miercuri, 13 iulie 2011

DOCUMENTATII AUTO-Simptome ale defectelor la sistemul de franare-informatii de la Ferodo

Acestea sunt simptome tipice pe care un sofer le poate intampina in cazul unui sistem de franare defect sau uzat. Verificati lista pentru a afla ce trebuie sa urmariti. Nota: unele dintre aceste simptome pot fi cauzate, de asemenea, de sistemul d-voastra de suspensie, dar trebuie verificate ambele la atelier.

VIBRATIA VOLANULUI.
Ce inseamna?
Volanul tremura in timpul franarii. Volanul tremura tot timpul cand masina este in miscare.
De ce se intampla?
Vibratiile pot fi cauzate de trepidatiile franei-franele tremura cand placuta atinge discul.
-Discul poate avea grosime diferita in jurul circumferintei.
-Discurile pot fi deformate din cauza supraincalzirii.
Cum poate repara mecanicul?
Pentru variatia grosimii discului, aceasta trebuie verificata in jurul intregii circumferinte. Daca discul are grosime variabila, ambele discuri de pe punte trebuie inlocuite.
Nota: Nu este sigur sa inlocuiti doar discurile-placutele de frana trebuie schimbate in acelasi timp pentru a asigura performanta de franare maxima.

ZGOMOT DE LA FRANE.
Ce inseamna?
Acesta este, de obicei, un scartait sau poate fi un zgomot de frecare.
De ce se intampla?
-Uzura placutelor de frana poate fi completa iar placa de baza a acestora sau senzorul de uzura sa frece pe discul de frana.
-Placuta amortizoare (care acopera partea din spate a placii de baza a placutei de frana) poate lipsi sau poate fi deteriorata.
-Etrierul se blocheaza.
Cum poate repara mecanicul?
-Se inlocuiesc placutele de frana (si discurile, daca sunt deteriorate).
-Se repara etrierul.

MASINA TRAGE INTR-O PARTE LA FRANARE.
Ce inseamna?
Cand apasati frana, simtiti ca masina trage in stanga sau in dreapta.
Nota: Aceasta este diferita de situatia alinierii gresite a rotilor, cand masina trage intodeauna intr-o singura parte in timpul deplasarii.
De ce se intampla?
-Placutele de frana au fost contaminate cu ulei sau cu vaselina, franarea fiind ineficienta pe o parte.
-Etrierul se poate bloca-placutele de frana de pe o parte nu pot frana eficient.
Cum poate repara mecanicul?
-Se verifica placutele de frana si se inlocuiesc daca este necesar (se inlocuiesc intotdeauna pe ambele parti).
-Se verifica functionarea corecta a etrierului si se repara daca este necesar.

CURSA LUNGA/MOALE A PEDALEI.
Ce inseamna?
Aceasta apare cand trebuie sa apasati pedala foarte mult in jos pentru a obtine decelerarea. Sau pedala da o senzatie mai moale decat de obicei sau de lipsa de fermitate cand o apasati.
De ce se intampla?
-Daca masina d-voastra are un sistem cu tambur de frana, sabotii de frana sunt reglati gresit.
-Lichidul de frana-exista aer in sistem, exista scurgeri de lichid sau acesta este degradat.
-Senzorul sau supapa repartitorului de sarcina la franare s-a blocat.
-Furtunele de frana prezinta scurgeri sau umflaturi.
Ce poate repara mecanicul?
-Se regleaza sabotii de frana.
-Se verifica calitatea lichidului de frana, se purjeaza sistemul si se inlocuieste cu lichid de frana nou.
-Se verifica etanseitatea pompei de frana si a cilindrilor receptori si se inlocuiesc daca este necesar.
-Se verifica furtunele de frana daca prezinta scurgeri sau umflaturi si se inlocuiesc daca se gasesc defecte.

PEDALA TARE.
Ce inseamna?
Cand apasati pedala de frana simtiti elasticitatea foarte redusa in pedala. Aceasta este efectiv greu de apasat.
De ce se intampla?
-Placutele de frana sunt "lustruite" deoarece materialul de frecare nu poate face fata la solicitarile de franare.
-Etrierul se blocheaza, mentinand placutele pe discul de frana.
-Servofrana prezinta scurgeri sau crearea de vid este defectuoasa, ceea ce duce la aplicarea unei forte reduse in sistemul de franare.
Cum poate repara mecanicul?
-Se verifica daca placutele sunt lustruite si inlocuiesc.
-Se repara etrierul.
-Se verifica servofrana si se inlocuieste sau se repara dupa cum este necesar.

FRANA ASPRA.
Ce inseamna?
Cand actionati frana pentru prima data (de obicei, dupa ce masina stationeaza o perioada indelungata), apare un scrasnet usor.
De ce se intampla?
Discul de frana a fost corodat, de obicei in timpul iernii de sarea de pe drum sau in zonele de litoral. Metalul placutei a ruginit si a aderat la disc-sunetul de tipul unei perii de sarma aspre apare pe masura ce coroziunea este indepartata de pe disc. 
Cum poate repara mecanicul?
Coroziunea este indepartata de obicei de pe disc dupa cateva aplicari usoare ale franei. Daca coroziunea este severa, placutele si discurile de frana trebuie inlocuite.

Sursa: Ferodo Romania
Abonati-va prin e-mail
Urmariti-ma:
facebook twitter gplus linkedin rss

1 comentarii:

  1. Foarte util acest articol. Am patit si eu acelasi lucru si nu stiam de ce se intampla. Dar acum multumita acestui articol o sa ma descurc mai bine.

    Multumessc!

    RăspundeţiȘtergere

Va astept cu multa placere sa va spuneti si voi parerea!