BMW i se remarcă pentru crearea unor concepte de automobile veritabile, dezvoltarea durabilă pe tot ciclul de viață al produsului, începând cu procesul de fabricație, serviciile complementare de mobilitate şi o înţelegere nouă a segmentului premium definită dezvoltarea durabilă în prim-plan.

BMW i8
BMW i se remarcă pentru crearea unor concepte de automobile veritabile, dezvoltarea durabilă pe tot ciclul de viață al produsului, începând cu procesul de fabricație, serviciile complementare de mobilitate şi o înţelegere nouă a segmentului premium definită dezvoltarea durabilă în prim-plan. BMW Group prezintă BMW i8, o generaţie nouă şi revoluţionară de automobil sport. Cel de-al doilea model prezentat sub marca BMW i combină un sistem de propulsie hibrid plug-in cu celula pasagerilor creată din plastic ranforsat cu fibră de carbon (CFRP) şi șasiul din aluminiu care înglobează motorul cu ardere internă şi electromotorul, pachetul de acumulatori şi suspensie. Cu acest concept revoluţionar şi designul emoţional al caroseriei optimizată aerodinamic, modelul cu 2+2 locuri - care a fost conceput din start ca hibrid plug-in - deschide calea pentru o abordare extrem de dinamică şi eficientă a plăcerii condusului. În segmentul maşinilor sport, noul i8 demonstrează încă potențialul de dezvoltare a filosofiei BMW i.

Activităţile de cercetare şi dezvoltare efectuate de BMW Group cu începere din 2007 în cadrul "project i" au reprezentat fundamentul pentru un automobil vizionar la care s-a ţinut cont de impactul schimbărilor de mediu, economice şi sociale de pe mapamond. Pe lângă activitatea de dezvoltare, compania a realizat studii privind utilizarea automobilelor pur electrice în traficul de zi cu zi. Peste 1.000 de oameni au luat parte la aceste studii, de-a lungul cărora au parcurs peste 32 de milioane de kilometri la volanul maşinilor. Cunoştinţele acumulate au fost direcţionate în crearea unor concepte de automobile şi soluţii de mobilitate inovatoare.

Dezvoltarea automobilelor BMW i urmează o abordare revoluţionară, o strategie concentrată pe crearea de maşini premium concepute să fie propulsate exclusiv electric sau cu sisteme de propulsie hibrid plug-in. Această tehnologie de propulsie electrică se regăsește sub denumirea BMW eDrive și este componenta centrală de la care s-a pornit dezvoltarea automobilului, în contrast cu modelele „ de conversie", care presupun automobile convenționale la care se înlocuiește motorul cu ardere internă cu unul electric. Plăcerea condusului caracteristică BMW în combinaţie cu mobilitatea cu emisii zero, gestiune precisă a energiei și a sistemelor din automobil, designul de pionierat, construcţia ultrauşoară inteligentă şi procesul de producţie care conservă energia şi resursele sunt elementele definitorii pentru filosofia BMW i și dezvoltării unor soluții de mobilitate electrică dedicate.

BMW i8 a fost conceput de la început ca maşină sport hibrid plug-in, cu atribute de performanţă deosebite şi o eficienţă extraordinară. Arhitectura LifeDrive - dezvoltată special pentru BMW i - oferă platforma ideală pentru o construcţie cu masă minimă, centru de greutate coborât şi distribuţie perfect egală a maselor între cele două punți. Motorul cu ardere internă şi electromotorul, pachetul de baterii, electronica de putere, componentele şasiului şi funcţiile structurale şi de siguranţă sunt dispuse în cadrul modulului Drive din aluminiu, în timp ce elementul central al modulului Life este celula CFRP a pasagerilor, cu 2+2 locuri. De asemenea, această structură permite un nivel considerabil de libertate a designului pentru a oferi BMW i8 un aspect distinctiv.

BMW i8 oferă o interpretare revoluţionară a plăcerii condusului specifică BMW. Sistemul de propulsie hibrid plug-in, dezvoltat şi produs de BMW Group special pentru BMW i8, reprezintă o nouă etapă a evoluţiei în strategia de dezvoltare Efficient Dynamics.

Noul BMW i8 este prezentat în premieră la Salonul Auto de la Frankfurt și urmează să aibă debutul pe piață la începutul anului viitor. Prețul este 126000 € în Germania, 99125 £ în Marea Britanie și 135700 $ în USA, include TVA și nu include bonificația de mediu pentru automobile electrice oferite de guvernele acestor țări.

BMW i8Lansat în urmă cu peste un deceniu, Efficient Dynamics are obiectivul de a îmbunătăţi semnificativ caracteristicile de performanţă şi eficienţa fiecărui noul model al BMW Group. Efficient Dynamics încorporează dezvoltarea evolutivă continuă a tehnologiei existente, cât şi noile concepte revoluţionare de sisteme de propulsie. Printre aceste tehnologii se numără concepte eficiente de automobile axate pe designul ultrauşor şi aerodinamică, sisteme dinamice de propulsie echipate cu tehnologie BMW TwinPower Turbo şi BMW eDrive, dar şi gestiunea inteligentă a energiei și a consumatorilor de energie. Noi tehnologii BMW Efficient Dynamics au fost dezvoltate speciale pentru automobilele BMW i, urmând ca acestea să se regăsească şi la modelele produse de mărcile principale ale BMW Group așa cum este sistemul de propulsie eDrive sau utilizarea CFRP.

Ca cel mai de succes producător automobile premium, BMW Group joacă un rol activ şi definitoriu în schimbarea mobilităţii personale, punând tot mai mult accentul pe dezvoltarea serviciilor care completează avantajul tehnologic al produselor grupului. Angajamentul BMW Group faţă de dezvoltarea durabilă este de mult timp un element principal al strategiei companiei şi unul din principiile fundamentale aplicate în dezvoltare și producție, în valorile produselor dar și pentru strategiile de reciclare. Preocuparea pentru dezvoltarea durabilă a fost confirmată în mod regulat studiile independente, astfel în ultimii opt ani, BMW Group a fost desemnat "industry leader" în Dow Jones Sustainability Index.

Masa totală redusă a BMW i8 (1.490 kg) se datorează în special celulei pasagerilor realizată din CFRP. Chiar dacă oferă componentei aceeaşi rigiditate, acest material high-tech este cu 50% mai uşor decât oţelul şi cu 30 de procente faţă de aluminiu. Principiul designului ultrauşor inteligent este aplicat la toate componentele automobilului.

Uşile sunt realizate dintr-o structură internă din CFRP şi un înveliş exterior din aluminiu, cântărind astfel cu 50% mai puţin decât o construcţie convenţională. Construcţia inteligentă a suportului din magneziu pentru panoul de instrumente aduce o reducere a masei cu aproximativ 30% în comparaţie cu BMW Seria 6. În plus, rigiditatea structurală ridicată a structurii din magneziu permite reducerea numărului de componente, astfel că masa scade cu alte 10 procente. Tehnologia inovatoare a plasticului, utilizată la conductele de aer condiţionat, aduce o scădere cu 60% faţă de componentele convenţionale, îmbunătăţind totodată şi acustica datorită proprietăţilor de absorbţie a sunetului. Datorită faptului că electronica de putere şi electromotorul sunt conectate direct, cantitatea de cabluri necesare este redusă, în timp ce utilizarea parţială a firelor de aluminiu aduce o nouă scădere a masei.

De asemenea, BMW i8 este primul automobil de serie din lume care este echipat cu sticlă ranforsată chimic. Această tehnologie inovatoare, utilizată până în prezent în special la fabricarea terminalelor smartphone, are ca rezultat o rezistenţă foarte mare. Paravanul dintre compartimentul pasagerilor şi portbagajul BMW i8 constă în două straturi de sticlă ranforsată chimic, fiecare cu o grosime de numai 0,7 milimetri, cu o folie acustică între acestea. Pe lângă proprietăţile acustice excelente, un alt avantaj al acestei soluţii este scăderea masei cu aproximativ 50% în comparaţie cu sticla laminată convenţional.

Ca şi masa, potenţialul de conservare a resurselor este un factor decisiv în alegerea materialelor. Cea mai mare parte a aluminiului utilizat la BMW i8 este fie reciclat, fie obţinut folosind energie regenerabilă. În plus, BMW Group a dezvoltat un concept unic la nivel global pentru reciclarea componentelor CFRP şi a celor de caroserie, precum şi pentru deşeuri de producţie separate. Astfel, resturile din fabricarea componentelor CFRP şi materialele refolosibile, provenite de la automobilele afectate în accidente sau ajunse la finalul ciclului de viaţă, sunt fie reincluse în procesele de producţie, fie sunt utilizate la alte aplicaţii.

BMW i8
BMW Group este primul constructor auto din lume care utilizează un proces ecologic pentru tratarea pielii. Pielea pentru suprafeţele scaunelor şi panoul de instrumente este tratată cu un extract din frunză de măslin. Acesta evită crearea reziduurilor de producţie care să afecteze mediul, oferind totodată pielii o calitate ridicată şi un aspect natural. Pielea de bovine provine exclusiv din Germania, Austria şi Elveţia, iar procesul natural de tratare are loc în Germania. Prin aceasta, distanţele faţă de locul de fabricare al BMW i8, uzina BMW din Leipzig, sunt foarte scurte.

Materialele textile utilizate în interiorul BMW i8 pentru elementele decorative de pe scaune şi uşi, tapiţeria acoperişului, covoraşe, echiparea montanţilor şi mochetă sunt produse printr-un proces inovator de reciclare. Granulele de poliester, care reprezintă materia primă, sunt produse din materiale precum PET-uri reciclabile şi sunt combinate cu lână virgină (40%) într-un proces special pentru a crea un material de acoperire de înaltă calitate. Producţia cheii pentru BMW i8 implică o altă formă inovatoare de producţie de materie primă; carcasa este realizată dintr-un biopolimer, bazat pe boabe de ricin. Uleiul extras din boabe este combinat cu fibră de sticlă (30%), rezultând un material extrem de robust şi de calitate înaltă.

Utilizarea vastă a CFRP este elementul central în conceptul revoluţionar de automobil pe care se bazează BMW i8, iar BMW Group este şi lider în acest domeniu al procesului de producţie. Folosirea CFRP la nivelul necesar pentru modelele BMW i este fără precedent în industria auto la nivel global. Pentru a superviza o uzină din SUA care produce fibră de carbon, BMW Group a dezvoltat un joint venture cu SGL Group. Fabrica este localizată la Moses Lake (statul Washington) şi reprezintă verigă importantă pentru producţia automobilelor BMW i. Aceasta asigură furnizarea către BMW Group de materiale de bază - de calitate şi produse sustenabil -, care sunt necesare pentru fabricarea componentelor CFRP. Fibrele de carbon produse la Moses Lake sunt transformate în laminate ultra-uşoare la Wackersdorf Innovation Park din Germania. Ulterior, acestea se transformă în piese şi componente CFRP în atelierele de presă ale uzinelor BMW din Landshut şi Leipzig.

Energia utilizată în producţia fibrelor de carbon la Moses Lake este asigurată exclusiv de surse locale de hidroenergie regenerabilă, care nu produc emisii CO2. Procese deosebit de eficiente sunt utilizate şi în alte faze ale producţiei automobilelor BMW i. Rezultatul este o reducere de aproximativ 50% a consumului de energie în comparaţie cu valorile medii - şi aşa, o referință în industrie - ale reţelei de producţie BMW Group şi o scădere de aproape 70% a consumului de apă. De exemplu, energia necesară pentru producţia maşinilor BMW i la uzina din Leipzig provine exclusiv de la o centrala eoliană, deci în totalitate surse regenerabile de energie. A fost pentru prima dată când turbine eoliene au fost instalate la o uzină auto din Germania pentru a asigura un mod de alimentare directă a halelor de producţie.

Sursa: BMW Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii