Noua etichetare a anvelopelor

Eticheta anvelopa
Dupa cum probabil ati aflat deja sau urmeaza sa aflati, incepand de la 1 noiembrie 2012 va intra in vigoare noul act legislativ aprobat de Parlamentul European, prin care, orice anvelopa noua, vanduta in Europa, va trebui sa fie etichetata cu mai multa atentie. Astfel, noile etichete vor trebui sa contina mai multe informatii decat pana acum si anume vor trebui sa prevada in plus clasificari clare in functie de eficienta consumului de combustibil, aderenta pe teren umed si zgomotul exterior de rulare. 

Aceste noi etichete se vor aplica doar anvelopelor pentru autoturisme, autovehicule 4x4, SUV, furgonete si camioane (anvelope de vara, anvelope de iarna si anvelope all season). Pe langa acestea, mai sunt si anvelope care nu intra sub incidenta regulamentului si anume anvelopele de curse, anvelopele profesionale off-road, anvelopele de rezerva, anvelopele resapate, anvelopele cu tinte, anvelopele a caror clasa de viteza este mai mica de 80 km/h si anvelopele pentru motociclete.

Noile etichete pentru anvelope sunt foarte asemanatoare cu cele aplicate pe aparatele electrocasnice (frigidere, masini de spalat automate, etc.). Sunt utilizate chiar aceleasi clasificari de la A la G, A fiind cel mai inalt nivel de performanta, iar G cel mai scazut. Daca etichetele pentru aparatele electrocasnice se refera  doar la consumul de energie, noua eticheta pentru anvelope urmareste 3 mari parametri:

-Eficienta consumului de combustibil/rezistenta la rulare.
Se stie ca o anvelopa in rulare se deformeaza si consuma energie suplimentara. Energia pierduta mai este cunoscuta si ca rezistenta la rulare si are legatura directa cu consumul de combustibil. Astfel, la o rezistenta de rulare mai mica, anvelopele utilizeaza mai putina energie, deci mai putin combustibil.

-Aderenta pe teren umed/performanta la franare.
Se stie ca o anvelopa cu o aderenta foarte buna pe teren umed are o distanta de franare mai scurta pe carosabil alunecos. Aceste clasificari sunt masurate in functie de distanta parcursa de un automobil dupa franarea la 80 km/h pe carosabil umed.

-Emisiile de zgomot/zgomot exterior.
Nivelul zgomotului exterior al unei anvelope este exprimat in decibeli (dB) si este simbolizat pe eticheta prin una, doua sau trei unde sonore.O unda sonora reprezinta cel mai ridicat nivel de performanta, iar trei unde, nivelul cel mai scazut.

Acum ca ati aflat cele mai importante lucruri despre noua etichetare a anvelopelor, puteti alege in cunostiinta de cauza!
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii