Debutul pickup-ului cu cel mai eficient consum din clasa sa.

Amarok revoluţionează acest segment, cu un consum de carburant de numai 7,5 litri.
Pickup-ul de dimensiuni mari, de la Volkswagen, are multe atuuri, pentru muncă şi timpul liber.
  
Odată cu noul Amarok, Volkswagen Autovehicule Comerciale introduce, pe piaţa europeană, cel mai avansat pickup produs în serie la nivel mondial. Motoarele TDI de ultimă generaţie, de la Amarok – toate având injecţie directă şi supraalimentare – impun noi standarde în materie de economie de carburant şi emisii. Sistemele active şi pasive de siguranţă ale acestui pickup, precum şi dotările pentru confort, sunt la nivelul maşinilor pentru pasageri. Cu toate acestea, Amarok este şi extrem de rezistent.
Multe dintre tehnologiile oferite pentru Amarok sunt utilizate pentru prima dată în segmentul pickup-urilor medii. Printre acestea se numără supraalimentarea Bi-turbo pentru motorul vârf de gamă şi sistemul opţional de tracţiune integrală, permanentă, 4MOTION, cu diferenţial Torsen, care este una dintre cele trei opţiuni pentru tracţiune, disponibile pentru noul model. În ceea ce priveşte spaţiul, lăţimea şi înălţimea suprafeţei de încărcare, abilităţile de manipulare a încărcăturii şi capacitatea de încărcare, Amarok este „Cel mai bun din clasa sa”.

Pickup-ul de la Volkswagen îşi începe cariera internaţională cu o Cabină Dublă, o caroserie cu patru portiere, care oferă un nivel impresionant de spaţiu, pentru cinci adulţi. Versiunea Cabină Simplă, cu două portiere, care dispune de o suprafaţă de încărcare mai lungă, va fi disponibilă la livrare în a doua jumătate a lui 2011. Atât în ceea ce priveşte concepţia, cât şi aspectul exterior, Amarok denotă influenţa evidentă a noului stil de design Volkswagen. Iar acest lucru se reflectă în accentuarea tipică a liniilor orizontale şi în interacţiunea bine definită dintre suprafeţele caroseriei şi precizia construcţiei. Una dintre cele mai edificatoare caracteristici în acest sens este unitatea vizuală formată de farurile orizontale şi grila radiatorului, cu fantele sale şi elementele decorative de care dispune.

Extinzându-se din partea frontală, către spate, se observă o suprafaţă ce se dezvoltă peste conturul aripilor, către geamurile laterale, pe care le cuprinde într-o arcadă. Curburile frumos modelate ale panourilor laterale şi capota motorului conferă modelului Amarok imaginea tipică, impozantă, a unui pickup. În partea din spate, logo-ul proeminent VW atrage privirea spre oblonul benei, a cărei suprafaţă netedă păstrează nivelul mare de atracţie. Această zonă este încadrată de stopurile pickup-ului, a căror imagine distinctivă, pe timp de noapte, face parte din designul caracteristic al maşinii. Prin astfel de detalii au fost exprimate standardele înalte ale întregii echipe de dezvoltare, detalii care fac din Amarok un adevărat Volkswagen şi îl deosebesc de competitori, prin nivelul calitativ de vârf şi designul de înaltă clasă.

Puternice, rafinate şi eficiente: motoarele TDI de ultimă generaţie
În privinţa propulsiei, Volkswagen Autovehicule Comerciale introduce, chiar din momentul lansării pe piaţă a modelului Amarok, o realizare tehnologică sclipitoare: Cu 120 kW / 163 CP şi o cilindree de 2 litri, motorul TDI dispune de injecţie directă Common Rail, cu supraalimentare bi-turbo cu două trepte de control şi generează un cuplu maxim de 400 Nm la numai 1.500 rpm! Aceste performanţe superioare contrastează cu un consum mediu foarte scăzut, de numai 7,6 litri de motorină pentru 100 de km (Amarok 4x2).

Cea de-a doua variantă de motorizare a lui Amarok este un alt motor TDI cu patru cilindri – care în acest caz dezvoltă 90 kW / 122 CP. Tehnologic, acesta include o turbină cu geometrie variabilă. „Micul” TDI dezvoltă un cuplu impresionant de 340 Nm, încă de la 1.750 rpm. Acest propulsor consumă doar 7,5 l/100 km. Şi astfel, ambele TDI-uri se poziţionează sub pragul de 200 g CO2 pe km, o limită considerată a fi o barieră în această clasă. Alimentarea cu combustibil devine astfel o problemă mai puţin importantă la Amarok, care dispune de autonomii de peste 1.000 de kilometri, posibile datorită consumului scăzut de carburant. Motoarele turbo diesel cu injecţie directă se încadrează, de asemenea, în limitele impuse de standardul Euro 5. Pickup-ul dispune, în echiparea standard, de o cutie de viteze cu şase trepte.

Dinamic şi sigur pe orice teren
Clienţii de Amarok pot alege dintre trei versiuni diferite de transmisii: tracţiune integrală permanentă, tracţiune integrală selectabilă (ambele 4MOTION), şi tracţiune spate (4x2). Cea din urmă reprezintă versiunea de intrare în gamă şi ar trebui să atragă clienţii interesaţi în principal de stilul de caroserie pickup şi de versatilitatea utilizării sale. Ambele versiuni cu transmisie integrală se simt ca acasă pe orice fel de teren.

Amarok 4MOTION, cu tracţiune integrală selectabilă şi un „4” roşu în logo, reprezintă alegerea ideală pentru călătoriile peste munţi şi văi. Acesta utilizează un cuplaj rigid pentru transmisia integrală, o tehnologie a cărei eficienţă este demonstrată prin utilizarea îndelungată în segmentul pickup. Atunci când este cuplat prin apăsarea unui buton, acesta produce transferul de putere către axe. Pentru cele mai dificile trasee, este disponibil şi un reductor, care va face ca trecerile complicate din off-road să fie uşor de stăpânit. Chiar şi rampele cu grad de înclinare de 100%, cu un unghi de 45 de grade, nu reprezintă un obstacol, chiar dacă maşina este încărcată la capacitate maximă. În acelaşi timp, pachetul de arcuri Heavy Duty, reglat progresiv, cu trei seturi de arcuri principale şi două auxiliare, asigură un factor mare de securitate la suprasarcină şi un nivel uniform de confort la orice grad de incărcare.

Amarok 4MOTION cu un „4” negru îşi face debutul cu tracţiune integrală permanentă şi un nivel sporit de confort. Acesta exploatează avantajele tracţiunii integrale în vederea unui nivel dinamic superior pe drumurile asfaltate. Diferenţialul Torsen este o raritate în această clasă. Acesta distribuie forţele de tracţiune, în mod variabil, între axa faţă şi spate; în setarea de bază, puterea este distribuită 40:60. Această setare are ca rezultat un nivel dinamic excelent, combinat cu tracţiune foarte bună.

Toate tipurile de tracţiune dispun şi de un diferenţial electronic blocabil, care face uz de intervenţia automată a sistemului de frânare; acest sistem îmbunătăţeşte tracţiunea pe toate tipurile de drum. Mai mult, pentru traseele dificile, este disponibil, opţional, un diferenţial mecanic pentru axa spate.

Liniile de echipare: de la camionetă de lucru, la pickup stilat
Amarok este lansat pe piaţă cu trei linii de echipare. Versiunea de bază propune componente pur mecanice şi extrem de rezistente: macaralele pentru geamuri, mecanismele de blocare a uşilor şi reglajele oglinzilor sunt manuale. Barele de protecţie, mânerele uşilor şi oglinzile nu sunt vopsite, ceea ce le face ideale pentru un regim intensiv de utilizare. Alte echipamente standard: banchetă rabatabilă fracţionat, torpedo cu încuietoare, sistem iluminare a spaţiului de încărcare şi sisteme de siguranţă precum ABS, EDS, ASR şi ESP. O caracteristică specială: antenele pentru radio şi pentru sistemul de navigaţie sunt integrate în oglinzile exterioare.

Amarok Trendline este cu un pas mai sus în materie de echipare pentru confort. La această versiune, bara din faţă, mânerele portierelor şi carcasele oglinzilor sunt vopsite în culoarea caroseriei. Geamurile, sistemul de închidere a uşilor şi cel de reglare a oglinzilor sunt acţionate electric. Mai mult, lista de dotări standard include un radio cu CD player, sistem semiautomat de control al climatizării (Climatic), un display multifuncţional, tempomat şi faruri de ceaţă. Jantele din aliaj, cu diametrul de 16”, accentuează imaginea impunătoare a acestui pickup.

Amarok Highline dispune de elemente exclusive. Pornind de la linia de echipare Trendline, cea Highline vine cu îmbunătăţiri precum bara spate cromată, carcase parţial cromate pentru oglinzile exterioare, diverse ornamente cromate la exteriorul şi interiorul autovehiculului, precum şi overfendere, în culoarea caroseriei, care permit obţinerea spaţiului necesar pentru montarea jantelor din aliaj cu diametrul de 17”. În plus, versiunea de echipare de top este completată printr-un panou de instrumente cu o culoare contrastantă (în funcţie de configuraţia autovehiculului), un sistem automat de control al climatizării (Climatronic), care oferă un nivel excepţional de confort, un sistem de sonorizare mai performant şi huse stilate, din material textil, pentru scaune.

Pe lângă numeroasele dotări standard ale acestui pickup, Amarok beneficiază şi de un set cuprinzător de accesorii – gama de accesorii oferă de la o styling-bar până la praguri laterale cu suprafaţă antiderapantă, capitonaje sau cover pentru spaţiul de încărcare, sistemul de prindere versatil Multi Connect (standard începând cu Trendline), şi o selecţie bogată de jante din aliaj.

Cel mai mare interior şi spaţiu de încărcare din clasă
Dimensiunile interioare excepţionale aduc acestui model cel mai mult spaţiu din clasa sa. Ergonomia atent studiată a automobilului este tipică pentru Autovehiculele Comerciale Volkswagen, în general, şi pentru Amarok, în special. Accesul facil, locurile generoase şi mult spaţiu pentru cap sunt caracteristicile spaţiului din habitaclu. Bancheta spate oferă un spaţiu amplu pentru picioare, ceea ce face ca Amarok să fie într-adevăr un automobil cu cinci locuri comfortabile. Atunci când numai două persoane se află la bord, bancheta spate cu şezut pliabil şi spătar rabatabil contribuie la mărirea spaţiului interior destinat bagajelor.

Important: Spaţiul de încărcare oferit de Amarok cu Cabină Dublă dispune, de asemenea, de cele mai mari dimensiuni din această clasă. El măsoară 1.555 mm lungime, 1.620 mm lăţime, ceea ce rezultă într-o suprafaţă de încărcare impresionantă, de 2,52 m2. Iar asta nu este tot. De asemenea, la categoria „cea mai bună din clasa sa” se încadrează şi lăţimea maximă a obiectelor ce pot fi încărcate în acest automobil, care este de 1.222 mm între pasajele roţilor. Pentru prima dată la un pickup de dimensiuni medii, există posibilitatea încărcării de europaleţi (1,2 x 0,8 m), poziţionaţi transversal, ceea ce economiseşte spaţiu. De asemenea, este mai uşor de transportat echipament sportiv, cum ar fi quad-urile, precum şi utilaje voluminoase, şi asta graţie dimensiunilor generoase, a pragului de încărcare cu o înălţime de 780 mm şi a capacităţii de încărcare de 1,15 tone. Patru inele de amarare, dispuse în colţurile benei, protejează încărcătura în timpul transportului. Atunci când este ataşată o remorcă, pickup-ul poate suporta o încărcare a remorcii de până la 2,8 tone, impunându-se dotarea cu tahograf digital.

Amarok impune noi standarde de siguranţă în segmentul pickup
Pachetul de securitate Amarok impune noi standarde în acest segment. Pe lângă airbagurile pentru şofer şi pasagerul din faţă, există şi airbaguri pentru  cap / torace – încă o raritate în acest segment. Sunt, de asemenea, incluse şi tetierele reglabile pe înălţime, precum şi centurile de siguranţă cu prindere în trei puncte, pentru toate cele cinci locuri. În faţă, centurile dispun de pretensionare, iar pe partea şoferului, de un sistem de avertizare acustic şi vizual pentru cuplare.

Numeroase alte dotări garantează un nivel înalt de securitate activă. De exemplu, programul electronic de stabilitate (ESP) este oferit în echiparea standard. Pentru toate versiunile care beneficiază de pregătire pentru remorcă, funcţionalitatea ESP include şi programul de stabilitate pentru remorcă. O altă dotare, care contribuie la nivelul ridicat de securitate, este „Modul Off-Road” – activat la apăsarea unui buton – care este disponibil până la viteze de rulare de 100 km/h. În acest mod, sistemul ESP, sistemul electronic de blocare a diferenţialului (EDS), sistemul de control al tracţiunii (ASR) şi sistemul de anti-blocare a roţilor (ABS), sunt setate pentru condiţii grele caracteristice traseelor off-road. Sistemul ABS poate reduce distanţa de frânare atât în off-road cât şi pe drum, distanţa depinzând de cele mai multe ori de compoziţia suprafeţei de rulare. Dacă „Modul Off-Road” este activat în timp ce maşina rulează cu mai puţin de 30 km/h, este activat şi sistemul Hill Descent Assist (Asistent la Coborâre); acesta păstrează o viteză constantă pe coborârile abrupte, prin acţionarea selectivă a sistemului de frânare. Pentru prima dată în această clasă, atunci când sistemul Hill Descent Assist este activ, şoferul poate adapta individual viteza autovehiculului în funcţie de situaţie, accelerând sau frânând.


Sursa: Volkswagen Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii