Hyundai Motorsport a terminat Raliul Monte-Carlo in puncte cu ambele masini inscrise in competitie si si-a atins astfel obiectivele stabilite pentru prima etapa din Campionatul Mondial de Raliuri FIA 2015 (WRC).

Neuville
Echipa Hyundai Motorsport a terminat prima etapa din Campionatul Mondial de Raliuri FIA 2015 cu ambele masini in top sase.
Thierry Neuville (#7 Hyundai i20 WRC) si Dani Sordo (#8 Hyundai i20 WRC) au fost implicati in lupta pentru pozitia a cincea, Neuville reusind sa castige in final cu un avans de 0,8 secunde.
Hyundai Motorsport si-a atins obiectivele stabilite pentru prima etapa a sezonului, confirmand astfel imbunatatirile facute, comparativ cu debutul din sezonul trecut.

Hyundai Motorsport a terminat Raliul Monte-Carlo in puncte cu ambele masini inscrise in competitie si si-a atins astfel obiectivele stabilite pentru prima etapa din Campionatul Mondial de Raliuri FIA 2015 (WRC).

Thierry Neuville si Dani Sordo, pilotii echipei Hyundai Shell World Rally, au fost implicati intr-o lupta extrem de stransa pentru pozitia a cincea pana pe ultima proba a raliului (PS15 - Col St. Jean-St. Laurent – 10,16 km). Inaintea specialei, care a contat si ca Power Stage, diferenta dintre cei doi era de doar 0,2 secunde, Neuville terminand in final raliul cu un avans de 0,8 secunde.

Pentru Neuville aceasta este o premiera fiind pentru prima oara in cariera cand ajunge la sosire in Raliul Monte-Carlo. Piotul belgian si-a imbunatatit permanent evolutia si a atacat cu multa incredere ultima zi. Neuville a terminat pe patru la prima trecere pe Col St. Jean-St. Laurent, prima proba de duminica, si apoi pe trei pe legendara Col de Turini (PS14 – La Bollène Vésubie-Sospel – 31,66 km). Dupa evolutia excelenta din Power Stage, Neuville si-a asigurat locul in top cinci la primul raliu pentru Hyundai Motorsport in cel de-al doilea sezon de prezenta in WRC.

“Senzatia de a termina pentru prima oara la Monte-Carlo este fantastica. A fost un raliu incredibil, foarte dificil si este o onoare ca am avut oportunitatea sa pilotez pe aceste probe fabuloase. Dupa dezamagirea din sezonul trecut, am abordat totul mult mai prudent si pe masura ce am castigat incredere am reusit sa obtin rezultatul pe care mi l-am dorit. A fost o lupta stransa cu Dani pentru pozitia a cincea si am fortat mai mult pe probele de duminica. Cel mai important lucru este ca am ajuns la sosire cu ambele masini, ceea ce este un rezultat bun pentru echipa. Sa speram ca vom obtine rezultate din ce in ce mai bune de acum inainte, in acest sezon”, a spus Neuville.

Sordo a atacat permanent dupa ce a pierdut peste un minut si jumatate pe prima speciala a raliului. Pilotul spaniol a avut o evolutie buna si s-a implicat chiar in lupta pentru un loc in top cinci. Sordo a terminat pe trei prima proba de duminica si si-a marit putin avansul fata de Neuville, care a recuperat insa pe PS14. Dupa evolutia din Power Stage, Sordo a fost nevoit sa se multumeasca insa cu locul sase, un inceput pozitiv pentru pilotul spaniol la debutul in cel de-al doilea sezon alaturi de Hyundai Motorsport.

“Obiectivul nostru a fost sa ajungem la sosire cu ambele masini. Ne-am atins obiectivul, ceea ce este un rezultat bun pentru intreaga echipa. Lupta cu Thierry a fost foarte stransa, dar el a fost mai rapid pe ultimele doua probe si il felicit. Am pierdut putin cam prea mult timp pe Col de Turini, dar locul sase este totusi un rezultat bun. Conditiile au fost foarte dificile si, in plus, a trebuit sa recuperam timpul pierdut pe prima proba. Am fortat peste tot pe unde s-a putut, dar pe zonele foarte alunecoase am abordat un stil de pilotaj mai prudent. Ritmul nostru a fost bun pe multe probe si ma bucur ca incepem anul intr-o nota mult mai pozitiva, comparativ cu anul trecut”, a spus Sordo.

Echipa a avut o abordare matura intr-un raliu extrem de dificil in care fiecare proba speciala a reprezentat o provocare aparte pentru piloti. Un final in top sase cu ambele masini demonstreaza evolutia echipei Hyundai Motorsport, comparativ cu editia de anul trecut cand niciunul dintre modelele Hyundai i20 WRC nu a trecut de prima zi a Raliului Monte-Carlo.
 
“Sunt incantat ca am terminat Raliul Monte-Carlo cu ambele masini luptandu-se pentru un loc in top cinci. Thierry si Dani au depus un efort fantastic. Am abordat acest raliu cu mentalitatea corecta si toata lumea si-a facut treaba, iar strategia noastra a functionat. Am reusit sa facem, de cele mai multe ori, alegerile corecte in ceea ce priveste pneurile, iar increderea pilotilor in masina a crescut de la o zi la alta. Ne-am dorit sa terminam cu ambele masini aici si am reusit sa intram in top sase, ceea ce este un inceput excelent pentru cel de-al doilea sezon din WRC”, a spus Michel Nandan, directorul echipei.

Rezultate finale - Raliul Monte-Carlo 2015
S. Ogier / J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) 3:36:40.2
J.M Latvala / M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) +58.0
A. Mikkelsen / O. Floene (Volkswagen Polo R WRC) +2:12.3
M. Østberg / J. Andersson (Citroën DS3 WRC) +2:43.6
T. Neuville / N. Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +3:12.1
D. Sordo / M. Martí (Hyundai i20 WRC) +3:12.9
E. Evans / D. Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +5.23.7
S. Loeb / D. Elena (Citroën DS3 WRC) +8:34.7
M. Prokop / J. Tomanek (Ford Fiesta RS WRC) +9:54.8
K. Meeke / P. Nagle (Citroën DS3 WRC) +10:55.6

Clasament general piloti
S. Ogier 25 puncte / J.M. Latvala 19 / A. Mikkelsen 15 / M. Østberg 12 / T. Neuville 10 / D. Sordo 8 / E. Evans 6 / S. Loeb 6 / K. Meeke 4 / M. Prokop 2 

Clasament general constructori
Volkswagen Motorsport 43 puncte / Hyundai Motorsport 27 / Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team 12 / M-Sport World Rally Team 12 / Jipocar Czech National Team 6 / FWRT SRL 1

Sursa: Hyundai Auto Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii