Un succes care acum durează de două decenii: la începutul anului 2001, producţia de piese pentru caroserie MINI a început în Swindon. Şi puţin mai târziu, pe 26 aprilie 2001, primul MINI nou a ieşit de pe linia de producţie din Oxford. De atunci, MINI a construit peste cinci milioane de automobile premium în Marea Britanie. La uzina din Oxford, în prezent sunt construite MINI Hatch 3 uşi, MINI Hatch 5 uşi şi MINI Clubman, precum şi modelul full electric MINI Cooper SE - toate împreună pe aceeaşi linie de producţie.
Preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW Group, Oliver Zipse, a fost la conducerea producţiei de la uzina MINI din Oxford în perioada 2007-2008. Cu ocazia aniversării a 20 de ani de la începerea producţiei, el declară: "Felicitări tuturor celor de la uzinele MINI din Oxford şi Swindon pentru că au atins un reper de producţie atât de mare. Încă am amintiri foarte plăcute din timpul petrecut la Oxford. A fost o adevărată plăcere să lucrez acasă şi în inima mărcii MINI cu oameni atât de captivanţi şi pasionaţi, dintre care aproape un sfert şi-au dedicat aceşti 20 de ani sau mai mulţi construcţiei maşinilor noastre".
În prezent, mai mult de 4.500 de angajaţi cu înaltă calificare lucrează la uzinele MINI din Oxford şi Swindon, inclusiv 130 de stagiari. Împreună, această echipă puternică se asigură că aproximativ 1.000 MINI sunt produse zilnic pe insulă - unul la fiecare 67 de secunde.
Peter Weber, director general al uzinelor din Oxford şi Swindon din 2019, adaugă: "Sunt extrem de mândru de echipele noastre de la Oxford şi Swindon şi de munca incredibilă pe care o fac. Angajamentul şi pasiunea lor continue dinn ultimii 20 de ani au contribuit la consolidarea reputaţiei MINI în întreaga lume".
Unul dintre eroii relansării mărcii MINI a fost un inginer român, Heinrich Petra. După fuga din România comunistă, în anii ’70, fostul inginer Dacia se angaja la BMW. Aici a avut o carieră de aproape 30 de ani unde a evoluat constant şi a contribuit la multe modele legendare, aşa cum este BMW X5 sau BMW Z8. Ulterior, Petra a fost cooptat în echipa MINI şi a fost responsabil pentru dezvoltarea tehnică a noului model, dar şi a multor proiecte emblematice pentru marcă, aşa cum a fost gama de motorizări diesel sau primul cabriolet oficial MINI.
Uzinele din Oxford şi Swindon au deja o tradiţie foarte îndelungată ca locaţii de producţie: automobilele au fost construite acolo de 65 de ani (Swindon) şi chiar de 108 ani (Oxford). Pentru o lungă perioadă de timp, acest lucru s-a făcut în linişte, dar uzina de la Oxford s-a transformat în ultimii ani într-un magnet pentru turişti. Între timp, turul uzinei MINI, premiat de altfel, a încântat în jur de 26.000 de fani MINI.
Uzina de la Oxford a făcut un pas energic în viitor în 2020, când MINI Cooper SE, primul model complet electric al mărcii, a ieşit de pe linia de producţie. Şi acesta a fost doar începutul: până la începutul anilor 2030, MINI va fi primul brand BMW Group a cărui întreagă gamă de modele va fi alimentată exclusiv cu electricitate. În ultimii 20 de ani, uzinele de la Oxford şi Swindon au jucat un rol decisiv în ceea ce priveşte creşterea dezvoltării durabile a producţiei MINI şi sunt indispensabile pentru strategia BMW Group de a reduce în continuare emisiile.
Sursa: MINI Romania
0 comentarii