Prin lansarea modelului BMW ActiveHybrid 5, BMW vine cu noi soluţii inteligente pentru îmbunătăţirea sistemului hibrid, motorul cu ardere internă funcţionând împreună cu unul electric pentru a îmbunătăţi eficienţa, dar şi plăcerea condusului atât de emblematică pentru marcă. Noul model va debuta şi în România în prima parte a anului 2012.

BMW ActiveHybrid 5 reuneşte - în premieră - un motor cu şase cilindri dispuşi în linie, cu tehnologia BMW TwinPower Turbo, un sistem de transmisie electrică şi o cutie de viteze automată cu opt trepte. Cea mai nouă generaţie a tehnologiei BMW ActiveHybrid introduce în această combinaţie şi o gestiune inteligentă a energiei, controlată cu mare precizie şi extrem de eficientă. Mulţumită acestora, modelul BMW ActiveHybrid 5 beneficiază de un echilibru excepţional între performanţe şi consumul de combustibil pentru acest segment.

Datele tehnice care caracterizează BMW ActiveHybrid 5 sunt: puterea totală generată este de 250 kW/340 CP; automobilul poate fi condus în regim pur electric până la o viteză de 60 km/h; BMW ActiveHybrid 5 realizează sprintul (0-100 km/h) în 5,9 secunde; consumul mediu de combustibil se situează între 6,4 şi 7,0 litri per 100 kilometri; emisiile CO2 sunt de numai 149-163 grame per kilometru (date în conformitate cu ciclul de testare EU, pot varia în funcţie de formatul pneurilor utilizate).

Motorul aflat în echiparea modelului BMW ActiveHybrid 5 - propulsor cu şase cilindri dispuşi în linie, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo, care dezvoltă 225 kW/306 hp - este acelaşi care se află în echiparea modelului BMW 535i şi care este apreciat pentru puterea de tracţiune şi eficienţă. Motorul electric, care dezvoltă 40 kW/55 CP, este alimentat cu energia provenită de la un acumulator litiu-ion foarte performant, integrat în portbagaj.

Combinaţia armonioasă a puterii celor două sisteme este transferată către puntea spate prin intermediul unei cutii de viteze automate cu opt trepte. Pe lângă construcţia hibrid, care permite o călătorie în mediul urban în regim integral electric şi fără nici un fel de emisii, BMW ActiveHybrid 5 deţine cele mai sportive performanţe din segmentul său de piaţă, dar şi o reducere semnificativă a consumului comparativ cu BMW 535i.

Pentru a exploata la maximum potenţialul tehnologiei BMW ActiveHybrid, gestiunea inteligentă a energiei din transmisia modelului BMW ActiveHybrid 5 utilizează o serie de funcţii inovatoare care au rolul de a asigura eficienţa sistemului. Acumulatorul litiu-ion este încărcat în momentul în care automobilul coboară sau frânează, motorul electric jucând rolul unui generator care furnizează energie bateriei de înaltă tensiune. În reprizele de accelerare motorul electric preia funcţia de „boost". În această situaţie asistă motorul pe benzină printr-un plus de putere şi cuplu, ceea ce face ca experienţa condusului sportiv să fie dusă aproape de limită. La acestea se adaugă faptul că atunci când automobilul rulează liber (coasting) cu viteze de până la 160 km/h în modul ECO PRO, motorul cu ardere internă poate fi decuplat complet şi oprit. Acest mod de funcţionare combină condusul confortabil cu utilizarea optimă a energiei cinetice deja generată. Pentru a evita perioadele în care motorul funcţionează la ralanti - la intersecţii sau în ambuteiaje -, BMW ActiveHybrid 5 este echipat cu o funcţie start-stop deosebit de eficientă.

Suplimentar, electronica de propulsie de la BMW ActiveHybrid 5 este conectată la sistemul de navigaţie Professional, aflat în dotarea standard. Acesta permite analizarea în avans a situaţiilor de condus şi activarea componentelor transmisiei pentru a furniza eficienţa maximă.

BMW ActiveHybrid 5 adaugă la designul sportiv şi elegant al BMW Seria 5 Sedan elementele distinctive ale modelelor BMW ActiveHybrid. Inscripţia "ActiveHybrid 5" de pe montanţii C, grila radiatorului cu bare galvanizate şi ţevile de eşapament cromate mat diferenţiază exteriorul de cel al altor modele din gamă. Disponibile opţionale, jantele Streamline de 18 ţoli, din aliaj uşor, dovedesc o eficienţă aerodinamică excepţională. BMW ActiveHybrid 5 este singurul model din gama BMW Seria 5 care este disponibil în culoarea Bluewater metalizat şi se distinge vizual de toate celelalte variante Seria 5 prin benzile inscripţionate "ActiveHybrid 5" din pragurile uşilor, prin placa de aluminiu, cu aceeaşi inscripţie, din consola centrală, prin masca specifică a motorului şi prin inscripţia "ActiveHybrid Power Unit" vizibilă pe carcasa specială a acumulatorului din portbagaj.

Selecţia de culori, tapiţerii şi elemente de echipare pentru interior reflectă diferenţa faţă de celelalte variante BMW Seria 5 Sedan. Alături de o serie de dotări standard, al căror scop este sporirea confortului, regăsim atât sistemul de navigaţie Professional, cât şi un sistem de climatizare cu patru zone.

Motorul cu şase cilindri dispuşi în linie în premieră folosit pe BMW ActiveHybrid.
Este pentru prima dată când un motor cu şase cilindri dispuşi în linie este integrat într-un sistem BMW ActiveHybrid. Propulsorul pe benzină de 3,0 litri dezvoltă 225 kW/306 CP şi atinge un cuplu maxim de 400 Nm. Tehnologia BMW TwinPower Turbo a motorului cu şase cilindri, agregat care a fost distins de două ori consecutiv cu "International Engine of the Year Award", cuprinde un turbocompresor twin-scroll, injecţie directă High Precision şi gestiune variabilă a supapelor VALVETRONIC.

Propulsorul electric sincron de la BMW ActiveHybrid 5 este integrat în carcasa transmisiei automate cu opt viteze, economisindu-se astfel spaţiu. Conexiunea dintre motorul electric şi cutia de viteze este controlată printr-un ambreiaj, iar temperatura de operare a motorului electric este reglată de sistemul de răcire al propulsorului cu ardere internă. Sistemul de transmisie electrică dezvoltă 40 kW/55 CP şi oferă un cuplu de 210 Newton metri, disponibil chiar de la pornire. Motorul este alimentat cu energie de un acumulator litiu-ion performant, şi el dezvoltat special pentru BMW ActiveHybrid 5. Bateria de înaltă tensiune este dispusă într-o carcasă foarte rezistentă şi este poziţionată între pasajele roţilor, în portbagaj, pentru protecţie maximă. Acumulatorul este compus din 96 de celule, are propriul său sistem de răcire şi oferă o energie utilizabilă de 675 Wh. Integrarea acumulatorului Li-Ion în portbagaj a redus capacitatea de încărcare a modelului BMW ActiveHybrid 5 la 375 litri, cu 145 litri mai puţin faţă de un model BMW Seria 5 Sedan propulsat exclusiv printr-un motor cu ardere internă.

BMW ActiveHybrid 5 dispune de o sursă convenţională de curent, acumulator de 14 V, dar şi de o sursă de înaltă tensiune, care operează la o tensiune de 317 V. Acestea sunt interconectate printr-un transformator de tensiune, care asigură utilizarea la maximum a energiei electrice pentru sporirea dinamicii şi a confortului în orice fază de operare. Asemeni propulsorului electric, compresorul aerului condiţionat poate fi alimentat cu energie de la acumulatorul litiu-ion, prin intermediul sursei de înaltă tensiune. Se asigură astfel funcţionarea aerului condiţionat chiar şi atunci când motorul cu ardere internă este oprit - de exemplu, când automobilul staţionează sau operează doar în modul electric. În plus, acest mod de funcţionare poate fi utilizat pentru a răci interiorul încă dinainte de pornirea motorului.

Propulsorul electric
La viteze de până la 60 km/h, BMW ActiveHybrid 5 poate opera în modul pur electric pentru emisii zero în trafic urban. Acumulatorul litiu-ion poate stoca suficientă energiei pentru a oferi o autonomie electrică de până la patru kilometri la o viteză medie de 35 km/h.

Motorul cu ardere internă este pornit doar atunci când conducătorul doreşte mai multă putere: este activat automat. Motorul electric oferă o funcţie "boost" pentru a suplimenta motorul cu ardere internă în momentul accelerării. Puterea combinată maximă este de 250 kW/340 CP, cu un cuplu maxim de 450 Newton metri. Prin utilizarea celor două motoare, BMW ActiveHybrid 5 realizează sprintul de la 0 la 100 km/h în 5,9 secunde.

Funcţie Auto Start-Stop specifică pentru hibrid şi modul coasting.
Datorită funcţiei Hybrid Auto Start-Stop special concepută, nu se face niciun compromis în privinţa confortului chiar şi atunci când automobilul este oprit în trafic pentru perioade mai lungi. După ce motorul cu ardere internă este oprit, aerul condiţionat este alimentat automat de la acumulatorul litiu-ion. Când conducătorul eliberează frâna, automobilul reporneşte fie în regim exclusiv electric, fie în regim mixt utilizând ambele propulsoare, în funcţie de nivelul de încărcare a acumulatorului şi de cât de multă putere doreşte cel de la volan.

O altă inovaţie introdusă la BMW ActiveHybrid 5 sporeşte suplimentar eficienţa prin oprirea motorului cu combustie nu doar când automobilul staţionează sau circulă prin oraş, ci şi la utilizarea frânei de motor sau rularea liberă (coasting) de până la 160 km/h. În acest condiţii, motorul pe benzină este oprit şi deconectat de la transmisie. Din acel moment, BMW ActiveHybrid 5 continuă să se deplaseze fără a face zgomot, fără emisii şi fără efect de frânare din partea motorului. Posibilele îmbunătăţiri ale eficienţei sunt accentuate de pneurile cu rezistenţă redusă la ruliu. În acest mod de funcţionare, asemenea celui pur electric pentru condus în trafic urban, toate funcţiile de siguranţă şi confort rămân complet operaţionale (inclusiv asistarea frânei şi direcţiei).

Gestiune inteligentă a energiei cu analiză anticipativă a situaţiilor de condus.
Electronica avansată coordonează operarea motorului cu ardere internă şi a propulsorului electric în funcţie de situaţia de condus. Pentru o gestiune şi mai eficientă a energiei la modelul BMW ActiveHybrid 5, această funcţionalitate a fost extinsă pentru a include analiza anticipativă a situaţiilor din trafic. Pentru a susţine aceasta, electronica de putere se coordonează cu sistemul de navigaţie Professional - echipare standard -, ceea ce înseamnă că datele pot fi accesate şi analizate pentru a indica, încă din faza incipientă, o schimbare viitoare a condiţiilor exterioare sau a cerinţelor conducătorului. Pe baza acestor analize, automobilul poate fi pregătit în avans astfel încât toate sistemele de transmisie şi electronica de bord să fie gestionate corespunzător pentru a utiliza energia disponibilă într-o manieră cât mai eficientă.

Factorii care pot duce la o schimbare a strategiei de operare a transmisie pot fi topografia traseului şi limitele de viteză. De exemplu, dacă sistemul ştie că urmează un tronson în urcare, BMW ActiveHybrid 5 poate utiliza întreaga energiei electrică a acumulatorului de înaltă tensiune în furnizarea puterii suplimentare de propulsie, din moment ce bateria va fi reîncărcată fără consum suplimentar în timpul coborârii ce va urma. Pe pasajele lungi în coborâre, motorul electric poate reîncărca bateria de înaltă tensiune, fără a afecta consumul de combustibil sau viteza. Strategia de operare poate fi gestionată astfel încât să asigure că bateria de înaltă tensiune este cât se poate de încărcată când se apropie finalul călătoriei, pentru a creşte autonomia în regim electric pe "ultima sută de metri".

Modul de funcţionare al componentelor transmisiei este prezentat pe afişajele intuitive, amplasate pe panoul de instrumente şi în Control Display de la BMW ActiveHybrid 5. Pe lângă afişarea fluxului de energie, acestea includ, alături de turometru, şi informaţia cu privire la efectul "boost" furnizat de motorul electric în timpul accelerării. Afişajul din interfaţa iDrive oferă o varietate de informaţii - de exemplu, nivelul actual de încărcare a acumulatorului litiu-ion sau repartizarea puterii între motorul cu ardere internă şi cel electric de-a lungul unei călătorii.

Cele mai înalte standarde de dinamică, siguranţă şi confort.
Specificaţiile şasiului de la BMW ActiveHybrid 5 includ punte faţă cu suspensie cu dublu braţ şi punte spate integrală, servodirecţie electromecanică ce include funcţia Servotronic de asistare a puterii în funcţie de viteză, sistem de frânare foarte performant şi jante de 17 ţoli, din aliaj. Dynamic Damper Control (amortizoare controlate electronic) este disponibil opţional. Sistemul Dynamic Stability Control (DSC / controlul dinamic al stabilităţii) include şi funcţii precum Dynamic Traction Control (DTC / controlul dinamic al tracţiunii), Anti-lock Braking System (ABS), Cornering Brake Control (CBC / controlul frânării în viraje), Dynamic Brake Control (DBC / controlul dinamic al frânelor), Brake Assist, Fading Compensation (compensarea supraîncălzirii frânelor), funcţia Dry Braking şi Start-Off Assistant.

Dotările de siguranţă specifice unui hibrid, care protejează acumulatorul litiu-ion şi electronica de putere, sunt integrate în conceptul vast de siguranţă pasivă şi activă integrată. În cazul unei coliziuni, componentele structurale foarte rezistente şi zonele extinse de deformare contribuie la menţinerea forţelor de impact departe de celula pasagerilor şi de componentele transmisie hibrid. Alte sisteme de securitate aflate în echiparea standard a modelului BMW ActiveHybrid 5 sunt airbagurile frontale şi laterale, airbagurile cortină pentru cap la ambele rânduri de scaune, centurile de siguranţă cu trei puncte de prindere pentru toate locurile, limitatoare de forţă şi pretensionare la centurile din faţă, precum şi sistem ISOFIX de fixare a scaunelor de copii la locurile din spate.

Şi la BMW ActiveHybrid 5, comutatorul Driving Experience Control - dotare standard - oferă nu numai modurile Sport+, Sport şi Comfort (precum şi Comfort+ dacă maşina este echipată cu sistemul opţional Dynamic Damper Control), ci şi modul ECO PRO. Acesta din urmă susţine un stil de condus deosebit de relaxat şi de economic şi utilizează mai des modul pur electric. Ca alternativă la cutia de viteze automată din echiparea standard, opţional este disponibilă şi o transmisie automată sport, care permite schimbări mai rapide ale treptelor.

Disponibile opţional pentru BMW ActiveHybrid 5, sistemele BMW ConnectedDrive includ cameră pentru mers înapoi, Surround View (sistem cu 3 camere video pentru o perspectivă panoramică la parcare), Faruri adaptive, Asistent fază lungă (operarea automată a fazei lungi), Sistem de asistenţă la parcare (parcare laterală automată), Sistem de avertizare la schimbarea benzii de rulare, Sistem de avertizare la părăsirea benzii de rulare, BMW Night Vision cu recunoaşterea pietonilor şi BMW Head-Up Display. Tehnologiile inovatoare permit integrarea în automobil a telefonului Apple iPhone, a altor terminale smartphone şi a playerelor muzicale, dar şi utilizarea funcţiilor de internet BMW Live şi Apps.

Pentru a spori confortul şi caracterul individual, echipamentele standard, ca sistemul de climatizare cu patru zone şi sistemul de navigaţie Professional, pot fi completate cu opţiuni precum Scaunele confort, Scaunelor faţă ventilate, Acces confort (fără cheie), Acţionare automată a hayonului, funcţia Soft Close pentru portiere, trapă operată electric şi sisteme audio high-end şi sistem de entertainment pentru locurile din spate.

Sursa: BMW Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii