A 3-a generatie MINI
Astăzi, 18 noiembrie, cu ocazia aniversării a 107 de la ziua de naștere a creatorului său original, Alec Issigonis, noul model MINI este prezentat în avanpremieră. Modelul este dezvăluit simultan la Salonul Auto LA, la Salonul Auto Tokio și în cadrul unui eveniment desfășurat la fabrica mărcii din Oxford. Lansarea oficială pe piețele din întreaga lume, inclusiv România, este așteptată pentru prima parte a anului viitor.

De la relansarea mărcii din anul 2000, noul MINI este o prezență unică pe piață, oferind o combinație de neegalat între calitatea premium, experiența sportivă de condus, posibilitățile de personalizare și designul retro emblematic. A treia generație preia rețeta succesului și aduce în plus un echilibru excelent performanțe-consum, tehnologii inovative noi precum Head-up Display sau funcții internet și îmbunătățiri semnificative în ceea ce privește confortul, sistemele de siguranță și calitatea materialelor.

Noul design păstrează elementele distinctive MINI, așa cum sunt proporțiile, console scurte, parbrizul drept, farurile rotunde, semnalizatorul lateral, montanții de culoare neagră, acoperișul contrastant sau finisajele cromate. Grila radiatorului preia pentru prima oară forma hexagonală a clasicului Mini. Elemente de optimizare aerodinamică sigură cel mai redus coeficient aerodinamic (Cd) din segment de numai 0,28. Din față se remarcă farurile redesenate, acum disponibile cu tehnologia integral LED pentru iluminare adaptivă, dar și cu inelele circulare pentru lumina de zi.

Noul model a crescut în dimensiuni cu 98 mm în înălțime, cu 44 mm în lățime, 7 mm în înălțime, în timp ce ampatamentul a crescut cu 28 mm și ecartamentul cu 42 mm în față și 34 mm în spate. Evoluția se concretizează și în mai mult spațiu la interior, cu un nou design al scaunelor care acum oferă mai mult spațiu. Inclusiv portbagajul a crescut cu 51 litri la un total de 211 litri, în timp ce bancheta spate este rabatabilă fracționat 60:40 pentru a oferi un spațiu suplimentar de depozitare.

Toate propulsoarele de pe MINI  dispun de noua tehnologie BMW Group TwinPower Turbo, prezentate acum pentru prima oară la un model de serie. Acestea combină alimentarea turbo și tehnologii de control dinamic al alimentării cu aer (așa cum este VANOS și Valvetronic pentru benzină și turbină cu geometrie variabilă pentru diesel), cu injecția directă de combustibil. La lansare vor fi disponibile 3 motorizări, două pe benzină și una diesel. Alături de un raport excelent performanțe-consum, remarcabilă este și livrarea cuplului maxim de la turații foarte joase, de numai 1250 rpm pentru versiunile pe benzină. MINI Cooper dispune de un model de 1,5 litri și 3 cilindri care dezvoltă 100 kW/ 136 CP, MINI Cooper S  este echipat cu un motor de 4 cilindri în linie de 141 kW/192 CP și  MINI Cooper D vine cu un motor diesel de 3 cilindri care dezvoltă 85 kW/116 CP.

Tehnologiile grupate sub denumirea MINIMALISM asigură un raport excelent între performanțele dinamice și consum. Acesta include, alături de motoare, o nouă dezvoltare de cutii de viteze de șase trepte, atât manuale cât și automate și funcția „Driving mode“ cu modurile GREEN, MID și SPORT. Cel mai mare progres în ceea ce privește eficiența l-a înregistrat MINI Cooper, cu 2,6 secunde mai rapid pentru sprintul 0-100 km/h și emisii cu 27% mai mici. Cel mai mic consum este realizat de MINI Cooper D: 3,5-3,6 litri per 100 km/h sau 92-95 g CO2 per km (ciclu de test EU, variație în funcție de echipare).

Plăcerea de a conduce tipică MINI este oferită prin motorizări noi cu răspuns îmbunătățit, masă redusă și rigiditate crescută, dar și un nou sistem de suspensii care se bazează pe utilizarea aluminiului pentru a reduce greutatea. Manevrabilitatea este asigurată și de un sistem nou de direcție asistat electric care include funcția Servotronic standard. Amortizoarele dinamice (Dynamic Driving Control) se regăsesc pentru prima oară la modelele MINI. Disponibile standard sunt Controlul electronic al stabilității (DSC) care include Controlul dinamic al tracțiunii (DTC) pentru un condus sportiv sau rularea pe suprafețe precum zăpadă sau nisip, în timp ce diferențialul electronic cu patinare limitată (EDLC) și funcția Performance Control a DSC sunt oferite opțional. A fost optimizat și sistemul de frânare iar acum noul model este disponibil cu jante de până la 18 inch, cu 15 inch standard (16 inch pentru Cooper S).

În permieră este disponibil un selector „Driving mode“ care permite alegerea unuia din cele trei moduri de condus: GREEN, MID și SPORT. Acesta influențează răspunsul direcției și accelerației, modul de schimbare al treptelor pentru cutia automată și funcționarea amortizoarelor dinamice, atunci când acestea se află în echiparea mașinii. Suplimentar, modul GREEN împreună cu o cutie automată permite rularea coasting automată la ridicarea piciorului de pe accelerație (rularea liberă, cu decuplarea motorului de la transmisie) pentru un plus de eficiență.

La interior, cadranele de bord pentru turație și viteză sunt completate de un ecran multifuncțional și indicatorul  de combustibil, toate redesenate. Displayul central cu un ecran de rezoluție mare, cu dimensiunea de 4 inch standard și 8,8 opţional, este încadrat de un inel exterior LED care oferă un feedback vizual pentru o serie extinsă de funcții (de la reglarea volumului până la senzorii de parcare). Ecranul central este comandat, pentru prima dată la MINI, printr-un controler cu touch, o serie de butoane shortcut pentru acces rapid al funcțiilor principale (navigație, radio, entertainment sau telefon) și o serie de 5 butoane favorite, programabile.

Noul MINI vine și cu o serie extinsă de sisteme de asistență inovative care includ Head-Up Display, cruise control adaptiv, cameră pentru recunoașterea semnelor de circulație și indicarea vitezei maxime legale, avertizare de coliziuni frontale și pietoni cu funcție de frânare, parcare laterală automată sau controlul automat al fazei lungi.

MINI este o marcă cu adevărat revoluționară în ceea ce privește funcțiile de entertainment. Integrarea telefonului mobil permite accesul la o serie bogată de servicii on-line de muzică, de la Deezer și webradio la Facebook și foursqure. Alături de acestea se remarcă aplicațiile speciale MINI, ca Mission Control, Dynamic Music și Driving Excitement sau MINIMALISM Analyser.  Mai mult, sistemul este deschis dezvoltatorilor de aplicații pentru sistemele de operare Android și Apple, astfel încât utilizatorii pot beneficia constant de aplicații noi, chiar și după achiziționarea mașinii.

Date tehnice
MINI Cooper S
4 clindri TwinPower Turbo (cu injecție directă, VANOS și Valvetronic)
Capacite clindrică: 1998 cmc
Putere maximă: 141 kW/192 CP, la 4700 – 6000 rpm
Cuplu maxim: 280 Nm, la 1250 – 4750 rpm (300 Nm overboost)
Accelerație (0–100 km/h): 6.8 secunde (cutie automată: 6.7 secunde)
Viteză maximă: 235 km/h (233 km/h),
Consum mediu: 5.7 – 5.8 litri (5.2 – 5.4 litri) per 100 km
Emisii CO2: 133 – 136 g/km (122 – 125 g/km)
Norme emisii: EU6

MINI Cooper
3 clindri TwinPower Turbo (cu injecție directă, VANOS și Valvetronic)
Capacite clindrică: 1499 cmc
Putere maximă: 100 kW/136 CP, la 4500 – 6000 rpm
Cuplu maxim: 220 Nm, la 1250 – 4000 rpm (230 Nm overboost)
Accelerație (0–100 km/h): 7.9 secunde (7,8 s)
Viteză maximă: 210 km/h (210 km/h),
Consum mediu: 4.5 – 4.6 litri (4.7 – 4.8 litri) per 100 km
Emisii CO2: 105 – 107 g/km (109 – 112 g/km)
Norme emisii: EU6

MINI Cooper D
3 clindri TwinPower Turbo (cu injecție directă, turbină cu geometrie variabilă)
Capacite clindrică: 1499 cmc
Putere maximă: 85 kW/116 CP, la 4000 rpm
Cuplu maxim: 270 Nm, de la 1750 rpm
Accelerație (0–100 km/h): 9,2 secunde (9,2 s)
Viteză maximă: 210 km/h (210 km/h),
Consum mediu: 3.5 – 3.6 litri (3.7 – 3.8 litri) per 100 km
Emisii CO2: 92 – 95 g/km (98 – 99 g/km)
Norme emisii: EU6
Consumul și emisiile sunt măsurate conform normelor EU și variază în funcție de echipare.

Dimensiuni exterioare:
lungime: 3821 mm (MINI Cooper S: 3850 mm)
lățime: 1727 mm
înălțime: 144 mm
ampatament: 2495 mm

Sursa: MINI Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu stiri auto, informatii auto, documentatii auto si multe altele, toate din nemarginitul univers auto! Haideti sa il descoperim impreuna!

0 comentarii