Mihai Marinescu nu a mai putut termina a doua cursă de GP2 de la Abu Dhabi după ce din pricina unei pene lente a ieșit în decor. Pilotul brașovean a încheiat prima cursă din Grand Prix-ul Emiratelor Arabe Unite pe locul 17 confirmându-și potențialul, deși în acest weekend a urcat pentru prima dată într-un monopost de GP2 care, așa cum afirma, din punct de vedere al managementului este ca și o mașină de Formula 1. Invitat de echipa Rapax, cea care în 2010 câștiga în GP2 atât titlul la piloți cât și la constructori, Mihai Marinescu a luat pulsul acestui campionat și a avut prilejul să piloteze cea mai apropiată mașină de cea de Formula 1. Din păcate, finalul weekendului a fost unul cu ghinion, deși Mihai le-a dovedit celor din GP2 că locul lui este în acest campionat încă din antrenamentele libere. Ultima cursă programată pe circuitul Yas Marina a fost una în care românul a fost târât într-un incident de cursă încă din primul tur fiind forțat să piardă poziții importante în pluton. În timpul incidentului, roata stânga spate a monopostului pilotat de Mihai a fost atinsă cedând în turul 10 din pricina unei pene lente. Blocându-se roata Mihai a scăpat monopostul de sub control la o viteză de 260 km/h și a ieșit în decor.

În pofida acestui incident la finalul weekendului de la Abu Dhabi, Mihai Marinescu a concluzionat:

”Mă bucur foarte tare că am putut să pilotez un monopost de GP2. Este un pas extrem de important în cariera mea mai ales acum după ce am confirmat că locul meu este în acest campionat. M-am simțit confortabil în mașină încă de când m-am urcat în ea pentru reglarea scaunului și m-a surprins sistemul de frânare și aerodinamica. Această mașină are o forță de apăsare incredibilă comparativ cu monoposturile pe care le-am pilotat până acum. A fost foarte greu însă să învățăm, într-un weekend de cursă, o mașină al cărei management este ca cel al monopostului de Formula 1. Le mulțumesc tuturor celor care m-au sprijinit pentru a putea participa la Marele Premiu al Emiratelor Arabe Unite în finala sezonului de GP2”.

Despre GP2 Series
Campionatul GP2 Series a fost fondat în 2005 de către Bernie Ecclestone și a venit să înlocuiască binecunoscuta Formulă 3000. Ca și predecesoarea sa GP2 este un eveniment suport pentru Grand Prix-urile de Formula 1 desfășurându-se pe aceleași circuite și în aceleași weekenduri cu evenimentele din ”Marele Circ”. Monoposturile din acest campionat au șasiu Dallara, propulsoare V8 produse de Renault, iar furnizorul de pneuri este, ca și în cazul Formulei 1, Pirelli. Capacitatea cilindrică a motorului este de 4 litri, acesta furnizează o putere de 620CP la 10.000 rpm, iar în performanță pură, monopostul accelerează de la 0 la 100 hm/h în mai puțin de trei secunde - viteza de top este de 320 km/h.

Majoritatea piloților care activează în prezent în Formula 1 au ajuns în cel mai popular sport cu motor direct din GP2. Printre aceștia se numără și:  Lewis Hamilton (campion al Formulei 1 în 2008), Nico Rosberg, Timo Glock, Heikki Kovalainen, Vitaly Petrov, Bruno Senna, Lucas di Grassi. Grand Prix-ul de la Abu Dhabi a fost conceput ca o gală a GP2 care oferă posibilitatea piloților eligibili pentru acest campionat să ia contact nu doar cu monoposturile - cum se întâmplă în cazul testelor -, ci și cu antrenamente libere, calificări și curse. Evenimentul va începe vineri 11 noiembrie, când sunt programate antrenamentele libere și calificările, și va continua sâmbătă 12 noiembrie cu prima cursă, urmând ca ultima cursă să se desfășoare duminică 13 noiembrie chiar înaintea cursei de Formula 1.

Sursa: PR Officer Mihai Marinescu
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii