General Motors anunţă lansarea unui cadru flexibil nou pentru aplicaţiile integrate în autovehicule în cadrul Consumer Electronics Show, organizat la Las Vegas. Acesta le va permite şoferilor să adauge aplicaţii şi funcţii ulterior achiziţiei autovehiculului, ceea ce facilitează îmbunătăţirea sistemelor infotainment pentru autovehicule în decursul timpului.

GM
Noua ofertă le permite dezvoltatorilor să creeze aplicaţii integrate în autovehiculele General Motors.
Cadrul flexibil al aplicaţiei va asigura o experienţă de conducere personalizată, ce poate fi actualizată.
GM va găzdui un forum pentru dezvoltatori, menit să promoveze noua categorie de aplicaţii la bordul autovehiculelor.

General Motors anunţă lansarea unui cadru flexibil nou pentru aplicaţiile integrate în autovehicule în cadrul Consumer Electronics Show, organizat la Las Vegas. Acesta le va permite şoferilor să adauge aplicaţii şi funcţii ulterior achiziţiei autovehiculului, ceea ce facilitează îmbunătăţirea sistemelor infotainment pentru autovehicule în decursul timpului.

Cadrul permite utilizarea unor interfeţe de programare a aplicaţiilor pentru autovehicule sau API-uri, dezvoltatorii putând astfel să interacţioneze cu sistemele infotainment de la bordul autovehiculelor GM şi să dezvolte aplicaţii noi pe baza acestora.

GM le va oferi dezvoltatorilor un kit pentru crearea de software sau SDK, prin intermediul unui portal online. Acesta le va permite dezvoltatorilor să lucreze cu GM într-o manieră sigură şi controlată, pentru a proiecta, testa şi livra aplicaţiile auto cele mai relevante, personalizabile şi integrate în mod uniform.

Implementarea acestor aplicaţii este inclusă în noile sisteme infotainment, acestea urmând a fi instalate în premieră pe autovehicule selectate din S.U.A., an model 2014, fapt ce va schimba modul în care sunt oferite aplicaţiile de la bordul autovehiculelor. Cadrul sistemelor include un catalog ce le va permite proprietarilor autovehiculelor să aleagă dintr-un meniu de aplicaţii disponibile, proiectate special pentru a intensifica experienţa la bord.

GM a efectuat o demonstraţie cu aplicaţiile create de patru parteneri potenţiali pentru noul catalog cu aplicaţii: iHeart Radio, TuneIn, Slacker şi The Weather Channel. Se estimează că acest catalog, care nu este încă disponibil pe autovehiculele GM, va deveni mai cuprinzător pe măsură ce GM se pregăteşte să lanseze noul cadru. 

În plus, cadrul le va permite dezvoltatorilor să creeze o nouă categorie de aplicaţii pentru autovehicule.

„Va exista o categorie de aplicaţii unică, dedicată autovehiculelor noastre şi foarte diferită de cele folosite astăzi pe smartphone-uri sau tablete,” a declarat Phil Abram, Director General pentru Infotainment în cadrul GM. „Majoritatea producătorilor de autovehicule iau aplicaţiile pentru telefoane şi le fac să funcţioneze la bordul autovehiculelor. Noi vom oferi mai mult decât atât. GM poate aproba aplicaţii derivate din parametrii de funcţionare ai autovehiculului. De exemplu, clienţii pot descărca aplicaţii care îi ajută să conducă mai sigur sau cu un consum mai redus de carburant, costurile de utilizare putând astfel scădea.”

De îndată ce aceste aplicaţii sunt create şi aprobate de GM pentru utilizarea la bord, viitorii proprietari ai anumitor modele GM vor putea să le descarce direct în autovehicul prin intermediul catalogului de aplicaţii.

„Curând, clienţii GM îşi vor putea personaliza şi actualiza aplicaţiile de la bordul autovehiculelor,” a declarat Abram, „comparativ cu situaţia actuală, când funcţiile sistemului infotainment sunt fixe şi rămân neschimbate pe perioada deţinerii autovehiculului.”

Până în prezent, GM a oferit numai anumitor dezvoltatori acces la API-uri la distanţă ce interacţionează cu autovehiculul prin intermediul sistemului OnStar. Noul SDK va extinde acest cadru, astfel încât dezvoltatorii să poată lucra efectiv cu autovehiculul prin sistemul infotainment. 

„Punem la dispoziţia dezvoltatorilor o cale de a crea pentru un public nou, într-un mediu nou, rezultatul fiind achiziţia de clienţi noi,” a declarat Abram. „GM intenţionează să dezvolte o relaţie cu aceşti dezvoltatori, pentru a explora noi aplicaţii care vor spori calitatea experienţei de conducere. Acest lucru face parte din angajamentul mărcii GM de a aduce tehnologia centrată pe client la bordul autovehiculelor noastre şi de a crea o comunitate unde dezvoltatorii să poată explora împreună posibilităţile oferite de aplicaţiile prezente la bordul autovehiculelor.” 

La nivel internaţional, GM vinde peste 9 milioane de autovehicule anual, ceea ce reprezintă o bază semnificativă de autovehicule compatibile cu aplicaţiile, bază cu care dezvoltatorii pot lucra. După lansarea modelelor selecţionate an model 2014 pentru S.U.A., se doreşte implementarea în timp a noului cadru pentru aplicaţii pe mărcile internaţionale, ceea ce va spori oportunitatea de personalizare la nivel local.

GM utilizează cadrul HTML5 Java Script şi pentru SDK. 
„Am proiectat SDK-ul nostru astfel încât dezvoltatorii trebuie doar să scrie codul software-ului o singură dată pentru toate autovehiculele şi toţi utilizatorii finali,” a declarat Abram. „Dezvoltatorii pot reutiliza instrumentele şi codul din cadrul proiectelor curente, cu condiţia să respecte licenţele respective în vigoare. Politicile noastre referitoare la aplicaţii vor asigura, de asemenea, flexibilitate în legătură cu modul în care dezvoltatorii pot proiecta aspectele comerciale ale aplicaţiilor lor.”

După dezvoltarea aplicaţiilor, dezvoltatorii vor avea oportunitatea de a le introduce pe portalul online dedicat. Dacă aplicaţia este aprobată, GM va pune la dispoziţia dezvoltatorului paşii următori de testare şi publicare a aplicaţiei, pentru ca aceasta să poată fi accesată de client.

Portalul online dedicat dezvoltatorilor include un forum pe care aceştia îi pot adresa întrebări unui tehnician. În plus, portalul va găzdui un blog dedicat dezvoltatorilor, pentru ca aceştia să fie informaţi cu privire la ultimele noutăţi şi informaţii. GM va utiliza opiniile şi feedback-ul transmise de comunitatea dezvoltatorilor pentru a îmbunătăţi permanent cadrul aplicaţiilor.

General Motors Co. (NYSE:GM, TSX: GMM) și partenerii săi produc autovehicule în 30 de țări, compania deținând o poziție de lider pe cele mai mari și mai active piețe auto din lume. Mărcile GM includ Chevrolet și Cadillac, precum și Baojun, Buick, GMC, Holden, Isuzu, Jiefang, Opel, Vauxhall și Wuling. Puteți găsi mai multe informații despre companie și filialele sale, inclusiv OnStar, lider la nivel mondial în domeniul siguranței auto și al serviciilor de securitate și informații la www.gm.com.

Sursa: GM Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

1 comentarii

  1. Cred ca multa lume nu stie ca GM este al doilea producător mondial de autovehicule deși fusese cel mai mare constructor de mașini pentru mai mult de jumătate de secol

    RăspundețiȘtergere