Chiar daca Sébastien Loeb si Daniel Elena nu au terminat ultima etapa din WRC, dupa o coliziune cu o masina care venea pe sensul lor din directia opusa pe un sector de legatura, cei doi au sarbatorit cel de-al 8-lea titlu mondial din cariera! Sébastien Ogier si Julien Ingrassia au terminat Raliul Marii Britanii pe locul 11. Raliul Marii Britanii a inceput joi cu trei probe speciale foarte interesante. Sébastien Loeb si Daniel Elena au avut un inceput bun si, la finalul zilei, se aflau pe prima pozitie cu un avans de sapte zecimi fata de echipajul Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen, rivalii lor in lupta pentru titlul in Campionatul Mondial de Raliuri FIA. Sébastien Ogier si Julien Ingrassia au iesit in decor si au fost nevoiti sa abandoneze. Cel de-al doilea echipaj al echipei Citroën Total va reveni insa in cursa cu ajutorul sistemului super rally.

Ziua a doua din Raliul Marii Britanii a fost fix pe 11 noiembrie 2011, o zi asteptata cu interes de intreaga lume si o zi cu noroc pentru Sébastien Loeb si Daniel Elena. Fix la ora 11:11, echipajul cu modelul Citroën DS3 WRC cu numarul 1 a revenit pe prima pozitie dupa ce rivalii in lupta pentru titlul mondial au aruncat prosopul. Acum, cu cel de-al 8-lea titlu mondial asigurat, Loeb si Elena vroiau sa ajunga la sosire si sa termine sezonul cu inca o victorie.

Sébastien Loeb si Daniel Elena au inceput ziua a treia cu un avans de o secunda fata de Latvala, dar la final au retrogradat pe locul secund la sase secunde in spatele liderului. Sébastien Ogier si Julien Ingrassia, reveniti in cursa in sistemul super rally, continuau sa adune experienta pe probele speciale din Tara Galilor.

In ziua a patra, ultima din Raliul Marii Britanii, au fost programate sase probe speciale cu o lungime de 84 kilometri. Din pacate, Loeb nu a avut nicio sansa sa continue duelul cu Latvala pentru prima pozitie dupa accidentul petrecut pe sectorul de legatura dintre specialele 18 si 19. „Este pacat pentru ca mi-ar fi placut sa ma lupt pana la final cu Jari-Matti. Ce s-a intamplat a fost un incident oarecum normal: ne afla pe un drum ingust si ne-am intalnit cu o alta masina pe sensul nostru intr-un varf de panta unde nu aveam vizbilitate. Soferul spaniol a avut un reflex gresit si asa s-a petrecut coliziunea”, explica Sébastien Loeb. „Radiatorul s-a spart si am iesit din cursa. Aceasta este inca o dovada ca raliul nu se termina decat atunci cand ai ajuns in parcul inchis!”

Dupa ce masina a fost recuperata, echipa tehnica a facut totul pentru ca aceasta sa arate cat mai prezentabil pentru podiumul de la castelul din Cardiff. „Nu vom lasa acest incident sa ne strice petrecerea”, a spus Frédéric Banzet, directorul general Citroën. „Sébastien, Daniel si echipa Citroën Racing au avut un sezon fantastic. 10 victorii din 13 curse, titlurile mondiale la constructori si piloti. Toate acestea inseamna noi recorduri, iar toata echipa si-a atins obiectivele stabilite pentru acest sezon. Din Suedia pana in Marea Britanie, Campionatul Mondial de Raliuri ne-a permis sa ne demonstram caracterul „Créative Technologie” pe patru continente. Toate aceste succese fac parte acum din ADN-ul marcii Citroën!”

„Pana acum nu am avut timp sa sarbatorim inca un titlu mondial pentru ca am fost prinsi in raliu. Acum insa putem sa o facem impreuna cu toata echipa. Toate titlurile sunt importante si memorabile pentru ca niciodata nu le-am castigat in acelasi fel. In acest sezon lupta a fost foarte stransa si ne-am luptat pentru titlu pana in ultima cursa. Sunt mandru ca am castigat cele mai multe titluri consecutive dintre piloti, chiar daca nu se pot compara toate competitiile din lumea sporturilor cu motor. Nu credeam ca voi ajunge aici la inceputul carierei mele”, a spus Loeb.

In timp ce mecanicii Citroën Racing erau ocupati cu remedierea problemelor la masina lui Loeb, Sébastien Ogier a castigat trei probe speciale in ultima zi si a terminat pe locul 11. „Sa parcurgem de doua ori fiecare proba ne-a ajutat sa intelegem cat de dificil este acest raliu. Cu siguranta acest lucru ne va ajuta data viitoare cand vom mai concura aici. Am mers cat am putut de tare pentru a ne verifica dictarea si pentru a ne distra. As vrea sa-i felicit pe Sébastien si Daniel pentru titlurile castigate. Inca o data au dovedit ca sunt cei mai buni si ca merita respect”, a spus Ogier, dupa Raliul Marii Britanii.

Rezultate Raliul Marii Britanii (etapa a 13-a din 13)*
1 JM. Latvala / M. Antilla - Ford Fiesta RS WRC 3h27’03.5s
2 M. Ostberg / J. Andersson - Ford Fiesta RS WRC +3’42.9s
3 H. Solberg / I. Minor - Ford Fiesta RS WRC +7’05.0s
4 K. Meeke / P. Nagle - Mini JCW +7’12.2s
5 M. Wilson / S. Martin - Ford Fiesta RS WRC +8’57.2s
6 O. Tänak / K. Sikk - Ford Fiesta RS WRC +9’27.0s
7 E. Novikov / D. Giraudet - Ford Fiesta RS WRC +9’47.7s
8 D. Kuipers / F. Miclotte - Ford Fiesta RS WRC +10’12.7s
9 K. Block / A. Gelsomino - Ford Fiesta RS WRC +16’01.2s
10 A. Araujo / M. Ramalho - Mini JCW +17’01.6s

Clasament general – PILOTI dupa Raliul Marii Britanii (etapa a 13-a din 13)*
1. Sebastien Loeb 222 p, 2. Mikko Hirvonen 214p, 3. Sebastien Ogier 196 p, 4. Jari-Matti Latvala 172 p, 5. Petter Solberg 110 p, 6. Mads Ostberg 88 p, 7. Matthew Wilson 63 p, 8. Dani Sordo 59 p , 9. Henning Solberg 59 p 10. Kimi Raikkonen 34 p ...25. Van Merksteijn jr. 2 p,

Clasament general – CONSTRUCTORI dupa Raliul Marii Britanii (etapa a 13-a din 13)*
1. Citroen Total World Rally Team 403 p, 2. Ford Abu Dhabi 376 p, 3. M-Sport Stobart Ford 178 p, 4. Petter Solberg WRT 116 p, 5. FERM Power Tools 54 p, 6. Team Abu Dhabi 54 p, 7. Munchi’s Ford WRT 38 p , 8. Monster WRT 27 p, 9. Van Merksteijn Motorsport 16 p, 10. Brazil World Rally Team 7p.

Sursa: Citroen Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii