat lumea de el, nu se mai stie de el).
      Ai incercat sa faci cunoscut concursul pe site-uri de concursuri, pe retelele de socializare?

      Ștergere
    2. Iti dai seama ca l-am promovat si pe retele, site-uri etc., in masura timpului disponibil binenteles, pentru ca mai am si serviciu! :)
      Daca doresti sa participi, te rog sa o faci, pentru ca voi lupta pana la capat si voi aduna cele 10 articole!
      Sunt o persoana serioasa, nu las eu lucrurile neterminate!
      Te astept sa scrii maine, 300 de cuvinte nu sunt multe! ;)
      O seara buna!

      Ștergere
    3. Incerc sa scriu azi articolul... desi am mai scris saptamana trecuta unul tot pe tema anvelopelor Michelin.
      O zi frumoasa sa ai!

      Ștergere
    4. Gata, m-am inscris si eu! :)

      Ștergere
    5. Iti multumesc frumos, Andreea! :)

      Ștergere
  3. Dragi bloggeri!
    Se pare ca avem pana acum 7 articole pentru concurs! :)
    Va astept si pe voi sa va inscrieti, pentru ca 3 ceasuri de mana deosebite Michelin sa fie ale voastre!
    Multa bafta!

    RăspundețiȘtergere
  4. Dragi bloggeri!
    Se pare ca avem 8 articole pentru concurs! :)
    Va astept si pe voi sa va inscrieti, pentru ca cele 3 ceasuri de mana deosebite, puse la bataie de Michelin Romania, sa fie ale voastre! :)
    Multa bafta!

    RăspundețiȘtergere
  5. Am scris si eu un articol, l-am inscris si in formular, sper sa si apara. http://nolimitevolution.blogspot.ro/2012/12/michelin-pentru-performanta.html
    + promovare pe google+, facebook si twitter.
    Doar ce am aflat si eu de campanie.
    Mult noroc tuturor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc frumos, Adrian! :) Articolul tau a fost inscris in concurs si promovat si pe conturile mele de pe retelele de socializare!
      O seara buna!

      Ștergere
    2. Iti multumesc frumos, Adrian! :) Articolul tau a fost inscris in concurs si promovat si pe conturile mele de pe retelele de socializare!
      O seara buna!

      Ștergere
    3. Sunt chiar numarul 13 ... poate sfidez logica si am noroc ;))

      Ștergere
  6. :) Esti simpatic! O stim bine cu totii ca 13 nu este un numar cu ghinion! Niciodata nu am crezut in superstitii! Pai cate meciuri au jucat de exemplu Balack si Chivu in tricoul cu numarul 13 si ce meciuri reusite au facut ... Daca mitul cifrei 13 ar fi fost adevarat, Balack si Chivu ar fi trebuit sa marcheze numai in proprie poarta si sa primeasca numai cartonase rosii! :)
    Multa bafta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Era o gluma oricum. Nu sunt superstitios. Dimpotriva, daca ar fi sa ma gandesc 13 imi poarta noroc tinand cont ca au fost ceva evenimente importante in viata mea plasate pe data de 13 si mereu mi-a mers bine ...
      Dar mai sunt si hipsterii sau superstitiosii care cred in numarul 13 sau in sfarsitul lumii... de sfarsitul lumii vreau un ceas de la michelin ca sa numar secundele pana cand plang hipsterii ca s-a terminat coala la mayasi si nu au terminat calendaru :))

      Ștergere
  7. ...În sfârșit, am postat articolul...pe ultimul metru, la orele 23:54! Sunt în timp, da, Constantine?!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cum sa nu, Cristina! Este OK, l-am inscris! :) Iti multumesc frumos! O noapte linistita!

      Ștergere
  8. Buna seara!
    Se pare ca primul ceas de mana Michelin a sosit deja la Giulia Marin, care a confirmat primirea ceasului printr-un articol foarte frumos, care, de ce sa nu recunosc, m-a impresionat mult: http://www.giulieta.info/2012/12/michelin-romania-si-autovitalro-dincolo.html
    Astept si confirmarile de primire ale ceasurilor de mana Michelin de catre Andreea si Mixy.ro, prin comentarii la acest articol!
    Va doresc o seara buna si sarbatori fericite in continuare alaturi de cei dragi!

    RăspundețiȘtergere
  9. Am primit si eu ceasul. Aseara am ridicat coletul de la posta. Este foarte frumos si elegant. Imi place!
    Multumesc inc-o data!

    Sarbatori fericite! La multi ani!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna, Andreea!
      Ma bucur ca ai primit premiul! V-am spus de la inceputul concursului ca Michelin Romania este o firma care isi respecta angajamentele!
      Iti doresc un sfarsit de an cat mai frumos si un an nou cu multa sanatate si cat mai multe realizari!

      Ștergere