BMW Group Logistik, în colaborare cu inovatorul tehnologic Trailer Dynamics, a testat cu succes o semiremorcă cu propulsie electrică.

 

BMW Group Logistik testează cu succes semiremorca electrică

BMW Group Logistik, în colaborare cu inovatorul tehnologic Trailer Dynamics, a testat cu succes o semiremorcă cu propulsie electrică pe diverse trasee şi pe distanţe diferite în operaţiunile de logistică din lumea reală. Cu camionul diesel folosit, s-au realizat economii medii de combustibil de peste 46% pe distanţe scurte şi medii şi de peste 48% pe distanţe lungi. Folosind o combinaţie de cap-tractor electric şi remorcă electrică, a fost atinsă o autonomie de peste 600 de kilometri fără reîncărcare. Au fost patru zile de teste-pilot pe distanţe scurte şi medii în jurul locaţiei BMW Group din Dingolfing şi trei zile de teste pe distanţe lungi între Mamming, în Bavaria Inferioară, şi uzina BMW Group din Leipzig. Capacităţile remorcii electrice de la Trailer Dynamics au fost puse la încercare pentru a identifica cele mai bune scenarii de aplicare pentru BMW Group Logistik.

„Ca BMW Group, suntem - în calitate de primul producător auto german - membri ai «Business Ambition for 1.5°C» a Iniţiativei privind Obiectivele Bazate pe Ştiinţă şi ne angajăm să atingem obiectivul neutralităţii climatice complete de-a lungul întregului lanţ de valori. Prin urmare, folosim proiecte vizionare pentru a accelera constant strategia de logistică ecologică de transport a BMW Group. Testarea-pilot cu remorca electrică de la Trailer Dynamics a arătat că utilizarea acestui tip de semiremorcă electrificată reduce semnificativ consumul de combustibil al cap-tractoarelor diesel standard şi măreşte considerabil autonomia camioanelor electrice”, a declarat Michael Nikolaides, directorul reţelei de producţie şi logistică a BMW Group.

Semiremorcă cu propulsie electrică

Spre deosebire de o semiremorcă convenţională, remorca electrică de la Trailer Dynamics din Eschweiler, lângă Aachen, este echipată cu propria sa baterie şi propulsie electrică. Aceasta susţine motorul camionului semiremorcă. Senzorii integraţi pe pivotul dintre cap-tractor şi remorcă asigură un raport de încărcare optim şi, astfel, cea mai bună economie de combustibil posibilă. Pe lângă reducerea consumului de energie al cap-tractorului, propulsia remorcii electrice oferă şi putere suplimentară în timpul demarajului şi în pantă. În combinaţie cu un camion diesel, siguranţa aprovizionării este, de asemenea, asigurată chiar dacă bateria remorcii electronice este descărcată.

Testele pe distanţă medie s-au desfăşurat pe parcursul a patru zile consecutive pe trasee logistice reale din jurul locaţiei BMW Group din Dingolfing. Transporturile dus-întors cu topografii de trasee solicitante au fost efectuate cu furnizorul de servicii logistice Gahr International. Zilnic au fost parcurşi până la 250 de kilometri pe autostrăzi şi drumuri principale, culegerea automată şi simultană a datelor de la remorca electrică şi cap-tractor fiind efectuată în premieră. Aceasta a arătat o reducere medie a consumului de motorină de 46,59%.

Economii şi mai mari de combustibil pe distanţe lungi

De asemenea, testele pe distanţe lungi au fost efectuate tot pe rute logistice reale şi cu o încărcătură de peste 16 tone între Leipzig şi Mamming. Modulele energetice pentru automobilele electrice BMW au fost transportate pe o distanţă de 450 de kilometri, în principal pe autostrăzi. În comparaţie cu călătoriile cu o remorcă convenţională şi încărcătură identică, acest lucru a dus la economii de motorină de peste 48% în medie. Bateria remorcii electrice a fost încărcată fără emisii de carbon folosind 100% energie verde, ceea ce înseamnă că, prin aplicarea în serie, o singură remorcă electrică ar putea facilita o reducere anuală de CO de aproximativ 120 de tone ("Well to Wheel").

Reducere de 100% CO atunci când este utilizată cu un camion electric

O reducere de 100% a CO, permiţând simultan trasee pe distanţe lungi, poate fi obţinută prin combinarea unei remorci electrice cu un cap-tractor electric şi 100% electricitate verde. Acest scenariu a fost testat în ultima zi de testare pe distanţă medie în zona Dingolfing folosind un camion electric Volvo. Cu o sarcină normală, a fost realizată o distanţă de condus de peste 600 de kilometri fără reîncărcare.

Economiile de combustibil la utilizarea remorcilor electrice sunt contrabalansate de masa lor mai mare şi de sarcina utilă mai mică rezultată, dar acest lucru este parţial compensat de o creştere a masei totale admisibile pentru remorci în UE. Costurile mai mari de achiziţie ale remorcii electrice sunt contracarate de costuri de operare mai mici. În special pe distanţe lungi, utilizarea remorcilor electrice poate facilita o decarbonizare semnificativă a flotei existente, reducând totodată costurile.

„Viziunea Trailer Dynamics este de a aduce o contribuţie semnificativă la decarbonizarea economiei prin remorci electrice şi de a promova logistica durabilă şi, în mod ideal, cu zero emisii. Împreună cu partenerul nostru BMW şi companiile de expediţii Gahr International şi Elflein Spedition & Transport, cu aceste drive teste facem următorul pas important în transformarea viziunii noastre în realitate”, a declarat Abdullah Jaber, director executiv şi director general al Trailer Dynamics GmbH.

Cu proiectele-pilot vizionare de remorcă electrică, BMW Group accelerează implementarea sistematică a strategiei sale "Green Transport Logistics". Această strategie intersectorială este un element integral al BMW iFACTORY. „Este important pentru noi să sprijinim dezvoltarea tehnologiilor inovatoare în logistica transporturilor. Stabilirea unor inovaţii ca acestea sunt de ajutor pentru partenerii noştri logistici şi pentru noi să reducem emisiile de CO şi să îmbunătăţim amprenta generală”, a explicat Michael Nikolaides.

Sursa: BMW România

Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii