Cel mai simplu mod de a evita problemele este sa va asigurati ca placutele de frana si etrierul sunt montate corect de la inceput. Respectarea acestor instructiuni suplimentare pentru remontare ar trebui sa impiedice aparitia vibratiilor si a zgomotului asociat si sa permita soferilor rulajul fin si confortabil.

-Demontati si curatati toate glisoarele si stifturile etrierului.





-Hartia cu smirghel poate fi folosita doar pe punctele de suport ale etrierului si placutelor in cazul in care sunt prezente rugina masiva sau substante poluante.
Nota: Daca etrierul nu culiseaza cu usurinta, acest lucru poate duce la placute uzate inclinat sau la uzura inegala pe cele 2 parti al puntii, ceea ce creeaza scartait si trepidatii.

-Stifturile trebuie sa fie lubrefiate corect pentru a asigura ca deplasarea e libera si ca stiftul nu se blocheaza in corpul etrierului. De asemenea, verificati starea burdufelor de cauciuc ale stiftului de glisare pentru a impiedica infiltrarea apei.
Nota: Daca stifturile nu sunt lubrefiate, se pot bloca, provocand uzura inclinata si cauzand probleme cu zgomotul.

-Verificati deplasarea libera a pistonului si extrageti-l complet-acest lucru este esential pentru a evita avarierea placutei amortizoare sau a stratului de cauciuc.



-Verificati daca placutele de frana intra cu usurinta in locasele etrierului.




-Curatati bavurile de pe muchiile placutelor de franare, daca este necesar.
Nota: Daca placuta nu se deplaseaza liber in interiorul locaselor, va exista in permanenta un contact usor cu discurile, provocand scartait si ducand la placute uzate inclinat sau la uzura inegala pe cele 2 parti ale punctii.

-In anumite cazuri specifice (de ex. un etrier vechi, ruginit) se recomanda sa lubrefiati usor punctele de contact intre placa de baza metalica si culisoare cu vaselina pe baza de ceramica conform instructiunilor producatorului vehiculului.
Nota: Aveti grija ca vaselina sa nu atinga materialul de frictiune.


-Introduceti, cand este cazul, indicatori de uzura in sau pe placutele de frana.
-Strangeti buloanele de fixare a etrierului.
-Inlocuiti buloanele autoblocante cu unele noi.







-Respectati cuplul corect de strangere si ordinea corecta a etapelor.
-Cu etrierul franei reasamblat, apasati repetat pedala de frana pana cand cursa este aproximativ o treime din cursa totala.
-Verificati functionarea corecta a franei, inclusiv retragerea placutelor.
-Reasamblati roata si verificati ca se roteste liber.
-Daca rotatia e libera, vehiculul este pregatit sa revina pe sosea.
Nota: Efectuati un test de drum inainte de a returna vehiculul pentru a va asigura ca sistemul de franare este in stare deplina de functionare. Cand masina este returnata soferului, sfatuiti-l cu privire la procedura corecta de rodaj pentru a asigura eficienta corecta a franei.




Sursa: Ferodo Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii