Când Concorde a atins 400 km/oră pe pistă, s-a ridicat de la sol. Și atunci, la 431 km/oră, cum e posibil să menți un Bugatti 16.4 Veyron Super Sport pe șosea?

Anvelope pentru Bugatti Veyron
Când Concorde a atins 400 km/oră pe pistă, s-a ridicat de la sol. Și atunci, la 431 km/oră,  cum e posibil să menți un Bugatti 16.4 Veyron Super  Sport pe șosea? Având doar două mâini care să controleze cei 1.200 CP de la capătul coloanei de direcţie, aveți nevoie să fiți sigur că roțile vor reacționa exact așa cum vă doriți.  În aceasta constă frumusețea acestei supermașini, pe care o puteți achiziționa cu 1,95 milioane euro. În cele mai dificile condiţii - la o viteză greu de imaginat - Bugatti  16.4  Veyron  Super Sport își păstrează cu tenacitate aderența și oferă norocosului șofer o precizie surprinzătoare.

VITEZĂ EXTREMĂ, SIGURANȚĂ EXTREMĂ
Deloc surprinzător, cea mai rapidă maşină de serie omologată pentru circulaţia pe drumurile publice are câteva secrete. În primul rând, tehnologia încorporată în anvelope. Inginerii de la Bugatti ştiau că dispun de toate calităţile necesare pentru a crea „monstrul” de sub capotă. Dar cum puteau să îl îmblânzească pentru a oferi performanţe la fel de ieşite din comun? Fără îndoială că o anvelopă obişnuită nu ar fi putut face acest lucru, aşa că inginerii Bugatti au decis să colaboreze cu inginerii Michelin de la Centrul de Cercetare din Ladoux, Franţa. Misiunea lor? Să descopere anvelopa ideală pentru această maşină de excepţie. O astfel de anvelopă trebuia să ofere siguranţă optimă și aderență și să se remarce prin calităţile sale de frânare și manevrabilitate. O anvelopă care să redefinească plăcerea condusului. Anvelopa câștigătoare în această alegere strategică se bazează pe o carcasă care fixează anvelopa vertical pe jantă, ceea ce face ca cele două componente să devină imposibil de separat.

Profilul anvelopei este puțin înalt, iar acest detaliu îi asigură o manevrabilitate excepţională, în timp ce flancurile îşi menţin flexibilitatea, pentru un control sporit în deplasare.

TEHNOLOGIE IMBATABILĂ
Cu 16 cilindri, 4 turbo compresoare și tracţiune integrală, Bugatti 16.4 Veyron Super Sport era pregătită să îşi însușească cel mai râvnit titlu dintre toate: cea mai rapidă mașină din lume. Dar fără aceste anvelope, cine ştie cui i-ar fi revenit titlul? Acesta este cel mai exigent test de manevrabilitate care ajută anvelopele Michelin să îşi dezvolte performanţele de excepţie în ceea ce priveşte precizia și siguranţa, performanţe care se regăsesc și la anvelopele MICHELIN Pilot Sport. Într-adevăr, constructorul de anvelope deţine o poziţie de frunte în ceea de priveşte transferul cunoștințelor din laboratoarele sale, cele mai moderne din lume, pe şosea.

MOMENTUL CARE A SCHIMBAT ISTORIA
La 3 iulie 2010, Bugatti 16.4 Veyron Super Sport a înregistrat un nou record mondial de viteză pentru maşinile de serie. Șoferul oficial Bugatti, Pierre-Henri Raphanel, s-a aflat la volan pe circuitul Volkswagen, lângă Wolfsburg. Înarmaţi cu cronometre, au fost prezenţi reprezentanţii organismului german de standardizare TÜV și reprezentanţii Cărţii Recordurilor. Este oficial: 431 km/oră.

Sursa: Michelin Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii