Chevrolet Suburban si Chevrolet Trax
Până în 2018 se prevede o creştere a cotei de piaţă a SUV-urilor de dimensiuni reduse cu aproximativ 50 de procente.
Noul Chevrolet Trax: proiectat pentru exploratorii urbani ai zilelor noastre.
Chevrolet are peste 75 de ani de experienţă în construcţia de SUV-uri.

Este posibil să nu fie vorba doar despre dimensiuni, dar s-a constatat o predilecţie a clienţilor din Europa Centrală şi de Vest pentru autovehicule de dimensiuni mai mici, compacte, după cum indică explozia vânzărilor din segmentul mini SUV-urilor.

Vânzările din cadrul acestui segment au contrazis tendinţa de scădere a industriei auto în Europa, crescând de la 130.214 de autovehicule în 2008, ceea ce reprezintă o cotă de piaţă de 0,7%, la puţin sub 264.000 în 2012, sau o cotă de piaţă de aproape 2%.

Toate semnalele converg către o creştere a cotei de piaţă nemaiîntâlnită în cadrul acestui segment. Se prevede o creştere a vânzărilor cu peste 100% până în anul 2018 şi a cotei de piaţă până la 2,8%.

Prin noul Trax, Chevrolet va introduce pe piaţă un adversar care a fost creat special pentru a satisface cerinţele cumpărătorilor a căror viaţă se desfăşoară cu precădere în oraşele moderne. „Modelul Trax permite mărcii Chevrolet să pătrundă pe segmentul în creştere al SUV-urilor de dimensiuni mici şi oferă flexibilitatea, consumul redus de carburant şi manevrabilitatea pe care şi le doresc aventurierii oraşelor”, a declarat Susan Docherty, Preşedinte şi Director General al Chevrolet Europe.

Modelul Trax va fi disponibil la dealerii Chevrolet din România din luna septembrie a acestui an, cu o gamă de trei sisteme de propulsie: un motor pe benzină de 1,4 l, cu supraalimentare, ce dezvoltă o putere de 140 cp şi generează un cuplu de 200 Nm, un motor pe benzină de 1,6 l cu putere de 115 cp şi cuplu de 155 Nm şi un motor turbo diesel de 1,7 l de 130 cp, cu un cuplu de 300 Nm.

Tracţiunea integrală este disponibilă pentru modelele Trax echipate cu motorul turbo pe benzină de 1,4 l şi cel diesel, de 1,7 l. Lungimea de 4,25 metri şi lăţimea de 1,77 metri îl fac ideal atât pentru mediul urban, cât şi pentru conducerea pe drumurile de ţară.

Dat fiind că primul SUV din toate timpurile a purtat cu mândrie emblema papionului, nu este surprinzător faptul că Chevrolet a demarat un astfel de proiect. Compania este recunoscută pe scară largă drept creatoarea acestui gen de autovehicule, primul model fiind Suburban, lansat în 1935.

„Marca Chevrolet este recunoscută de multe decenii pentru SUV-urile sale abile şi fiabile. Modelul Trax va asigura toate avantajele tradiţionale ale mărcii Chevrolet şi multe altele”, a declarat Docherty.

„Trax este expresia modernă a uneia dintre competenţele de bază ale Chevrolet, anume producerea şi vânzarea unor SUV-uri de excepţie”, a adăugat aceasta.

Chevrolet Captiva este fratele mai mare al modelului Trax şi doar unul dintre SUV-urile produse de Chevrolet. Gama din S.U.A include modelele Avalanche, Colorado, Equinox, Silverado, Suburban, Tahoe şi Traverse.

Modelul Chevrolet Suburban: date cheie şi evoluţie
1935:    Este lansat modelul Suburban Carryall cu două uşi, care a fost produs până în anul 1967. Era propulsat de motorul Stovebolt de la Chevrolet, cu 6 cilindri în linie, care dezvolta o putere de 60 cp (45 kW).
1936:    Au fost introduse frânele hidraulice.
1937:   A fost adoptat un design exterior nou, cu accente Art Deco; puterea motorului a crescut la 79 cp (59 kW). Sunt introduse noile geamuri securizate.
1940:   Sunt introduse farurile capsulate, care asigurau o vizibilitate îmbunătăţită în mod semnificativ.
1947:   Prima modificare semnificativă a designului. Cuplul sporit generat de motor asigură modelului Suburban o capacitate de remorcare excelentă. Sistemul de ventilaţie cu circulaţie directă îmbunătăţeşte confortul din timpul conducerii.
1955:   Este lansată a doua serie; au fost introduse motoarele V8 small-block, transmisia automată Hydra-Matic, sistemul electric de 12 V, pneurile fără cameră de aer.
1957:   Este oferită opţiunea de instalare din fabrică a unui sistem de tracţiune integrală.
1960:   Este introdusă suspensia faţă independentă (cu bare de torsiune).
1967:   Stilizarea complet nouă include un design unic cu trei uşi, cu o singură uşă pe partea şoferului şi două uşi pe partea pasagerului. Noile caracteristici de siguranţă includ un sistem de frâne cu cilindri dubli, o coloană de direcţie cu amortizare a energiei de impact, un parbriz din sticlă laminată de grosime mai mare, securizată.
1971:    Discuri de frână faţă ca dotare standard şi motoare adaptate pentru a funcţiona cu benzină fără plumb.
1973:   Modelul Suburban oferit avea pentru prima dată patru uşi. S-a pus un accent mai mare pe confortul la interior şi posibilităţile multiple de depozitare.
1981:   Actualizarea designului.
1987:   Au fost introduse injecţia de carburant cu comandă electrică şi transmisia cu patru trepte de viteză.
1988:    Sunt oferite pentru prima dată frâne cu funcţie de antiblocare.
1992:   Un model Suburban complet nou; actualizările includ frâne cu funcţie de antiblocare pentru toate cele patru roţi, Insta-Trac pentru modelele cu tracţiune integrală şi o suspensie faţă independentă nouă.
1996:    Debutul activării tracţiunii integrale printr-o apăsare de buton şi al luminilor diurne.
1998:   A fost adăugată filiala OnStar; în Australia este oferită versiunea cu volan pe partea dreaptă, prin marca Holden.
2000:   Modelul Suburban de ultimă generaţie aduce un design nou, interioare şi sisteme de propulsie noi. Discuri de frână pe toate cele patru roţi şi un sistem de suspensie cu adaptare în funcţie de încărcătură.
2007:   Este lansată ultima generaţie a modelului.
2010:   Aniversarea de 75 de ani este sărbătorită prin lansarea unui model în ediţie limitată.

Sursa: Chevrolet Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii