Euro NCAP a confirmat integritatea conceptului de siguranţă totală al noului Opel Insignia.

Noul Opel Insignia
Performanțe de top în cadrul testelor de impact: Euro NCAP acordă noului Insignia punctajul maxim de 5 stele.
Noua capotă activă: mărește distanța față de componentele dure din compartimentul motorului.
Frânarea automată de urgență: detectează pietonii și alte autovehicule.

Euro NCAP a confirmat integritatea conceptului de siguranţă totală al noului Opel Insignia. În cadrul celei mai recente evaluări a siguranței publicate astăzi, Euro NCAP a acordat autovehiculelor Insignia Grand Sport și Insignia Sports Tourer punctajul maxim de cinci stele. Noul vârf de lance al mărcii Opel a obţinut punctaje mari la toate categoriile evaluate: protecţia adulţilor, protecţia copiilor, protecţia pietonilor şi sistemele de asistenţă pentru siguranţă.

Comentând performanța noului Insignia în cadrul testelor de impact, Euro NCAP a menționat în special două dintre sistemele de siguranță inovatoare ale autovehiculului. Noua capotă activă care, în cazul unei coliziuni, se ridică în câteva fracțiuni de secundă, mărind astfel distanța până la motor și asigurând o protecție sporită a pietonilor, „a avut rezultate impresionante la contactul cu pietoni de diferite staturi și la o gamă largă de viteze”. Rafinatul sistem de frânare automată de urgență, care poate detecta pietoni și alte autovehicule, a funcționat bine … (și) … a înregistrat rezultate impresionante la viteze mari de deplasare pe autostradă, prevenind accidentele sau reducând consecințele acestora”.

„Punctajul maxim acordat de Euro NCAP demonstrează faptul că elementele individuale de siguranță ale noului Insignia alcătuiesc un sistem total”, a declarat Peter Küspert, director de Vânzări și Servicii post-vânzare. „Însă importanța pe care Opel o acordă siguranței nu se observă numai la modelul nostru vârf de lance; și cei mai noi membri ai gamei noastre de produse, Crossland X și Grandland X, sunt echipați cu avertizarea privind o coliziune frontală cu frânare automată de urgență, deoarece dorim să oferim clienților noștri cele mai noi tehnologii în materie de siguranță. În definitiv, după cum o spune și noul nostru slogan, viitorul aparține tuturor”.

Pe lângă capota activă și frânarea automată de urgență, noul Insignia impresionează prin multe alte sisteme de asistență ultra-moderne. Niciun alt autovehicul din clasa sa nu oferă o așa mare varietate de tehnologii inteligente precum noua generație a vârfului de lance al mărcii Opel:
  • Sistemul de iluminare cu matrice IntelliLux LED® : cele 16 segmente LED pentru faza lungă, integrate în farurile extrem de subțiri ale autovehiculului Insignia permit adaptarea extrem de precisă a modului de iluminare la situația din trafic. Astfel, trecerea între multiplele modele de iluminare este mai rapidă și insesizabilă. 
  • Afișaj pe parbriz: informațiile referitoare la viteză, indicatoarele rutiere, viteza setată pentru limitatorul de viteză și tempomatul adaptiv, precum și instrucțiunile de navigație sunt proiectate pe parbriz. Șoferul are toate informațiile în câmpul său vizual, putându-se astfel concentra doar la situațiile din trafic.
  • Automatic Cruise Control (ACC) cu frânare automată de urgență: utilizează o cameră video și senzori radar pentru a măsura distanța față de autovehiculul din față și adapta viteza în consecință. Dacă această distanță scade rapid atunci când șoferul autovehiculului din față frânează brusc, pe afișajul de pe parbriz se aprind LED-uri roșii și sunt emise semnale sonore de avertizare. În același timp, ACC inițiază automat o frânare de urgență, mai rapid decât ar putea reacționa în mod normal o persoană.
  • Asistentul pentru menţinerea benzii de circulaţie cu corectare automată a manevrelor: atunci când sistemul detectează că autovehiculul părăsește accidental banda sa de mers, nu doar semnalizează acest lucru pe afișaj, ci și deplasează ușor volanul pentru a repune autovehiculul pe traiectoria corectă la viteze între 60 și 180 km/h.
Acestea sunt completate de sisteme de asistență care asigură o vizibilitate panoramică excelentă, astfel că avantajele acestora se remarcă îndeosebi în traficul urban:
  • Pentru prima dată la Opel, camera video de 360°: constă din patru camere individuale amplasate pe fiecare parte a autovehiculului. Sistemul combinat asigură o perspectivă panoramică opțională, la 360 de grade, facilitând manevrele de parcare și cele efectuate la viteze reduse. Astfel, șoferul are totul în câmpul său vizual, pe ecranul IntelliLink de pe consola centrală.
  • Camera video pentru marșarier: indică zona din spatele autovehiculului pe ecranul tactil IntelliLink atunci când este cuplată treapta de marşarier. Pe ecran sunt afișate linii de ghidare dinamice bazate pe unghiul de rotire a volanului, care ajută șoferul să efectueze manevre precise la parcarea cu spatele.
  • Avertizarea privind traficul din spate. Sistemul utilizează senzorii radar din bara de protecție spate pentru a detecta obiecte aflate la o distanță de până la 20 m și 90 de grade față de partea stângă sau dreaptă din spate și avertizează prin semnale vizuale și acustice, o funcție foarte utilă la ieșirea cu spatele dintr-un loc de parcare cu vizibilitate limitată.
  • Sistemul avansat de asistenţă la parcare: senzorii cu ultrasunete integrați în barele de protecție față și spate ale modelului Insignia identifică locurile de parcare adecvate și detectează eventualele obstacole. După identificarea unui loc de parcare adecvat, sistemul parchează automat autovehiculul, fără să fie necesar ca şoferul să atingă volanul. Şoferul controlează doar pedalele şi schimbarea treptelor de viteză.
O mulțime de alte sisteme automate de asistență ce utilizează senzori radar și camere video completează portofoliul, sporind siguranța la bordul autovehiculului Insignia. Printre acestea se numără sisteme consacrate precum:
  • Avertizarea la schimbarea benzii de rulare cu Avertizare privind unghiul mort lateral. Senzorii radar îndreptați înspre spate au o rază de până la 70 m în spatele oglinzilor exterioare de pe partea stângă și dreaptă, avertizând astfel șoferul cu privire la prezența altor participanți la trafic pe benzile alăturate. Prin urmare, sistemul previne coliziunile iminente atunci când șoferul încearcă să schimbe banda prea repede.
  • Indicarea distanţei de urmărire pe afișajul central de informațiiutilizează camera video sau senzorii radar din față pentru a detecta autovehiculele care se deplasează în faţă şi calculează în câteva secunde distanţa până la acestea. O pictogramă stilizată sub formă de autovehicul de culoare verde simbolizează autovehiculul din faţă. Dacă distanța nu este suficientă, avertizarea privind distanța de siguranță este activată şi simbolul devine portocaliu.
  • Sistemul de avertizare privind o coliziune frontală: ajută şoferul să evite sau să reducă efectul coliziunilor frontale, frânând de urgență autovehiculul în funcție de situație. Dacă modelul Insignia se apropie prea mult de autovehiculul din față, sistemul avertizează şoferul printr-un semnal sonor puternic, un avertisment vizual pe panoul de instrumente şi o proiecţie LED pe parbriz. Șoferul poate alege dintre setările „distanță mică”, „distanță medie” sau „distanță mare”.
  • Asistentul pentru recunoaşterea indicatoarelor rutiere: cea mai nouă generație a sistemului TSA poate detecta şi afişa indicatoarele rutiere rotunde, cum ar fi cele de limitare a vitezei și încetarea interdicțiilor, precum și multe indicatoare dreptunghiulare. Sistemul procesează datele furnizate de camera video frontală și hărțile sistemului de navigație opțional. Limitele de viteză sunt indicate și pe afișajul de pe parbriz, dacă autovehiculul este echipat cu acesta.
Sursa: Opel Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii