Hyundai Shell World Rally in Raliul Sardiniei
Echipa Hyundai Shell World Rally a avut un start excelent pe prima bucla de vineri, Thierry Neuville si Juho Hänninen ocupand primele doua locuri pe PS2 si PS3.
Hayden Paddon a avut un debut bun in cadrul echipei si a terminat ziua la un pas de top 10.
Din pacate, pe speciala a 5-a toate cele trei masini au avut probleme, Hänninen (#8 Hyundai i20 WRC) fiind chiar nevoit sa abandoneze dupa o iesire in decor.

Ziua de vineri din Raliul Sardiniei a inceput excelent pentru echipa Hyundai Shell World Rally, dar incidentele de pe speciala a cincea au temperat optimismul echipei.

La doar al saselea raliu din Campionatul Mondial de Raliuri (WRC), echipa a obtinut prima sa dubla pe o proba speciala, iar pilotii Hyundai se aflau pe primele doua locuri in clasamentul general dupa speciala a patra. Din pacate, pe proba a cincea, toate cele trei echipaje s-au confruntat cu realitatea dura  a unui raliu extrem de dificil.

Thierry Neuville (#7 Hyundai i20 WRC, copilot Nicolas Gilsoul) a inceput al saselea raliu alaturi de echipa Hyundai Shell World Rally in forta, reusind sa termine pe locul secund super speciala de joi, desfasurata in fata unui public numeros in capitala Sardiniei, Cagliari. Belgianul a continuat in acelasi ritm impresionant si a castigat prima proba de vineri (Terranova Nord 1), dupa care a terminat cu cel de-al doilea timp pe PS3 (Terranova Sud 1) si PS4 (Coiluna-Crastazza 1). Astfel, inaintea specialei a cincea (Loelle 1), Thierry Neuville era lider in clasamentul general.

Dupa doar 4 km parcursi, Neuville a fost nevoit sa se opreasca din cauza unei defectiuni la suspensie. Belgianul a reusit sa rezolve problema si a continuat raliul, dar a pierdut peste 23 de minute. Mecanicii au verificat masina in parcul de service, iar Neuville a mers mai departe pana la finalul zilei. Din pacate, faptul ca a pierdut foarte multe locuri in clasament inseamna ca belgianul va fi unul dintre primii piloti la start pe specialele de sambata si astfel va curata drumul pentru cei din spate.

“Primele probe de vineri au decurs foarte bine. Am avut o pozitie buna la start, am ales bine pneurile si am putut profita de asta. Pe speciala a cincea au aparut unele probleme pe care am reusit sa le reparam. A durat ceva, dar in final am reusit sa ajungem in parcul de service. La finalul zilei am schimbat cateva setari pentru a face fata conditiilor mai dure si vom vedea ce se intampla sambata”, a spus Neuville.

Aflati la debutul in cadrul echipei, neozelandezii Hayden Paddon si John Kennard (#20 Hyundai i20 WRC) au avut o abordare mai prudenta si au incercat sa se acomodeze cat mai repede cu masina pe specialele dificile din Sardinia. Paddon a avut o evolutie buna pe fiecare proba, dar a pierdut timp pe speciala a 7-a, la a doua trecere pe Terranova Sud, cand a parcurs o mare parte din cei 12,4 km cu roata dreapta-fata pe pana. In aceste conditii el a terminat ziua de vineri la un pas de top 10 in clasamentul general.

“Este fantastic sa fac parte din echipa si sa parcurg o zi intreaga la volanul modelului Hyundai i20 WRC. Nu este cel mai usor raliu, pentru ca probele speciale sunt foarte tehnice, dar ne-am atins obiectivul si am reusit sa terminam ziua. Am incercat sa gasim un ritm bun, dar a fost greu sa-mi dau seama cum este aderenta pe probe si mi-a lipsit increderea de a ataca mai mult. Am ajuns in parcul de service fara incidente majore, doar cu pana de pe PS7. Am atins un bolovan pe interiorul unui viraj, imediat dupa start, asa ca am parcurs peste 11 km cu pana pe fata, ceea ce demonstreaza inca o data atat rezistenta masinii, cat si a pneurilor. Vom schimba setarile pentru specialele de sambata si de abia astept sa luam startul din nou”, a spus Paddon.

Juho Hänninen (#8 Hyundai i20 WRC, copilot Tomi Tuominen) a fost si el intr-o forma excelenta la super speciala de joi din Cagliari si pe primele probe de vineri dimineata. Finlandezul a terminat pe doi prima proba de vineri, dupa care a fost cel mai rapid pe speciala a treia si a preluat conducerea in clasamentul general provizoriu. Hänninen s-a aflat pentru prima oara in cariera la conducerea unei etape din WRC, iar echipa Hyundai Shell World Rally a obtinut prima dubla pe o proba speciala.

La fel ca Neuville, Hänninen a avut probleme pe speciala a cincea, la 5 km de finalul probei, cand a pierdut controlul masinii Hyundai i20 WRC si a iesit in decor. Din fericire Hänninen si Tuominen au scapat fara nicio problema, dar in urma avariilor suferite de masina echipajul a fost nevoit sa abandoneze, fara posibilitatea de a mai lua startul in sistemul Rally 2.

“Dimineata a inceput bine. Am avut o pozitie buna la start si am ales pneurile ideale, ceea ce s-a vazut pe primele speciale. Pe PS5 am abordat foarte rapid un viraj de dreapta si am pierdut fata, am iesit larg si apoi ne-am rostogolit de cateva ori. Am fost luat prin suprindere, dar ulterior am realizat ca erau sleauri acolo. Ar fi trebuit sa-mi dau seama la recunoasteri si trebuie sa invat din asta pentru viitor. Partea pozitiva este ca am castigat o proba si ca am fost liderii raliului de dimineata. Nu am mai fost niciodata intr-o astfel de pozitie intr-o etapa din WRC si este pacat ca raliul s-a terminat asa”, a spus si Hänninen.

Pentru echipa Hyundai Shell World Rally, care avea ca obiectiv sa termine acest raliu cu toate cele trei masini, au existat atat motive de optimism cat si dezamagiri dupa o zi cu suisuri si coborasuri.

“In prima parte a zilei de vineri am obtinut performante incurajatoare. Evident am beneficiat de pozitia noastra la start si de faptul ca probele au fost curatate de cei din fata, dar pilotii nostri au facut o treaba excelenta. Am obtinut prima noastra dubla pe o proba speciala in cel de-al saselea raliu la care luam startul, ceea ce este extraordinar. Am avut trei masini in cursa, iar echipa din service a facut o treaba excelenta, mai ales in partea a doua a zilei. Thierry a avut probleme pe PS5, unde a pierdut mult timp, dar a reusit sa le rezolve si a ajuns pana in parcul de service unde mecanicii l-au ajutat sa poata termina ziua. Juho a iesit in decor pe aceeasi proba si, din fericire, el si Tomi au scapat fara probleme. Masina a fost avariata prea tare, asa ca cei doi nu mai pot continua raliul. Hayden a avut o evolutie buna in prima zi completa alaturi de echipa. A fost o zi cu provocari mari, dar la fel ca si noi este pregatit sa invete. Vom continua raliul cu doua masini si obiectivul nostru este sa acumulam cat mai multa experienta pe specialele dificile din Sardinia”, a spus Michel Nandan, directorul echipei.

Clasament general dupa ziua 1:
J.M Latvala / M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) 1:49:09.5
S. Ogier / J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) +22.4
M. Østberg / J. Andersson (Citroën DS3 WRC) +33.7
A. Mikkelsen / O. Floene (Volkswagen Polo R WRC) +37.7
R. Kubica / M. Szczepaniak (Ford Fiesta RS WRC) +56.9
E. Evans / D. Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +1:19.3
M. Prokop / J. Tomanek (Ford Fiesta RS WRC) +1:29.0
H. Solberg / I. Minor (Ford Fiesta RS WRC) +1:36.9
Y. Al-Rajhi / M. Orr (Ford Fiesta RRC Super 2000) +5:15.8
N. Al-Attiyah / G. Bernacchini (Ford Fiesta RRC Super 2000) +5:19.9
H. Paddon / J. Kennard (Hyundai i20 WRC) +5:31.3
27. T. Neuville / N. Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +23:53.4

Sursa: Hyundai Auto Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu stiri auto, informatii auto, documentatii auto si multe altele, toate din nemarginitul univers auto! Haideti sa il descoperim impreuna!

0 comentarii