DAKAR 2013
MICHELIN a triumfat pe toate fronturile în cadrul raliului DAKAR 2013, marcând astfel revenirea sa oficială în categoria „auto”, după victoria înregistrată la ultima sa participare, cea din 2001. Dominaţia din acest an a participanţilor care au concurat cu anvelope MICHELIN demonstrează că produsele constructorului francez pot face faţă cu succes unor condiţii meteo extrem de dificile, care necesită anvelope fiabile, puternice, dar şi polivalente. Anvelopele MICHELIN LATITUDE C la categoria auto, anvelopele MICHELIN DESERT Race cu mousse Bib la categoria moto şi anvelopele MICHELIN XZL la categoria camioane i-au ajutat pe concurenţi să depăşească dificultăţile unui traseu complicat, parcurs în condiţii meteo potrivnice.

În plus, ediţia 2013 a raliului DAKAR a oferit MICHELIN şansa de a-şi face încă o dată cunoscută poziţia referitoare la siguranţa rutieră şi respectul pentru mediul înconjurător. Educarea cetăţenilor din America de Sud cu privire la cele zece reguli de aur privind şofatul - concepute în colaborare cu FIA -  reprezintă unul dintre aspectele importante ale programului de responsabilitate socială al companiei. Mai mult, toate anvelopele utilizate de concurenţi în cadrul DAKAR 2013 vor fi refolosite: 58 de procente vor fi utilizate pentru producerea de energie, în timp ce cele 42 de procente rămase vor fi utilizate în producţia de asfalt şi alte materiale de acoperire.

Categoria auto – MICHELIN LATITUDE C: Accent pe robusteţe şi polivalenţă
Ca urmare a victoriei înregistrate în categoria auto, Stéphane Peterhansel (X-Raid-run ALL4 Racing MINI) şi-a asigurat cel de-al cincilea succes din cadrul acestui eveniment - şi cel de-al unsprezecelea titlu, ţinând cont de cele şase victorii anterioare obţinute la categoria moto. Astfel, concurentul francez a reuşit să ducă MICHELIN pe cea mai înaltă treaptă a podiumului, marcând astfel revenirea din acest an a companiei în raliul DAKAR. Nu s-au permis niciun fel de modificări la profilul anvelopelor MICHELIN LATITUDE C utilizate de către partenerii companiei franceze. Noua anvelopă s-a dovedit însă suficient de robustă pentru miile de kilometri parcurşi pe diferite tipuri de teren, de la poteci stâncoase până la drumuri acoperite cu nisip foarte fin, ţinând cont şi de constrângerile de natură mecanică impuse de greutatea vehiculelor, de puterea şi de cuplul acestora. În acelaşi timp, anvelopa şi-a dovedit polivalenţa prin capacitatea de a se adapta la condiţiile extreme apărute pe durata evenimentului, fie ca a fost vorba de temperaturi cu valori foarte scăzute şi foarte ridicate în deşert sau de traseul care a inclus atât dune de nisip, cât şi suprafeţe compacte de mare viteză. Acestea sunt calităţile unei anvelope de care au nevoie conducătorii auto din America de Sud, ţinând cont de faptul că doar 20% din reţeaua lor de drumuri este asfaltată. Fără îndoială că Dakar a oferit companiei MICHELIN o experienţă extrem de valoroasă, care contribuie la dezvoltarea unor anvelope mai sigure şi mai rezistente, ideale pentru utilizare în America de Sud şi Asia.

Categoria moto – MICHELIN DESERT Race şi MICHELIN Bib Mousse: prietenii motocicliştilor
DAKAR 2013
Toate etapele raliului Dakar 2013 au fost câştigate de concurenţi cu motociclete echipate cu anvelope MICHELIN, astfel încât devine clar că anvelopele MICHELIN DESERT Race cu mousse Bib au constituit un partener indispensabil pentru victorie. Succesul înregistrat de Cyril Despres cu KTM 450 a constituit o răsplată a atacului său susţinut de pe toată durata cursei. În acelaşi timp, efortul depus de inginerii MICHELIN pentru crearea unei anvelope fiabile şi uşor de manevrat - care să asigure o tracţiune şi o rezistenţă optime - a fost răsplătit prin cele trei poziţii de pe podium câştigate. MICHELIN Bib Mousse – conceput pentru a fi utilizat împreună cu anvelopa off-road - s-a dovedit încă o dată un real beneficiu pentru participanţii la categoria moto. Acest produs inovator înlocuieşte aerul din anvelopă, eliminând astfel riscul de pană şi crescând totodată performanţelor anvelopei.

Categoria camioane – MICHELIN XZL: Forţa de necontestat a carcasei
De două decenii, anvelopa MICHELIN XZL constituie prima opţiune pentru 70% dintre concurenţii DAKAR. Această anvelopă pentru camioane a fost concepută pentru utilizare pe diferite tipuri de teren, de la suprafeţe acoperite cu nisip până la suprafeţe acoperite cu noroi. MICHELIN XZL asigură o tracţiune de excepţie chiar şi în cazul motoarelor cu un cuplu ridicat şi poate suporta sarcini mari. Carcasa este flexibilă şi robustă, permiţând anvelopei să ruleze la presiuni foarte scăzute pe suprafeţe accidentate sau dificile. Compusul folosit la banda de rulare este conceput pentru a rezista la impact şi la pene, iar calităţile MICHELIN XZL 14.00R20 au contribuit în mod semnificativ la ocuparea primelor trei locuri de pe podium de către echipa rusă KAMAZ, un vechi partener al constructorului francez de anvelope în cadrul unora dintre cele mai dificile raliuri transfrontaliere.

Pascal COUASNON, directorul departamentului de competiţii din cadrul MICHELIN, explică motivele care au stat la baza implicării timp de trei ani a companiei în raliul Dakar şi îşi exprimă satisfacţia faţă de rezultatele obţinute la evenimentul din acest an: „Compania MICHELIN este atrasă în primul rând de competiţiile relevante pentru dezvoltarea sa ulterioară. În calitate de partener tehnic al raliului DAKAR, MICHELIN speră să aducă beneficii unui număr cât mai mare de conducători auto, motociclişti şi companii de transport, pe baza experienţei obţinute în cadrul acestui eveniment extrem de dificil. Aş dori să mulţumesc tuturor partenerilor noştri din cele trei categorii la care am participat. Succesul lor reprezintă în egală măsură şi succesul anvelopelor MICHELIN. Piloţii şi şoferii contribuie la dezvoltarea anvelopelor MICHELIN şi se constituie totodată ca ambasadori ai mărcii. Nu în ultimul rând, aş dori să mulţumesc echipei noastre de asistenţă care, prin eforturile depuse, i-a ajutat atât pe concurenţii profesionişti, cât şi pe cei amatori, punând la dispoziţia acestora experienţa obţinută în cadrul participărilor la cel mai exigent raliu transfrontalier”.

DAKAR 2013
Compania MICHELIN este activă în America de Sud din 1913. Mai jos sunt enumerate câteva date ale acestei prezenţe:

• Sediu: Rio de Janeiro, Brazilia
• Număr de angajaţi: peste 6.000
• Investiţie: 1 miliard de euro între 2006 şi 2012
• Mărci comercializate: Michelin, BFGoodrich şi Uniroyal
• Cinci fabrici: trei în Brazilia şi două în Columbia
• Şase birouri vânzări în Argentina, Chile, Peru, Ecuador şi Venezuela
• MICHELIN: numărul unu pe piaţa anvelopelor radiale de camion în Brazilia şi America de Sud
• MICHELIN: numărul unu pe piaţa anvelopelor radiale de geniu civil în Brazilia şi America de Sud
• Anvelope de camion reşapate (Michelin Refill Service)

Sursa: Michelin Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

1 comentarii

  1. Miliarde de euro investitii de la Michelin. Asta-i ceea ce am numi "o groooaza de bani"

    RăspundețiȘtergere