Goodyear
Tehnologiile vizionare destinate construcției de anvelope prezentate la Salonul Internațional Auto de la Geneva.

Ideile din spatele a două concepte expuse de Goodyear Tire & Rubber Co. în această săptămână la ediția 85 a Salonului Internațional Auto de la Geneva ar putea schimba radical rolul mașinii și al anvelopelor în viitor.

Deși cele două anvelope prezenate sunt doar la stadiul de concepte, tehnologii futuriste provoacă imaginația și aruncă câteva raze de lumină asupra a ceea ce ar putea fi întrezărite la orizont de aici ca inovații practice.

Primul concept  – numit “BHO3” – oferă posibilitatea de a schimba bateriile mașinilor electrice prin transformarea căldurii generate de rostogolirea unei anvelope în energie electrică. Cel de-a doilea concept – numit “Triple Tube” – conține trei tuburi care ajustează presiunea aerului în anvelopă ca răspuns la schimbarea condițiilor de drum, livrând noi niveluri de performanță și versatilitate.

“Aceste anvelope concept reimaginează rolul pe care anvelopele l-ar putea juca în viitor,”a spus Joe Zekoski, Vice Președinte Senior la Goodyear și CTO. “Noi ne imaginăm un viitor în care produsele noastre devin din ce în ce mai integrate cu vehiculul și cu consumatorul, mai prietenoase cu mediul înconjurător și mai versatile.”

Informații suplimentare despre cele două concepte de anvelope:

BHO3
Aceste anvelope generează electricitate prin acțiunea materialelor în interiorul anvelopei care captează și transformă energia creată prin căldură atunci când se flexează în timpul rostogolirii în condiții normale de condus. Materialele folosite ar optimiza capacitățile de generare de electricitate ale anvelopei, precum și rezistența la rulare.

Atâta timp cât cererea pentru mașini electrice este în creștere, această tehnologie are potențialul de a contribui semnificativ la găsirea unei soluții la provocările legate de mobilitatea viitorului. Această tehnologie vizionară pentru construcția anvelopelor ar putea elimina anxietățile pe care pasionații de mașini electrice le au în legătură cu acestea.

TRIPLE TUBE
Această anvelopă prezintă trei tuburi în interiorul anvelopei. Tuburile sunt localizate dedesubtul benzii de rulare și în apropierea umerilor dinstre interiorul și exteriorul anvelopei, precum și în apropierea centrului acesteia. Anvelopa eliberează, în baza unei pompe interne care mișcă aerului, aer din camera principală în cele trei camere individuale, sau în cele trei tuburi. Anvelopa se ajustează automat – de una singură – în trei poziții în funcție de condițiile de drum.
  • Poziția Eco/Safety– cu un nivel maxim al presiunii în cele trei tuburi – oferă o rezistență la rulare scăzută.
  • Poziția Sporty– cu un nivel redus al presiunii în tubul situat în apropierea umărului lateral dintre interiorul anvelopei – oferă o mai bună manevrabilitate pe uscat printr-o pată de contact optimizată.
  • Poziția Wet Traction– cu o presiune maximizată în tubul central al anvelopei – furnizează o rezistență sporită la acvaplanare prin intermediul unei ridicături în centrul anvelopei.
Deși aceste trei anvelope sunt concepte ale viitorului, Zekoski spune că ele reprezintă un aspect esențial al strategiei Goodyear’pentru inovare, ce insuflă spre viitor și inspiră mentalitatea echipelor de cercetare și dezvoltare ale companiei.

“Este mai important ca oricând pentru noi să rămânem ferm ancorați în acest proces de inovare pe care îl dezvoltăm în spatele liniilor de piață, care ne obligă să rămânem centrați și să anticipă  evoluția rapidă a nevoilor consumatorilor noștri,” a spus Zekoski.

Pe lângă aceste anvelope concept, Goodyear introduce de asemenea la Salonul Internațional Auto de la Geneva o anvelopă care poate fi o soluție reală la provocările mobilității societale de astăzi: mult premiata anvelopă de vară EfficientGrip Performance ca prezintă ratingul A atât la rezitența la rulare[1]cât și la aderența pe carosabil umed[2]conform etichetei UE pentru anvelope. Noile anvelope EfficientGrip Performance disponibile pe piață în opt dimensiuni care au ratingul AA oferă consumatorilor o opțiune pentru a influența pozitiv performnața legată de protejarea mediului înconjurător și de siguranță prin reducerea consumului de carburant al mașinii și prin scurtarea distanțelor de frânare pe carosabil umed față de anvelopele cu ratinguri mai mici confiorm aceleiați etichete.

Sursa: Izabella Ghita, PR Managing Partner INKCOMM PR


[1]Diferența dintre o anvelopă cu rating A și una cu rating G înseamnă o reducere a consumului de carburant cu până la 7,5%. Alegând un set de anvelope cu rating A în locul unuia cu ratingG pot fi economisiți peste 6 litri de carburant la mia de kilometri. La un cost mediu al carburantului de 1,50 de dolari per litru și cu o anvelopă cu un kilometraj mediu de 35 de mii de kilometri, aceasta ar putea însemna un potențial de economisire de 300 de dolari pe toată durata de viață a anvelopei. (Sursa: European Commission's impact Assessment SEC (2008) 2860. În cazul în care măsurarea se face conform metodelor de test stabilite prin actul normativ EC 1222/2009).  Consumul actual de carburant i econ omiile realizate pot varia, în funcție, printre altele, și de nivelul presiunii în anvelope, a greutății mașinii și a stilului de condus.
[2]Eticheta indică distanța de frânare pe asfalt umed, la o viteză de 80 km/h. Pentru o mașină de pasageri ce frânează în plin la 80kphun set de anvelope cu rating A poate frâna cu până la 18 metri (patru lungimi de mașină) mai puțin decât un set de anvelope cu rating F.  Într-o situație de urgență, un singur metru poate face diferența. (Sursa: European Commission's impact Assessment SEC (2008) 2860. În cazul în care măsurarea se face conform metodelor de test stabilite prin actul normativ EC 1222/2009). Distanța de frînare poate varia în furncție de condițiile de mediu și de alti factori. Conducătorii auto trebuie să respecte întotdeauna distanțele de frînare recomandate când conduc.
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu stiri auto, informatii auto, documentatii auto si multe altele, toate din nemarginitul univers auto! Haideti sa il descoperim impreuna!

1 comentarii

  1. Viitorul arata bine, va arata mereu bine insa cel mai important mai presus de toate chiar si la autovehicule conteaza cum arata prezentul spun asta pentru ca observ ca uni prezinta chestii care sunt ireala sau care "sunt in lucru", ceea ce mi se pare usor o mica amageala.

    RăspundețiȘtergere