La 30 mai 1916, PEUGEOT L45, pilotat de Dario RESTA, câştigă cursa legendară de 500 mile de la Indianapolis cu o viteză medie de 135 km/h.

Peugeot L500 R HYbrid
La 30 mai 1916, PEUGEOT L45, pilotat de Dario RESTA, câştigă cursa legendară de 500 mile de la Indianapolis cu o viteză medie de 135 km/h. 100 de ani mai târziu, PEUGEOT aduce omagiu unei echipe cu adevărat uimitoare – Charlatans, care a oferit mărcii PEUGEOT trei victorii superbe pe circuitul Indy 500 din Statele Unite între anii 1913 şi 19191 – prin prezentarea unei interpretări futuriste a maşinii de curse «indie»: PEUGEOT L500 R HYbrid.

Un concept racing care maximizează senzaţiile la volan
PEUGEOT L500 R HYbrid benefiază de o ţinută de drum care îl ajută să atingă potenţialul maxim incă de la start. Cu o formă aerodinamică, o înălţime de 1 metru şi o greutate de 1.000 kg, PEUGEOT L500 R HYbrid este conceput pentru performanţă: este nevoie de doar 2,5 secunde pentru a ajunge la 100 km/h cu start din staţionare, iar de 19 secunde pentru a acoperi 1.000 de metri. Sistemul de propulsie hibrid, benzină/plug-in, de 500 CP dezvoltat de echipele Peugeot Sport, derivat al modelului 308 R HYbrid, dispune de două motoare electrice ( unul fata si unul spate), plus un motor pe benzină de 270 CP, obtinandu-se un cuplu maxim de 730 Nm. PEUGEOT L500 R HYbrid afişează linii de stil rafinate, care pornesc de la Leul din grilă, înaintează către pilot şi se termină – în semn de recunoaştere pentru înaintaşul său – cu un spate în formă de fus care pune în scenă cele trei gheare distinctive ale stopurilor, ce caracterizează astăzi stilul PEUGEOT.

O experienţă amplificată prin viziunea prospectivă a i-Cockpit-ului holografic PEUGEOT
PEUGEOT L500 R HYbrid este o maşină de curse concepută să devină una cu pilotul, amplificându-i senzaţiile în timpul conducerii: bolidul adăposteşte un habitaclu închis, conceput ca o capsulă individuală aerodinamică integrată în caroserie.  

În interior, designerii au ilustrat un concept cu caracter prospectiv în jurul i-Cockpit-ului PEUGEOT, prezent în versiunea ultra-sportivă, cu un volan mic integrat în structură şi două holograme care prezintă informații pilotului printr-o dublă proiecţie. În căutarea unui plus aerodinamic, echipele PEUGEOT au restilizat arhitectura originală, cu două locuri a modelului L45, într-una cu un singur post şi propun co-pilotului virtual o experienţă a cursei amplificată în timp real cu ajutorul unor căşti de realitate augmentată. Modelul L500 R HYbrid este un PEUGEOT de ieri, de astăzi şi de mâine. Dincolo de trăsăturile futuriste ale maşinii şi a omagiului adus înaintaşului său, acesta integrează codurile identitare ale designului PEUGEOT, precum semnătura luminoasă frontală a noului SUV PEUGEOT 3008, conturul net, în albastru şi negru, cu trimitere la motorizarea hibridă/benzină de 500 CP şi la culoarea originală a modelului L45.

Un concept racing în omagiu pentru victoriile PEUGEOT de la Indianapolis
PEUGEOT L500 R HYbrid este un omagiu adus modelului L45 şi unei perioade strălucite pentru PEUGEOT în Statele Unite: marca leului a câştigat acolo de trei ori cursa de 500 mile de la Indianapolis, pe două dintre cele mai vechi piste de curse auto din lume. L45 (de la 4,5 litri) a succedat modelului L76 creat în 1912 de către o echipă de tineri piloţi temerari - Charlatans: până în 1919 aceştia au produs o serie de maşini care urmau să deschidă o nouă eră în concepţia motoarelor de competiţie. L76 a fost prima maşină din lume care a combinat un motor de 4 cilindri şi 4 supape/cilindru cu 2 arbori cu came în faţă, ceea ce face din aceasta prima maşină de curse modernă ce putea atinge 190 km/h!

La volanul primelor automobile PEUGEOT de curse - L76, L57, L3 şi L45 - Charlatans au cunoscut succesul pe circuitele şi pistele din întreaga lume. Numele piloţilor Georges BOILLOT, Jules GOUX şi Paolo ZUCCARELLI, precum şi a inginerului Ernest HENRY sunt încă sinonime cu inovaţia şi cutezanţa. Această epopee americană a marcat debutul unei serii de victorii excepţionale a echipelor PEUGEOT SPORT în Statele Unite: Ari Vatanen, în 1988 şi Robby Unser, în 1989 au câştigat legendara cursă de pe coastele Pikes Peak cu PEUGEOT 405 T16, iar Sébastien Loeb a pulverizat recordul în 8’13’’878 pe distanţa de 20 km conducând spre culme, în 2013, la volanul unui PEUGEOT 208 T16 Pikes Peak. Acest spirit de învingător dăinuie încă la echipele PEUGEOT, susţinându-le în cucerirea de noi victorii, precum cea a lui Stephane Peterhansel de anul acesta, indicând marea revenire PEUGEOT de la DAKAR, după 4 victorii succesive ale mărcii între anii 1987 şi 1990.

„Prin modelul L500 R HYbrid, am vrut să aducem omagiu acelei frumoase aventuri PEUGEOT de la începutul secolului. Marcaţi de acest spirit de performanţă şi inovaţie, am vrut să propunem o viziune sculpturală, elegantă şi tehnologică a viitorului automobil spotiv by PEUGEOT”, explică Matthias Hossann, responsabil Concept şi progres tehnologic la PEUGEOT.

Sursa: Georgiana Patru, Manager PR Trust Motors S.R.L.
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii